AKTS - Enerji Sektöründe Endüstri Mühendisliği Uygulamaları
Enerji Sektöründe Endüstri Mühendisliği Uygulamaları (IE322) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Enerji Sektöründe Endüstri Mühendisliği Uygulamaları | IE322 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Takım/Grup Çalışması. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu ders, öğrencilere, mühendislik disiplininin enerji sektörünün kaynak yönetimi ve kullanım dallarındaki kritik rolleri ve bunun çevre üzerindeki etkileri hakkında bilgi verir. Disiplinlerarası mühendislik tasarım sürecinde geniş bir tecrübe kazanmak için öğrenciler multidisipliner takımlarda çalışır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Günümüz dünyasında enerjinin etkisi; enerji planlaması ve kullanım prensipleri; enerji arz ve talebinin yön vericileri; bir mühendisin enerji endüstrisinde yönetim, kaynak planlama ve faydalanmadaki rolü; enerji planlaması için yön verici olarak sürdürülebilirlik; enerji yönetiminde ortak kavramlar; karar verme paradigması: nükleer ve yenilenebilir enerji dahil geleneksel ve yeni enerji kaynakları; enerji yatırımlarının ekonomik değerlendirilmesi, elektrik maliyetinin arttırılması, |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Günümüz dünyasında enerjinin etkisi. Yaşam ve enerji. Güneş. Enerji ve yönetimin stratejileri kontrol etme ve geliştirme aracı olarak etkisi. | |
2 | Enerji arz ve talep ilkeleri. Enerji arz ve talebinin itici güçleri. Enerji talebindeki trendler. | |
3 | Mühendisliğin enerji endüstrisinde yönetim, kaynak planlama ve kullanımdaki rolü. Enerji sektöründe karar vermede değerli bir araç olarak sistem yaklaşımı. | |
4 | Enerji planlaması için itici güç olarak sürdürülebilirlik. Sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir kaynak yönetimi teorisi. | |
5 | Ara sınav | |
6 | Enerji yönetiminde ortak kavramlar. Enerji güvenliği, çevre sorunları, kojenerasyon, enerji kullanımında verimlilik, karbon ticareti, sürdürülebilir enerji. | |
7 | Karar verme paradigması. Nükleer ve yenilenebilir enerji dahil, konvansiyonel ve yeni enerji kaynakları. | |
8 | Enerji sisteminin detayları I | |
9 | Enerji sisteminin detayları II | |
10 | Enerji sisteminin detayları III | |
11 | Enerji yatırımlarının ekonomik değerlendirilmesi. Çeşitli değerlendirme araçları, elektrik maliyetinin seviyeli hale getirilmesi, sayısal analiz. | |
12 | Kaynak yönetiminde karar destek sistemleri, enerji kaynaklarının planlanması ve kullanılması. | |
13 | Endüstri mühendisliği bakış açısıyla verimli bir enerji planlaması ve kullanımı için doğru araçları tanımlama. | |
14 | Enerji üretimi ve çevre. Emisyon yönetimi kavramı. Çok kriterli bir karar vermede alternatif kaynakları değerlendirme: Kaynak planlaması ve çevresel tehlikeler. | |
15 | Türkiye'de Enerji - Stratejik bir yönetim anlayışı Türkiye'de GDP ile enerji tüketimi arasındaki ilişki. Arz ve talep eğilimleri. Enerji ithalatına aşırı bağımlılık. Türkiye'de enerji kaynakları. Yenilenebilir enerji potansiyeli ve enerji verimliliği. Belirgin bir stratejik yönetim için uzun vadeli enerji planlaması. | |
16 | Genel tartışma |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Richard A. Dunlap, Renewable Energy, UMorgan & Claypool Publishers, 2020 |
---|---|
2. David JC MacKay, Sustainable Energy - without the hot air, UIT Cambridge, 2009 | |
Diğer Kaynaklar | 3. Robert L. Evans, Fueling Our Future - An Introduction to Sustainable Energy, Cambridge University Press, 2007 |
4. Eduardo Rincón-Mejía, Alejandro de las Heras – Sustainable Energy Technologies – CRC Press, 2018 |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | 1 | 30 |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 30 |
Toplam | 3 | 90 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, fen bilimleri ve bilgisayar mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | |||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | |||||
4 | Bilgisayar mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | |||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya bilgisayar mühendisliği disiplinine özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | |||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | |||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | |||||
8 | En az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | |||||
9 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | |||||
10 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; | |||||
11 | Bilgisayar mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | |||||
12 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; | |||||
13 | Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; | |||||
14 | Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | X | ||||
15 | Bilgisayar mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; | |||||
16 | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık | |||||
17 | Sayısal hesaplama ve sayısal gösterim sistemlerini analiz, tasarım ve ifade becerisi. | |||||
18 | Hesaplama problemlerinin çözülmesinde programlama dillerini ve uygun bilgisayar mühendisliği kavramlarını kullanma becerisi. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 2 | 32 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | 1 | 25 | 25 |
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 3 | 3 | 9 |
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 5 | 5 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 125 |