AKTS - Bilgisayarlı Çizim
Bilgisayarlı Çizim (CMPE473) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilgisayarlı Çizim | CMPE473 | Alan Seçmeli | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Teknik Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu ders ile öğrencilere bilgisayarlı çizimin temel kavramlarını ve tekniklerini öğretmektir. Öğrenciler çizim programlarını OpenGL ile laboratuar ortamında geliştireceklerdir. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Grafik sistemlerinin donanım ve yazılım unsurları, basit elemanların çizimi ve tarama, iki ve üç boyutlu geometrik dönüşümler, iki ve üç boyutlu görünüm yolu, görünen yüzeylerin belirlenmesi için metotlar. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Grafik sistemleri | Konu 1-2 (ders kitabı) |
2 | Basit çizim elemanları | Konu 3-5 |
3 | Basit çizim elemanları | Konu 3-9 |
4 | İki boyutlu geometrik dönüşümler | Konu 5-1, 5-2, 5-3, 5-4, 5-5, 5-8 |
5 | İki boyutlu görünüm | Konu 6-1, 6-2, 6-3 |
6 | İki boyutlu görünüm | Konu 6-5, 6-6 |
7 | İki boyutlu görünüm | Konu 6-7, 6-8 |
8 | Alan tarama | Konu 4-10, 4-13 |
9 | Üç boyutlu geometrik dönüşümler | Konu 5-9, 5-10, 5-11 |
10 | Üç boyutlu geometrik dönüşümler | Konu 5-12, 5-13, 5-15 |
11 | Üç boyutlu görünüm | Konu 7-1, 7-2, 7-3, 7-4, |
12 | Üç boyutlu görünüm | Konu 7-5, 7-6, 7-7, 7-8, 7-9 |
13 | Üç boyutlu görünüm | Konu 7-11 |
14 | Görünen yüzey belirleme metotları | Konu 9-1, 9-2, 9-3 |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Computer Graphics, with OpenGL, Hearn D., Baker M.P., 3rd Edition, Prentice-Hall, 2003. |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. 1. Computer Graphics, Princples and Practicein C, Foley J.D., Van Dam A., Feiner S.K., Huges j. F., 2nd Edition, Addison-Wesley, 1996 |
3. 2. Computer Graphics, A Programming Approach, Harrington S., McGraw-Hill, 1987. | |
4. 3. Procedural Elements for Computer Graphics, Rogers D. F., McGraw-Hill, 1984 | |
5. 4. OpenGL SuperBible, R. S. Wright, Jr., M. Sweet, 2nd Edition, Waite Group, 2000. | |
6. 5. OpenGL SuperBible, Richard S. Wright, Benjamin Lipchak, 3rd Edition, Sams, 2005. | |
7. 6. Computer Graphics Using OpenGL, Francis S. Hill Jr., Stephen M Kelley, 3rd Edition, Macmillan, 2006. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 3 | 25 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 2 | 45 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 30 |
Toplam | 6 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 70 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 30 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, fen bilimleri ve bilgisayar mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | X | ||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | X | ||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | X | ||||
4 | Bilgisayar mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | ||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya bilgisayar mühendisliği disiplinine özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | |||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | |||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | |||||
8 | En az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | |||||
9 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | |||||
10 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; | |||||
11 | Bilgisayar mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | |||||
12 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; | |||||
13 | Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; | |||||
14 | Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | |||||
15 | Bilgisayar mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; | |||||
16 | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık | |||||
17 | Sayısal hesaplama ve sayısal gösterim sistemlerini analiz, tasarım ve ifade becerisi. | X | ||||
18 | Hesaplama problemlerinin çözülmesinde programlama dillerini ve uygun bilgisayar mühendisliği kavramlarını kullanma becerisi. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 1 | 16 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 3 | 4 | 12 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 2 | 10 | 20 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 127 |