AKTS - Mühendisler için Örüntü Sınıflandırma ve Duyarga Uygulamaları

Mühendisler için Örüntü Sınıflandırma ve Duyarga Uygulamaları (EE449) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Mühendisler için Örüntü Sınıflandırma ve Duyarga Uygulamaları EE449 Alan Seçmeli 3 0 0 3 5
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Uygulama-Alıştırma.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Dr. Öğr. Üyesi Hakan TORA
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Algılayıcılar, algılayıcı türleri ve çalışma prensipleri hakkında bilgi. Örüntü nedir? Örüntü sınıflandırma uygulamaları. Örüntü sınıflandırma kuramı ve yöntemleri. MATLAB Classification Learner yazılım aracı. Sınıflandırıcıların analizi ve başarımı. RFID konusuna giriş.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Algılayıcılar hakkında genel bilgi.
  • Bir sınıflanrıcı tasarlayabilme.
  • Sınıflandırıcıların başarımını çözümleyebilme.
  • Algılayıcılar içeren bir proje tasarlama ve gerçekleştirme.
  • “MATLAB Classification Learner” uygulama aracını kullanma.
Dersin İçeriği Algılayıcılar, algılayıcı türleri ve çalışma prensipleri hakkında bilgi; örüntü nedir; örüntü sınıflandırma uygulamaları; örüntü sınıflandırma kuramı ve yöntemleri; MATLAB Classification Learner yazılım aracı; sınıflandırıcıların analizi ve başarımı; RFID konusuna giriş.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Algılayıcı nedir? Kaynak kitapları temin edin.
2 Algılayıcı türleri. Geçen haftanın konusunu tekrar edin.
3 Algılayıcıların çalışma prensipleri. Geçen haftanın konusunu tekrar edin.
4 Örüntü nedir? Geçen haftanın konusunu tekrar edin.
5 Örüntü sınıflandırma kuramı. Geçen haftanın konusunu tekrar edin.
6 Öznitelik çıkartma. Geçen haftanın konusunu tekrar edin.
7 Öznitelik seçme. Geçen haftanın konusunu tekrar edin.
8 Sınıflandırıcıların analizi ve başarımı. Geçen haftanın konusunu tekrar edin.
9 Ara sınav Bu haftaya kadar olan tüm konuları tekrar ediniz
10 Proje tasarımı Tüm konular tekrar edilmelidir.
11 Proje çalışmaları devam Tüm konuları tekrar ediniz
12 Projenin gerçekleştirimi. Tüm konuları tekrar ediniz
13 Projenin gerçekleştirimi. Tüm konuları tekrar ediniz
14 Sunumlar Projeyi gözden geçiriniz

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Duda, R. O., & Hart, P. E. (2006). 2nd Edition, Pattern classification. John Wiley & Sons.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 3 15
Sunum - -
Projeler 1 30
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 20
Genel Sınav/Final Juri 1 35
Toplam 6 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 100
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Matematik, fen bilimleri ve bilgisayar mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
2 Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4 Bilgisayar mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5 Karmaşık mühendislik problemlerinin veya bilgisayar mühendisliği disiplinine özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8 En az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
10 Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci;
11 Bilgisayar mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
12 Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; X
13 Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık;
14 Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
15 Bilgisayar mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi;
16 Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık
17 Sayısal hesaplama ve sayısal gösterim sistemlerini analiz, tasarım ve ifade becerisi.
18 Hesaplama problemlerinin çözülmesinde programlama dillerini ve uygun bilgisayar mühendisliği kavramlarını kullanma becerisi.

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 16 3 48
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler 1 20 20
Raporlar
Ödevler 3 3 9
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 3 3
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 3 3
Toplam İş Yükü 131