AKTS - Derin Öğrenmenin Temelleri

Derin Öğrenmenin Temelleri (CMPE430) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Derin Öğrenmenin Temelleri CMPE430 Alan Seçmeli 2 2 0 3 5
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu dersin amacı; Derin Sinir Ağı mimarilerine, öğrenme algoritmalarına ve uygulamalarına giriş sağlamaktır
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Derin Sinir Ağlarının kavram ve tekniklerini tanımlamak
  • Derin Sinir Ağlarının davranışının nedeni anlamak
  • Hangi Derin Sinir Ağı modelinin belirli bir uygulama için uygun olduğunu değerlendirmek
  • Derin Sinir Ağı modellerini değerlendirmek
  • Derin Sinir Ağlarını belirli alanlara uygulamak
  • Derin Sinir Ağları geliştirme adımlarını belirlemek
Dersin İçeriği Yapay zeka, makine öğrenimi ve derin öğrenme, sinir ağlarının matematiksel yapı taşları, ikili sınıflandırma, çok sınıflı sınıflandırma, regresyon, bilgisayarla görme için derin öğrenme.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Yapay zeka, makine öğrenimi ve derin öğrenme Ünite 1 (ana ders kitabı)
2 Olasılıksal modelleme, Karar ağaçları, Rastgele ormanlar, Sinir ağları Böl. 1.2, Böl. 1.3
3 Sinir ağları için veri gösterimleri Böl. 2.1, Böl. 2.2
4 Tensör operasyonları I Böl. 2.3
5 Tensör operasyonları II Böl. 2.3
6 Gradyan tabanlı optimizasyon I Böl. 2.4
7 Gradyan tabanlı optimizasyon II Böl. 2.5
8 Derin Sinir Ağı Modeli, Katmanlar, Kayıp İşlevleri Böl. 3.1, Böl. 3.2, Böl. 3.3
9 İkili sınıflandırma I Böl. 3.4
10 İkili sınıflandırma II Böl. 3.4
11 Çok sınıflı sınıflandırma Böl. 3.5
12 Regresyon Böl. 3.6
13 Model Değerlendirme, Veri ön işleme Böl. 4.1, Böl. 4.2, Böl. 4.3
14 Aşırı Uyum ve Yetersiz Uyum, Evrensel iş akışı Böl. 4.4, Böl. 4.5

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Deep Learning with Python Sep 11, 2018 by Francois Chollet , Mark Thomas , Manning Publications Co.
Diğer Kaynaklar 2. Deep Learning, Goodfellow, Ian, Publisher: Mit Press Place of Publication: Cambridge, Pub Year:2017
3. Tensorflow web page, https://www.tensorflow.org
4. Deep Learning : Fundamentals, Methods and Applications, Porter, Julius, Nova Science Publishers, Inc. 2016

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar 1 30
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 1 10
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 30
Genel Sınav/Final Juri 1 30
Toplam 4 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 70
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 30
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Matematik, fen bilimleri ve bilgisayar mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. X
2 Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. X
3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. X
4 Bilgisayar mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. X
5 Karmaşık mühendislik problemlerinin veya bilgisayar mühendisliği disiplinine özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8 En az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
10 Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci;
11 Bilgisayar mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
12 Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi;
13 Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık;
14 Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
15 Bilgisayar mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi;
16 Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık
17 Sayısal hesaplama ve sayısal gösterim sistemlerini analiz, tasarım ve ifade becerisi.
18 Hesaplama problemlerinin çözülmesinde programlama dillerini ve uygun bilgisayar mühendisliği kavramlarını kullanma becerisi. X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 2 32
Laboratuar 12 2 24
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 16 2 32
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler 1 10 10
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 12 12
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 15 15
Toplam İş Yükü 125