AKTS - Doku Mühendisliği Temel Prensipleri
Doku Mühendisliği Temel Prensipleri (MDES686) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Doku Mühendisliği Temel Prensipleri | MDES686 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Fen Bilimleri Yüksek Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Normal ve patolojik memeli dokularında yapı fonksiyon ilişkisinin anlaşılması ve dokuların tamiri, iyileştirilmesi için gerekli biyolojik bileşenlerin yerini alacak malzemelerin geliştirilmesi için mühendislik ve yaşam bilimlerinin temel prensip ve metotları arasındaki korelasyon öğrencilere bu ders ile verilecektir. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Hücre-doku kavramları, hücre doku temel prensipleri, doku mühendisliği, biyomalzemeler, proteinler, biyomalzeme yüzey etkileşimleri, doku mikroçevresi, organ kayıpları ve yenilenmesi. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Hücre-doku kavramları, yapısal özellikler, metabolik fonksiyonlar. | Verilen kaynakların ilgili sayfaları |
2 | Hücre-doku temel prensipleri, pratik örnekler. | Verilen kaynakların ilgili sayfaları |
3 | Doku mühendisliği, biyomalzemeler, sistemler. | Verilen kaynakların ilgili sayfaları |
4 | Proteinler, biyomalzemeler, yüzey etkileşimleri. | Verilen kaynakların ilgili sayfaları |
5 | Hücre-biyomalzeme etkileşimleri | Verilen kaynakların ilgili sayfaları |
6 | Organ kaybı ve yenilenmesi. | Verilen kaynakların ilgili sayfaları |
7 | Doku fonksiyonlarında kütle transferinin rolü. | Verilen kaynakların ilgili sayfaları |
8 | Hücre fonksiyonlarında kayma kuvvetinin etkileri. | Verilen kaynakların ilgili sayfaları |
9 | Doku mikroçevresi. | Verilen kaynakların ilgili sayfaları |
10 | Doku mühendisliği prensiplerini kullanarak çeşitli dokuların üretimi. | Verilen kaynakların ilgili sayfaları |
11 | İmplantasyon ve implantasyon sonrası doku reaksiyonları. | Verilen kaynakların ilgili sayfaları |
12 | Biyoreaktörler. | Verilen kaynakların ilgili sayfaları |
13 | Dokuların saklanması. | Verilen kaynakların ilgili sayfaları |
14 | Gen terapisi. | Verilen kaynakların ilgili sayfaları |
15 | Doku mühendisliği için biyomalzeme tasarımı. | Verilen kaynakların ilgili sayfaları |
16 | Verilen konuların kısa özeti ve değerlendirme. | Verilen kaynakların ilgili sayfaları |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. - |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. Principles of Tissue Engineering, Robert P. Lanza, Robert Langer, Joseph Vacanti, Academic Press, 4th ed., 2013. |
3. Biomaterials, Intersection of Biology and Materials Science, J. S. Temenoff, A. G. Mikos, Pearson Prentice Hall, 2008. | |
4. Bioengineering Fundamentals, Ann Saterbak, Larry V. McIntire, Ka-Yiu San, Pearson Prentice Hall, 2007. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 5 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 2 | 5 |
Sunum | - | - |
Projeler | 2 | 25 |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 35 |
Toplam | 7 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 65 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 35 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | İleri düzeydeki kimya mühendisliği ve uygulamalı kimya problemlerinin çözümü için gerekli bilgiye ulaşma, ulaşılan bilgiyi analiz etme ve değerlendirme becerisi. | X | ||||
2 | Bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izleyerek yaşam boyu eğitim felsefesi çerçevesinde kendini sürekli yenileme becerisi. | X | ||||
3 | Kimya ve kimya mühendisliği uygulamalarının ve getirdiği yeniliklerin toplumsal, çevresel ve küresel etkilerinin bilincinde olma. | X | ||||
4 | Özgün araştırma-geliştirme çalışmaları yapabilme ve elde ettiği sonuçları yayın, patent ve teknolojiye dönüştürebilme becerisi. | |||||
5 | Gelişmiş matematik, temel bilimler ve mühendislik bilgilerini, ileri düzeydeki mühendislik problemlerine uygulayabilme becerisi. | X | ||||
6 | Bilimsel ve teknolojik deneyleri laboratuvar ve pilot çapta tasarlayıp gerçekleştirebilme, sonuçları analiz edebilmek ve yorumlayabilme becerisi. | |||||
7 | İstenilen özelliklerde bir sistemi, sistemin bir parçasını veya bir süreci tasarlayabilme, endüstriye uygulayabilme becerisi. | |||||
8 | Bağımsız araştırma yapabilme becerisi. | X | ||||
9 | Çok-disiplinli ortamda çalışabilme ve takım çalışmasına yatkın olma. | X | ||||
10 | Profesyonel ve mesleki sorumluluklarının bilincinde olma. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 2 | 32 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 2 | 15 | 30 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 2 | 8 | 16 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 136 |