AKTS - İşletim Sistemleri
İşletim Sistemleri (CMPE431) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
İşletim Sistemleri | CMPE431 | Alan Seçmeli | 3 | 2 | 0 | 4 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Fen Bilimleri Yüksek Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu ders işletim sistemlerinin temel kavramlarını; işlemler, iş parçacıkları, zamanlama, senkronizasyon (eş-zamanlama) ve kilitlenme, kaynak yönetimi kavramlarını öğretmek için tasarlanmıştır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | İşletim sistemleri temel tasarım prensipleri, tek kullanıcılı sistemler, komut yorumlayıcısı, semaforlar, kilitlenme algılama, kurtarma, engelleme ve önlem alınması, çok kullanıcılı sistemler, kaynak, işlem, bellek yönetimi ve algoritmaları: bölümleme, sayfalama, kesimleme ve yararsız bellek ayıklama, aygıt yönetimi, kesilme işleyici, aygıt sürücül |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İşletim Sistemlerine Giriş | Üniteler 1,2 (Ana ders kitabı) |
2 | İşletim Sistemi Yapı ve Süreçleri | Ünite 2 |
3 | Süreçler | Ünite 3 |
4 | İş Parçacıkları | Ünite 4 |
5 | Zamanlama | Ünite 5 |
6 | Zamanlama | Ünite 5 |
7 | Süreç Senkronizasyonu | Ünite 6 |
8 | Süreç Senkronizasyonu | Ünite 6 |
9 | Kilitlenmeler | Ünite 7 |
10 | Kilitlenmeler | Ünite 7 |
11 | Bellek Yönetimi | Ünite 8 |
12 | Sanal Bellek | Ünite 9 |
13 | Dosya Sistemleri | Ünite 10-11 |
14 | Girdi/Çıktı Sistemi | Ünite 13 |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Operating System Concepts, 7th Edition, John Wiley and Sons, 2005, Silberschatz, Galvin, and Gagne, ISBN 0-471-69466-5. |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. 1. Modern Operating Systems, Andrew S. Tanenbaum, 2nd edition, Prentice-Hall, 2001. |
3. 2. Operating Systems, Gary Nutt, Addison-Wesley, 2004. | |
4. 3. Operating Systems: Internals and Design Principles, 6/e, Prentice Hall, by Stallings, ISBN-10: 0136006329 | ISBN-13: 9780136006329 | |
5. 4. Operating Systems, 3/e, by Deitel, Deitel & Choffnes, Prentice Hall, ISBN-10: 0131828274 | ISBN-13: 97801318282785. | |
6. 5. Operating Systems: A Systematic View, 6/e by Davis & Rajkumar, Addison-Wesley , ISBN-10: 0321267516 | ISBN-13: 9780321267511 |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | 1 | 20 |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 2 | 10 |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 5 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, fen bilgisi ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi | X | ||||
2 | Deney tasarlama ve yapma ve deney sonuçlarını analiz ederek yorumlama becerisi. | X | ||||
3 | Belirlenen gereksinimlere göre bir sistem, bileşen ve işlem tasarımlama becerisi. | X | ||||
4 | Disiplinler arası alanlarda iş yapabilme becerisi. | |||||
5 | Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi. | X | ||||
6 | Profesyonel ve meslek etiği sorumluluğunu kavrama. | |||||
7 | Etkin iletişim kurma becerisi. | |||||
8 | Yaşam boyu eğitimin bir gereksinim olduğunu tanımak ve aynı zamanda bu eğitime angaje olma becerisi. | |||||
9 | Çağdaş konular hakkında bilgi sahibi olmak. | |||||
10 | Mühendislik uygulamaları için gerekli modern mühendislik araçlarını, tekniklerini ve yetenekleri kullanma becerisi. | X | ||||
11 | Proje yönetimi becerileri ve uluslar arası standartları ve metodolojileri tanıma. | |||||
12 | Gerçek hayat problemleri için mühendislik ürünleri ve prototipleri yaratabilme yeteneği. | |||||
13 | Profesyonel bilgiye katkı yeteneği. | |||||
14 | Yöntembilimsel bilimsel araştırma yapabilme yeteneği | |||||
15 | Orijnal ya da var olan bir bilgi kümesi etrafında bir bilimsel yapıt üretme, raporlama ve sunma yeteneği. | |||||
16 | Üretilen orijinal fikri savunma yeteneği. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 5 | 80 |
Laboratuar | 1 | 4 | 4 |
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 1 | 16 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 2 | 3 | 6 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 2 | 6 | 12 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 126 |