AKTS - Konuşma İşleme ve Uygulamaları
Konuşma İşleme ve Uygulamaları (EE519) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Konuşma İşleme ve Uygulamaları | EE519 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Fen Bilimleri Yüksek Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Uygulama-Alıştırma, Proje Tasarımı/Yönetimi. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Konuşma işareti ve uygulamaları konularıyla tanışık olmak, konuşma işleme tekniklerini öğrenmek. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Konuşma işaretinin temel özellikleri; zaman-bölgesi ve frekans-bölgesi konuşma işleme teknikleri; konuşma kodlama yöntemleri; konuşma işleme uygulamaları, konuşma tanıma, konuşma sentezleme, konuşmacı doğrulama. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Konuşma sinyalinin özellikleri | Ders notlarınızı okuyunuz |
2 | Konuşma sinyalinin özellikleri | Yardımcı kaynaklardan okuyunuz |
3 | Konuşma sinyali analiz yöntemleri | Ders notlarına çalışınız ve verilen simülasyon ödevini yapınız |
4 | Ötümlü/ ötümsüz ayrımı ve perde periyodu kestirimi | Notlarınızı tekrar ediniz |
5 | Ötümlü/ ötümsüz ayrımı ve perde periyodu kestirimi | Notlarınızı tekrar ediniz |
6 | Konuşma sinyali üretim modeli | Ders notlarına çalışınız |
7 | Ara sınav | |
8 | Konuşma kodlama yöntemleri | Notlarınızı tekrar ediniz |
9 | Konuşma kodlama yöntemleri | |
10 | Uygulama alanlarının araştırılması | Kaynaklardan yararlanınız |
11 | Makale okuma ve özetleme | Ödevinizi yapınız |
12 | Araştırma konusu sunumu-1 | Sunumunuz hazırlayınız |
13 | Araştırma konusu sunumu-2 | Sunumunuzu hazırlayınız |
14 | Konuların tekrarı | |
15 | Dönem sonu sınavları | Konuları tekrar ediniz |
16 | Dönem sonu sınavları | Konuları tekrar ediniz |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 1. Theory and Applications of Digital Speech Processing, L. R. Rabiner and R. W. Schafer, Prentice-Hall Inc., 2011. |
---|---|
2. Discrete-Time Speech Signal Processing: Principles and Practice, Thomas F. Quatieri, Pearson Education, 2002 | |
3. Speech Coding and Synthesis, W.B. Kleijn (Editor), K.K. Paliwal (Editor), Elsevier, 1995. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 5 | 35 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 25 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 7 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, fen bilgisi ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi | X | ||||
2 | Deney tasarlama ve yapma ve deney sonuçlarını analiz ederek yorumlama becerisi. | X | ||||
3 | Belirlenen gereksinimlere göre bir sistem, bileşen ve işlem tasarımlama becerisi. | X | ||||
4 | Disiplinler arası alanlarda iş yapabilme becerisi. | |||||
5 | Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi. | X | ||||
6 | Profesyonel ve meslek etiği sorumluluğunu kavrama. | X | ||||
7 | Etkin iletişim kurma becerisi. | |||||
8 | Yaşam boyu eğitimin bir gereksinim olduğunu tanımak ve aynı zamanda bu eğitime angaje olma becerisi. | X | ||||
9 | Çağdaş konular hakkında bilgi sahibi olmak. | X | ||||
10 | Mühendislik uygulamaları için gerekli modern mühendislik araçlarını, tekniklerini ve yetenekleri kullanma becerisi. | X | ||||
11 | Proje yönetimi becerileri ve uluslar arası standartları ve metodolojileri tanıma. | X | ||||
12 | Gerçek hayat problemleri için mühendislik ürünleri ve prototipleri yaratabilme yeteneği. | X | ||||
13 | Profesyonel bilgiye katkı yeteneği. | X | ||||
14 | Yöntembilimsel bilimsel araştırma yapabilme yeteneği | X | ||||
15 | Orijnal ya da var olan bir bilgi kümesi etrafında bir bilimsel yapıt üretme, raporlama ve sunma yeteneği. | X | ||||
16 | Üretilen orijinal fikri savunma yeteneği. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 6 | 6 |
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 5 | 4 | 20 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 122 |