AKTS - Kimyasal Reaktörlerin Optimizasyonu
Kimyasal Reaktörlerin Optimizasyonu (CEAC574) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kimyasal Reaktörlerin Optimizasyonu | CEAC574 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Fen Bilimleri Yüksek Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Kimyasal reaktor optimizasyonuna giriş dersidir. Reaktörlerin tasarımı, operasyonu ve analizi, istenen performansı elde etmek üzere optimize edilecektir. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Amac fonksiyonunun elde edilmesi, optimizasyon değişkenlerinin belirlenmesi, seri, paralel ve kompleks reaksiyonların optimizasyonu, optimum sıcaklık ilerlemesi, endotermik ve ekzotermik reaksiyonlar, optimum reaktor tasarımında ekonomik faktorlerin değerlendirilmesi. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Amaç fonksiyonunun belirlenmesi | Referansların ilgili bölümleri |
2 | Amaç fonksiyonunun belirlenmesi | Referansların ilgili bölümleri |
3 | Optimizasyon değişkenlerinin belirlenmesi | Referansların ilgili bölümleri |
4 | Optimizasyon değişkenlerinin belirlenmesi | Referansların ilgili bölümleri |
5 | Seri, parallel ve kompleks reaksiyonların optimizasyonu | Referansların ilgili bölümleri |
6 | Seri, parallel ve kompleks reaksiyonların optimizasyonu | Referansların ilgili bölümleri |
7 | 1. Seminer | |
8 | Endotermik ve ekzotermik reaksiyonlar | Referansların ilgili bölümleri |
9 | Endotermik ve ekzotermik reaksiyonlar | Referansların ilgili bölümleri |
10 | Adyabatik operasyonlar | Referansların ilgili bölümleri |
11 | Adyabatik operasyonlar | Referansların ilgili bölümleri |
12 | Adyabatik operasyonlar | Referansların ilgili bölümleri |
13 | 2. Seminer | |
14 | Optimum reactor tasarımında ekonomik faktörler | Kaynak 3, makaleler |
15 | Optimum reactor tasarımında ekonomik faktörler | Kaynak 3, makaleler |
16 | Genel Sınav |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Elements of Chemical Reaction Engineering, H. S. Fogler, 3rd Ed., Prentice Hall, 1999. |
---|---|
2. Chemical Reactor Analysis and Design, G. F. Froment and K.B. Bischoff, 2nd Ed., Wiley&Sons. | |
3. Chemical Reactor Design Optimization and Scale-up, E.B. Nauman, 2nd Ed., Wiley, 2008 |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 2 | 40 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | 3 | 20 |
Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 6 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | İleri düzeydeki kimya mühendisliği ve uygulamalı kimya problemlerinin çözümü için gerekli bilgiye ulaşma, ulaşılan bilgiyi analiz etme ve değerlendirme becerisi. | X | ||||
2 | Bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izleyerek yaşam boyu eğitim felsefesi çerçevesinde kendini sürekli yenileme becerisi. | X | ||||
3 | Kimya ve kimya mühendisliği uygulamalarının ve getirdiği yeniliklerin toplumsal, çevresel ve küresel etkilerinin bilincinde olma. | X | ||||
4 | Özgün araştırma-geliştirme çalışmaları yapabilme ve elde ettiği sonuçları yayın, patent ve teknolojiye dönüştürebilme becerisi. | X | ||||
5 | Gelişmiş matematik, temel bilimler ve mühendislik bilgilerini, ileri düzeydeki mühendislik problemlerine uygulayabilme becerisi. | X | ||||
6 | Bilimsel ve teknolojik deneyleri laboratuvar ve pilot çapta tasarlayıp gerçekleştirebilme, sonuçları analiz edebilmek ve yorumlayabilme becerisi. | X | ||||
7 | İstenilen özelliklerde bir sistemi, sistemin bir parçasını veya bir süreci tasarlayabilme, endüstriye uygulayabilme becerisi. | X | ||||
8 | Bağımsız araştırma yapabilme becerisi. | X | ||||
9 | Çok-disiplinli ortamda çalışabilme ve takım çalışmasına yatkın olma. | X | ||||
10 | Profesyonel ve mesleki sorumluluklarının bilincinde olma. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 3 | 16 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 1 | 16 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 2 | 8 | 16 |
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 5 | 5 | 25 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 125 |