AKTS - Amerikan Dış Politikası
Amerikan Dış Politikası (UI512) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Amerikan Dış Politikası | UI512 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Sosyal Bilimler Yüksek Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Sorun/Problem Çözme, Proje Tasarımı/Yönetimi. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | - Amerikan dış politikasının tarihsel belirleyicilerini incelemek - Amerikan küresel hegemonyasının günümüzde aldığı biçimleri incelemek |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Yirminci yüzyıldaki Amerikan dış politikasının gelişimi, İkinci Dünya Savaşı sonrasındaki Amerikan hegemonyası, Türk-Amerikan ilişkileri ve Orta Doğu, yeni jeopolitik. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | |
2 | Soğuk Savaşı kim kazandı? | Ikenberry, 625-36. |
3 | Amerikan Ulusal Güvenlik Kavramı ve Soğuk Savaşın Başlaması | Ikenberry, 140-167. |
4 | Soğuk Savaş | Bostanoğlu 2008, Morales 1994 |
5 | Soğuk Savaş sonrası | Leffler and Legro 2011, Ikenberry 1996, Ikenbery 2001, ch. 7. |
6 | Amerikan Hegemonyasının Sonu mu? | Nye 2006, Nye 2010, Mann 2004 |
7 | Amerikan-Avrupa İlişkileri | Moore and Vaudagna 2003 |
8 | Vize | |
9 | Türk-Amerikan İlişkileri – Soğuk Savaş | Karpat 2012 |
10 | Soğuk Savaş sonrası Türk-Amerikan İlişkileri | Gilbert 2004 |
11 | Türk-Amerikan İlişkileri ve Orta Doğu | Gilbert 2004 |
12 | Yeni bir jeopolitik | Brzezinski 2012. |
13 | Öğrenci sunumları | |
14 | Öğrenci sunumları | |
15 | Tekrar | |
16 | Final sınavı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. John Ikenberry (ed), American Foreign Policy Theoretical Essays, (New York: Harper Collins), 1996. |
---|---|
2. • Burcu Bostanoğlu, Türkiye-Amerikan İlişkilerinin Politikası, (Ankara: İmge), 2008. | |
Diğer Kaynaklar | 3. • Frank Ninkovich, “The New Empire,” The Imperial Moment içinde, (ed) Kimberly Kagan, (Cambridge: Harvard UP), 2010. |
4. • Ikenberry, “The Myth of Post-Cold War Chaos,” Foreign Affairs, 75:3 (1996), 79-91. | |
5. • Ikenberry, After Victory: Institutions, Strategic Restraint, and the Rebuilding of Order After Major Wars, (Princeton: Princeton UP), 2001. | |
6. • Joseph Nye, “The Future of American Power,” Foreign Affairs, 2010. | |
7. • Joseph Nye, “Transformational Leadership and US Grand Strategy,” Foreign Affairs, 2006. | |
8. • Kemal Karpat, Türk Dış Politikası Tarihi, (İstanbul: Timaş), 2012. | |
9. • Mann, “Delusions of Empire: Recent Neo-Conservative and Neo-Liberal Writings on American Foreign Policy,” Socio-Economic Review, 2 (2004), 391-404. | |
10. • Marc Jason Gilbert, “Fatal Amnesia: American Nation-Building in Vietnam, Afghanistan and Iraq,” Journal of Third World Studies, 21:2 (2004), 13- 43. | |
11. • Melvyn P. Leffler & Jeffrey W. Legro (eds), In Uncertain Times: American Foreign Policy after the Berlin Wall and 9/11, (New York, Cornell University Press), 2011. | |
12. • Morales, “US Intervention and the New World Order: Lessons from Cold War and Post-Cold War Cases,” Third World Quarterly, 15:1 (1994), 77-101. | |
13. • R. Lavrence Moore and Maurizio Vaudagna, The American Century in Europe, (Ithaca: Cornell UP), 2003. | |
14. • Robert O. Keohane, “Hegemony and After,” Foreign Affairs, 2012. | |
15. • Rosenau, “Illusions of Power and Empire,” History and Theory, 44 (2005), 73-87. | |
16. • Stratfor, “The Geopolitics of the US, Part 1: The Inevitable Empire,” | |
17. • Zgibniew Brzezinsky, Stratejik Vizyon: Amerika ve Küresel Güç Buhranı, (İstanbul: Timaş) 2012. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 10 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 1 | 30 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 20 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 4 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Avrupa çalışmaları alanını anlama, açıklama, temel kavramlarını ve metodolojisini kullanma becerisine sahip olmak | X | ||||
2 | AB entegrasyonunu kuramsal bir düzeyde analiz etme becerisine sahip olmak. | X | ||||
3 | AB’nin güncel meseleleri konusunda mantıklı yorumlar yapma becerisine sahip olmak. | X | ||||
4 | AB üyesi devletlerin birbirleri ve AB kurumları ile ilişkileri konusunda farklı perspektiflere sahip olmak. | X | ||||
5 | Küresel ve bölgesel aktörlerin AB ile ilişkilerine dair analiz yapma becerilerini geliştirmek. | X | ||||
6 | AB ülkelerinin AB’ye üye olmayan ülkelerle ilişkilerini incelemek. | X | ||||
7 | Siyasi konularda akademik ve uygulamalı araştırma becerilerini geliştirmek. | X | ||||
8 | Alanla ilgili akademik yazım becerilerini geliştirmek | X | ||||
9 | Alanla ilgili akademik sunum becerilerini geliştirmek | X | ||||
10 | Analitik düşünme ve bağımsız araştırma yeteneklerini geliştirmek | X | ||||
11 | Eleştirel analiz, yorum, tartışma ve sürekli öğrenmeyi teşvik ederek açık fikirliliği kazandırmak. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | |||
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | |||
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 1 | 25 | 25 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 25 | 25 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 75 | 75 |
Toplam İş Yükü | 125 |