AKTS - Endüstriyel Tesis Yatırımları
Endüstriyel Tesis Yatırımları (CEAC578) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Endüstriyel Tesis Yatırımları | CEAC578 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Fen Bilimleri Yüksek Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu ders, endüstriyel tesis yatırımlarının, proje fikrinin oluşturulmasından tesisin işletmeye alınmasına kadar olan tüm süreçlerini anlatır. Bu amaçla, yatırım fikrinin dayanakları, projenin geliştirilmesi ve proje uygulama aşamaları ile tüm bu süreçteki proje yönetiminin unsurları anahatlarıyla aktarılır: fizibilite, yasal süreçler, planlama, finansman, tasarım, yapım ile doküman, maliyet, takvim, kalite kontrolü gibi proje yönetimi işlevleri konusunda pratikteki uygulamalarla ilgili altyapı kazandırmayı amaçlar. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Yatırım projesi fikri oluşturulması, proje gerekçesi ve yapılabilirliğinin ortaya konulması, konsept tasarım, temel tasarım ve detay tasarım seviyeleri, değişik mühendislik dallarının tesis tasarımında rolleri, proje fizibilitesi yapılması, yatırımlarda yasal süreçler ve izinler, proje yönetimi, planlama (takvim, maliyet, performans, riskler), fina |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yatırım projesi fikri oluşturulması | Ders notları |
2 | Proje gerekçesi ve yapılabilirliğinin ortaya konulması | Ders notları |
3 | Konsept tasarım, temel tasarım ve detay tasarım seviyeleri | Ders notları |
4 | Değişik mühendislik dallarının tesis tasarımında rolleri | Ders notları |
5 | Proje fizibilitesi yapılması | Ders notları |
6 | Yatırımlarda yasal süreçler ve izinler | Ders notları |
7 | Arasınav | |
8 | Proje yönetimi | Ders notları |
9 | Planlama (takvim, maliyet, performans, riskler) | Ders notları |
10 | Finansman, ihale ve sözleşme yapılması | Ders notları |
11 | Tesis kurulumu | Ders notları |
12 | Müşavirlik ve denetim | Ders notları |
13 | Final Projesi – Proje Fikri Oluşturma ve Gerekçe | Ders notları |
14 | Final Projesi – Konsept Tasarım ve Fizibilite | Ders notları |
15 | Final Projesi – Proje Yönetim Planı ve Risk Analizi | Ders notları |
16 | Genel sınav |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 1. Frank Peter Helmus, Process Plant Design: Project Management from Inquiry to Acceptance |
---|---|
2. Max Peters, Klaus Timmerhaus, Ronald West, Plant Design and Economics for Chemical Engineers | |
3. Max Peters, Klaus Timmerhaus, Ronald West, Plant Design and Economics for Chemical Engineers |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | 1 | 30 |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 3 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | İleri düzeydeki kimya mühendisliği ve uygulamalı kimya problemlerinin çözümü için gerekli bilgiye ulaşma, ulaşılan bilgiyi analiz etme ve değerlendirme becerisi. | X | ||||
2 | Bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izleyerek yaşam boyu eğitim felsefesi çerçevesinde kendini sürekli yenileme becerisi. | X | ||||
3 | Kimya ve kimya mühendisliği uygulamalarının ve getirdiği yeniliklerin toplumsal, çevresel ve küresel etkilerinin bilincinde olma. | X | ||||
4 | Özgün araştırma-geliştirme çalışmaları yapabilme ve elde ettiği sonuçları yayın, patent ve teknolojiye dönüştürebilme becerisi. | X | ||||
5 | Gelişmiş matematik, temel bilimler ve mühendislik bilgilerini, ileri düzeydeki mühendislik problemlerine uygulayabilme becerisi. | X | ||||
6 | Bilimsel ve teknolojik deneyleri laboratuvar ve pilot çapta tasarlayıp gerçekleştirebilme, sonuçları analiz edebilmek ve yorumlayabilme becerisi. | X | ||||
7 | İstenilen özelliklerde bir sistemi, sistemin bir parçasını veya bir süreci tasarlayabilme, endüstriye uygulayabilme becerisi. | X | ||||
8 | Bağımsız araştırma yapabilme becerisi. | X | ||||
9 | Çok-disiplinli ortamda çalışabilme ve takım çalışmasına yatkın olma. | X | ||||
10 | Profesyonel ve mesleki sorumluluklarının bilincinde olma. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 2 | 32 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 16 | 16 |
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 12 | 12 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 17 | 17 |
Toplam İş Yükü | 125 |