AKTS - İleri Organik Kimya
İleri Organik Kimya (CEAC501) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
İleri Organik Kimya | CEAC501 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Teknik Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Fen Bilimleri Yüksek Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Ders organik yapıların aydınlatılması ve sentetik yöntemlerin organik kimyaya uygulanması için genel bir bakış sağlar. Ayrıca, bu ders alanında organik fonksiyonel grup dönüşümleri, mekanizmalar, etkin sentez tasarımları üzerine yoğunlaşmıştır. Bu ders ayrıca öğrencileri yeni yöntemlerle tanıştırarak literatüre anlayabilmelerini sağlar. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Stereokimya, karbokatyonlar, serbest radikaller, karbenler, nitrenler, alifatik sübstitüsyonlar, organometalik sübstitüsyonlar, aromatik sübstitüsyonlar, alifatik, alkenil ve alkinil sübstitüsyonlar, karbon-hetero çoklu bağ eklenmeleri, eliminasyonlar, yeniden düzenlenmeler. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş, Bağ ve Mekanizmanın Temelleri | Bölümler 1-3 |
2 | Stereokimya | Bölüm 4 |
3 | Stereokimya | Bölüm 4 |
4 | Karbokatyonlar, Karboanyonyonlar, Serbest Radikaller, Karbenler,ve Nitrenler | Bölüm 5 |
5 | Karbokatyonlar, Karboanyonyonlar, Serbest Radikaller, Karbenler,ve Nitrenler | Bölüm 5 |
6 | ARA SINAV | |
7 | Aromatik Sübstitüsyonlar | Bölüm 11 |
8 | Aromatik Sübstitüsyonlar | Bölüm 13 |
9 | Alifatik, Alkenil ve Alkinil Sübstitüsyonlar | Bölüm 10 |
10 | Sübstitüsyon Tepkimeleri: Serbest Radikaller | Bölüm 14 |
11 | Karbon-Hetero Çoklu Bağ Eklenmeleri, | Bölüm 15 |
12 | Eliminasyonlar Yeniden Düzenlenmeler | Bölüm 17 Bölüm 18 |
13 | Öğrenci Sözlü Sunumları | |
14 | Öğrenci Sözlü Sunumları | |
15 | Öğrenci Sözlü Sunumlar | |
16 | GENEL SINAV |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. M. B. Smith, J. March, March’s Advanced Organic Chemistry: Reactions, Mechanisms and Structure, 6th edition, John Wiley & Sons, Inc., (2007). |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. F. A. Carey, R. J. Sundberg, Advanced Organic Chemistry, Part A: Structure and Mechanisms, , 5th edition (2007). |
3. B. Miller, Advanced Organic Chemistry: Reactions and Mechanisms, (1998). |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 1 | 25 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 35 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 3 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | İleri düzeydeki kimya mühendisliği ve uygulamalı kimya problemlerinin çözümü için gerekli bilgiye ulaşma, ulaşılan bilgiyi analiz etme ve değerlendirme becerisi. | X | ||||
2 | Bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izleyerek yaşam boyu eğitim felsefesi çerçevesinde kendini sürekli yenileme becerisi. | X | ||||
3 | Kimya ve kimya mühendisliği uygulamalarının ve getirdiği yeniliklerin toplumsal, çevresel ve küresel etkilerinin bilincinde olma. | X | ||||
4 | Özgün araştırma-geliştirme çalışmaları yapabilme ve elde ettiği sonuçları yayın, patent ve teknolojiye dönüştürebilme becerisi. | X | ||||
5 | Gelişmiş matematik, temel bilimler ve mühendislik bilgilerini, ileri düzeydeki mühendislik problemlerine uygulayabilme becerisi. | X | ||||
6 | Bilimsel ve teknolojik deneyleri laboratuvar ve pilot çapta tasarlayıp gerçekleştirebilme, sonuçları analiz edebilmek ve yorumlayabilme becerisi. | X | ||||
7 | İstenilen özelliklerde bir sistemi, sistemin bir parçasını veya bir süreci tasarlayabilme, endüstriye uygulayabilme becerisi. | X | ||||
8 | Bağımsız araştırma yapabilme becerisi. | X | ||||
9 | Çok-disiplinli ortamda çalışabilme ve takım çalışmasına yatkın olma. | X | ||||
10 | Profesyonel ve mesleki sorumluluklarının bilincinde olma. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 3 | 48 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 12 | 12 |
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 12 | 12 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 140 |