AKTS - Kuram Tartışmaları
Kuram Tartışmaları (HIR501) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuram Tartışmaları | HIR501 | Alan Dışı Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Sosyal Bilimler Yüksek Lisans |
Ders Verilme Şekli | |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu ders, öğrencilerin iletişim teorilerini anlamaları ve yorumlamalarını ve bu teorileri kendi araştırma soruşturmalarına ve çabalarına uygulayabilme becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | İletişimle ilgili önde gelen bilimsel kuramların açıklamaların amacını ve sonuçları, iletişimsel ve ilişkisel çevre. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kitle İletişim Teorilerinin Kökeni Kitle İletişim Teorilerinde Paradigma Kayması İletişim Modelleri | Balnaves, Mark et al. (2009), Media Theories and Approaches, NY, Palgrave Macmillan. (s. 57-82). Güngör, N. (2011), İletişim-kuramlar-Yaklaşımlar, Siyasal Kitabevi, Ankara. (s.35-71) |
2 | İletişim Modelleri | Balnaves, Mark et al. (2009), Media Theories and Approaches, NY, Palgrave Macmillan(s. 57-82). Güngör, N. (2011), İletişim-kuramlar-Yaklaşımlar, Siyasal Kitabevi, Ankara. (s.35-71) |
3 | Otoriteryan medya teorisi Sovyet-Komünist medya Teorisi Liberteryan veya serbest medya teorisi | Kayaş R. (1985), Kitle İletişim Sistemleri, Ankara, Verso. (s.31-58) |
4 | Sosyal Sorumluluk Teorisi Demokratik Katılımcı Teori Gelişmeci Medya Teorileri | Kayaş R. (1985), Kitle İletişim Sistemleri, Ankara, Verso. (s.31-58) |
5 | Gündem Koyma teorisi Kapı Tutuculuk yaklaşımı | Güngör, N. (2011), İletişim-kuramlar-Yaklaşımlar, Siyasal Kitabevi, Ankara. (s.286-299) |
6 | Yeniliklerin Yayılması Propaganda Teorisi Çerçeveleme Analizi Söylem Analizi Toplumsal inşaa İki dereceli akış | Güngör, N. (2011), İletişim-kuramlar-Yaklaşımlar, Siyasal Kitabevi, Ankara. (s.179-223) |
7 | Yeniliklerin Yayılması Propaganda Teorisi Çerçeveleme Analizi Söylem Analizi Toplumsal inşaa İki dereceli akış | Güngör, N. (2011), İletişim-kuramlar-Yaklaşımlar, Siyasal Kitabevi, Ankara. (s.149-177) |
8 | Teknolojik Determinizm İletişimin Yeniden şekillenmesi | Güngör, N. (2011), İletişim-kuramlar-Yaklaşımlar, Siyasal Kitabevi, Ankara. (s.311-324) |
9 | Kullanımlar ve Doyumlar Sosyal Kategoriler Teorisi Ekme Analizi Öğrenme Teorisi | Güngör, N. (2011), İletişim-kuramlar-Yaklaşımlar, Siyasal Kitabevi, Ankara. (s.73-114) |
10 | Kişisel Farklılıklar Seçmecilik Süreci Bilgi Açığı | Güngör, N. (2011), İletişim-kuramlar-Yaklaşımlar, Siyasal Kitabevi, Ankara. (s.73-114) |
11 | İzleyici Aktifliği Teorileri Üçüncü Kişi Etkisi | Güngör, N. (2011), İletişim-kuramlar-Yaklaşımlar, Siyasal Kitabevi, Ankara. (s.265-280) |
12 | Dünya Sistemi Bağımlılık Yapısal Emperyalizm Kültürel Emperyalizm Küreselleşme Hegemonya | Güngör, N. (2011), İletişim-kuramlar-Yaklaşımlar, Siyasal Kitabevi, Ankara. (s.225-263) |
13 | Dünya Sistemi Bağımlılık Yapısal Emperyalizm Kültürel Emperyalizm Küreselleşme Hegemonya | Güngör, N. (2011), İletişim-kuramlar-Yaklaşımlar, Siyasal Kitabevi, Ankara. (s.225-263) |
14 | İletilimin Ekonomi Politiği | Güngör, N. (2011), İletişim-kuramlar-Yaklaşımlar, Siyasal Kitabevi, Ankara. (s.117-147) |
15 | Öğrenci Sunumları | |
16 | Öğrenci Sunumları |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Balnaves, Mark et al. (2009), Media Theories and Approaches, NY, Palgrave Macmillan. |
---|---|
2. Kayaş R. (1985), Kitle İletişim Sistemleri, Ankara, Verso. | |
3. Güngör, N. (2011), İletişim-kuramlar-Yaklaşımlar, Siyasal Kitabevi, Ankara. | |
4. İnal, A. (1996), Haberi Okumak, Temuçin Yay., Ankara. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 20 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 1 | 60 |
Sunum | 1 | 20 |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
Genel Sınav/Final Juri | - | - |
Toplam | 3 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Turizm yönetiminde anlama, Öğretme ve teknik konsept kullanma becerilidir | |||||
2 | Turizm organizasyonlarını anlama, yönetim teknikleri tasarlamada ve uygulamada becerilidir. | |||||
3 | Turizm yönetiminde anlatmanın yanı sıra uygulamada planlamayı, organizasyonu, yürütmeyi, koordine etme ve kontrol fonksiyonlarını anlamayı sağlar | |||||
4 | Turizm yönetiminin stratejik, taktiksel ve eylemsel boyutlarını anlamayı sağlar | |||||
5 | Turizm endüstürisindeki modern teknikleri ve teknolojik düzenleri kullanmayı sağlar | |||||
6 | Etkin uygulama, takım bilgisi ve alternatif turizm alanlarındaki yetenekleri artırır | |||||
7 | Turizm yönetiminde teorik çalışmaların yanı sıra pratiğe odaklanır | |||||
8 | İletişim becerilerini artırır | |||||
9 | Turizm endüstürisindeki eğilimi anlamayı sağlar | |||||
10 | Turizm endüstürisindeki kalite bilincini oluşturur | |||||
11 | Turizm endüstürisindeki iş ahlakı ve sosyal sorumluluğu benimsenmesini sağlar | |||||
12 | Turizm yönetiminde takip eden alanladan en az birinde etkin uygulama yeteneği, iş bilgisi ve becerileri sağlar: servis, pazarlama, finans, insan kaynakları ve muhasebe |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | |||
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 4 | 64 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 1 | 10 | 10 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 84 |