AKTS - Dönem Projesi
Dönem Projesi (TUR598) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Dönem Projesi | TUR598 | 1. Dönem | 0 | 0 | 0 | 0 | 40 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Sosyal Bilimler Yüksek Lisans |
Ders Verilme Şekli | Uzaktan, Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Proje Tasarımı/Yönetimi. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Dersin amacı Yüksek lisans programını tezsiz bitiren öğrencilere, bir tez yazımında olduğu gibi, bir araştırma projesinde izlenecek yolları öğretmek ve ileride yapacakları profesyonel çalışmalara rehber olabilmektir. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Akademik yazım ve araştırma teknikleri, dönem projesi. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tur 597 dersine giriş. – oryantasyon- ders bilgi formu ve derse giriş. | Ders bilgi formu |
2 | Araştırma kağıtları x kompozisyonlar; İyi bir araştırma kağıdının özellikleri; Zaman planlaması | Ders sorumlusunun dağıttığı belgeler |
3 | Beyin fırtınası yapmak; Önplanlama; Kaynakları değerlendirmek; Konunun çerçevesini belirlemek; Fikirleri belirlemek | Ders sorumlusunun dağıttığı belgeler |
4 | Hipotez yazmak; Hipotez örnekleri; Öğrencilerin kendi hipotezleri üzerinde çalışmaları | Ders sorumlusunun dağıttığı belgeler |
5 | Kütüphane kaynaklarının kullanımına yönelik seminer. (Konferans salonunda kütüphane yönetimi ile ortaklaşa bir çalışma) | Ders sorumlusunun dağıttığı belgeler ve öğrencilerin araştırma makaleleri |
6 | Araştırma kağıdı ve Proje planlaması (Neden planlama yapılır, türleri nelerdir?) | Ders sorumlusunun dağıttığı belgeler ve öğrencilerin araştırma makaleleri |
7 | Öğrenciler kendi Projeleri üzerinde çalışırlar ve dersin hocasına sorularını sorarlar. | Ders hocasının dağıttığı kaynaklar |
8 | APA metin içi alıntı teknikleri | Ders sorumlusunun dağıttığı belgeler |
9 | APA metin içi alıntı teknikleri | Ders sorumlusunun dağıttığı belgeler |
10 | APA referans yazma teknikleri | Ders hocasının dağıttığı kaynaklar ve öğrencilerin araştırma makaleleri |
11 | Araştırma kağıdını kontol etme teknikleri | Ders sorumlusunun dağıttığı belgeler ve öğrencilerin araştırma makaleleri |
12 | Sınıf içi çalışma: Projelerin 1. kopyalarına eleştiri verilmesi. | Öğrencilerin araştırma kağıtları |
13 | Projeler için kısa özet yazmak. (Niçin yazılır, kuralları nelerdir) | Ders hocasının dağıttığı kaynaklar ve öğrencilerin araştırma kağıtları |
14 | Örnek bir Projenin öğrencilerin yazdıkları diğer projeler ile son bir kez kıyaslanması. | Öğrencilerin projeleri |
15 | Ders özeti ve değerlendirmesi Öğrencilerin kağıtları | Öğrencilerin projeleri |
16 | Proje üzerine soru-cevap oturumu | Öğrencilerin projeleri |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 1. Sosyal Bilimler enstitüsü, proje hazırlama esasları yönergesi |
---|
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 20 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | 1 | 80 |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
Genel Sınav/Final Juri | - | - |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 80 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 20 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Turizm yönetiminde anlama, Öğretme ve teknik konsept kullanma becerilidir | X | ||||
2 | Turizm organizasyonlarını anlama, yönetim teknikleri tasarlamada ve uygulamada becerilidir. | X | ||||
3 | Turizm yönetiminde anlatmanın yanı sıra uygulamada planlamayı, organizasyonu, yürütmeyi, koordine etme ve kontrol fonksiyonlarını anlamayı sağlar | X | ||||
4 | Turizm yönetiminin stratejik, taktiksel ve eylemsel boyutlarını anlamayı sağlar | X | ||||
5 | Turizm endüstürisindeki modern teknikleri ve teknolojik düzenleri kullanmayı sağlar | X | ||||
6 | Etkin uygulama, takım bilgisi ve alternatif turizm alanlarındaki yetenekleri artırır | X | ||||
7 | Turizm yönetiminde teorik çalışmaların yanı sıra pratiğe odaklanır | X | ||||
8 | İletişim becerilerini artırır | X | ||||
9 | Turizm endüstürisindeki eğilimi anlamayı sağlar | X | ||||
10 | Turizm endüstürisindeki kalite bilincini oluşturur | X | ||||
11 | Turizm endüstürisindeki iş ahlakı ve sosyal sorumluluğu benimsenmesini sağlar | X | ||||
12 | Turizm yönetiminde takip eden alanladan en az birinde etkin uygulama yeteneği, iş bilgisi ve becerileri sağlar: servis, pazarlama, finans, insan kaynakları ve muhasebe | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 10 | 160 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | 4 | 10 | 40 |
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | |||
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 100 | 100 |
Projeler | 1 | 100 | 100 |
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Toplam İş Yükü | 400 |