AKTS - Kimyasal Kinetik

Kimyasal Kinetik (CEAC575) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Kimyasal Kinetik CEAC575 Alan Seçmeli 3 0 0 3 5
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Fen Bilimleri Yüksek Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Bölüm öğretim üyeleri
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Hız proseslerinin teorisi, ve kinetiğin reaksiyon mekanizmalarına uygulanması üzerinde durulacaktır.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • • Kimyasal kinetiğin temel prensiplerinin belirlenip anlaşılması
  • • Kimyasal reaksiyon hızına kimyasal ve fiziksel özelliklerin etkisinin belirlenmesi
  • • Hız yasasını kullanarak reaksiyon hız hesaplarının yapılması
  • • Elementer reaksiyon hız katsayılarının çarpişma ve geçiş hali teorilerini kullanarak tahmin edilmesi
Dersin İçeriği Kinetiğin temellerinin irdelenmesinden sonra, reaksiyon mekanizması klasik analizle (yatışkın hal yaklaşımı, ön-denge yaklaşımı vs), geçiş hali teorisiyle ve deneysel metodları kullanarak incelenecektir. Homojen ve heterojen reaksiyonlar tartışılacak, ve örneklemeler mümkün olduğunca atmosfer kimyası, yanma, katalizör gibi disiplinlerarası alanlar

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Elementer kinetik Referansların ilgili bölümleri
2 Geçiş Hali Teorisi Referansların ilgili bölümleri
3 Geçiş Hali Teorisi Referansların ilgili bölümleri
4 Çarpışma teorisi Referansların ilgili bölümleri
5 Çarpışma teorisi Referansların ilgili bölümleri
6 Ön-denge, yatışkın-hal yaklaşımı Referansların ilgili bölümleri
7 1. Arasınav
8 Bir-moleküllü reaksiyonlar; Lindemann-Hinshelwood mekanizması Referansların ilgili bölümleri
9 Çift-moleküllü reaksiyonlar Referansların ilgili bölümleri
10 Çift-moleküllü reaksiyonlar Referansların ilgili bölümleri
11 Çift-moleküllü reaksiyonlar Referansların ilgili bölümleri
12 Enzim reaksiyonları; Michaelis-Menten mekanizması Referansların ilgili bölümleri
13 Seminer
14 Kinetik ölçümler ve veri analizi Referansların ilgili bölümleri
15 Kinetik ölçümler ve veri analizi Referansların ilgili bölümleri
16 Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Physical Chemistry, P. Atkins, 5th Ed., W. H. Freeman and Company, 1994
2. Chemical Engineering Kinetics, J.M. Smith, Mc Graw Hill, 3rd Ed.1981
3. Elements of Chemical Reaction Engineering, H. S. Fogler, 3rd Ed., Prentice Hall, 1999

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 5 15
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer 1 10
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 35
Genel Sınav/Final Juri 1 40
Toplam 8 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 40
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İleri düzeydeki kimya mühendisliği ve uygulamalı kimya problemlerinin çözümü için gerekli bilgiye ulaşma, ulaşılan bilgiyi analiz etme ve değerlendirme becerisi. X
2 Bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izleyerek yaşam boyu eğitim felsefesi çerçevesinde kendini sürekli yenileme becerisi. X
3 Kimya ve kimya mühendisliği uygulamalarının ve getirdiği yeniliklerin toplumsal, çevresel ve küresel etkilerinin bilincinde olma. X
4 Özgün araştırma-geliştirme çalışmaları yapabilme ve elde ettiği sonuçları yayın, patent ve teknolojiye dönüştürebilme becerisi. X
5 Gelişmiş matematik, temel bilimler ve mühendislik bilgilerini, ileri düzeydeki mühendislik problemlerine uygulayabilme becerisi. X
6 Bilimsel ve teknolojik deneyleri laboratuvar ve pilot çapta tasarlayıp gerçekleştirebilme, sonuçları analiz edebilmek ve yorumlayabilme becerisi. X
7 İstenilen özelliklerde bir sistemi, sistemin bir parçasını veya bir süreci tasarlayabilme, endüstriye uygulayabilme becerisi. X
8 Bağımsız araştırma yapabilme becerisi. X
9 Çok-disiplinli ortamda çalışabilme ve takım çalışmasına yatkın olma. X
10 Profesyonel ve mesleki sorumluluklarının bilincinde olma. X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 3 16 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 16 1 16
Sunum/Seminer Hazırlama 1 8 8
Projeler
Raporlar
Ödevler 5 5 25
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 8 8
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 20 20
Toplam İş Yükü 125