AKTS - Avrupa Birliği Savunma ve Dış Politikası
Avrupa Birliği Savunma ve Dış Politikası (AB504) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Avrupa Birliği Savunma ve Dış Politikası | AB504 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Sosyal Bilimler Yüksek Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Sorun/Problem Çözme. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Avrupa Birliği’nin çeşitli dış politika ve güvenlik hedeflerini anlamak ve bu hedeflere ulaşmak için Avrupa Birliği’nin kullandığı araçları anlamak. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | AB dış politikası ve güvenlik politikasındaki hedefleri ve hedeflere ulaşmada kullandığı araçlar. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | |
2 | Dış politika nedir? Güvenlik nedir? | Tayfur (2005) Dış Politika, Atila Eralp (der.), s.73-107; Tanrısever (2005) Güvenlik, Atila Eralp (der.), s.107-25. |
3 | Küreselleşen dünyada AB’nin dış ve güvenlik politikası öncelikleri | Tangör ve Sayın, 2012 |
4 | Ortak Dış , Güvenlik ve Savunma Politikaları | Tangör, 2012, Dış, Güvenlik ve Savunma Politikaları. Belgin Akçay ve İlke Göçmen (der.), s.579-611. |
5 | Dış ticaret politikası | Akman, 2012, Ortak Dış Ticaret Politikası, Belgin Akçay ve İlke Göçmen (der.), s.547-79. |
6 | Genişleme politikası | Açıkmeşe, 2012, Avrupa Birliği,nde Genişleme, Belgin Akçay ve İlke Göçmen (der) Avrupa Birliği, s.611-31. |
7 | ARA SINAV | |
8 | Komşuluk politikası | Ekonomi Bakanlığı, Komşuluk Politikasının Temel Unsurları ve Amaçları. http://www.ekonomi.gov.tr/avrupabirligi/index.cfm?sayfa=DB164801-D8D3-8566-452049DA66F84F00 |
9 | Öğrenci Sunumları | Serbest Hazırlık |
10 | Öğrenci Sunumları | Serbest Hazırlık |
11 | Öğrenci Sunumları | Serbest Hazırlık |
12 | Öğrenci Sunumları | Serbest Hazırlık |
13 | AB dış ve güvenlik politikalarının geleceği | |
14 | Sonuç |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Atila Eralp (der.) 2005. Devlet ve Ötesi. İstanbul, İletişim Yayınları. |
---|
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 1 | 30 |
Sunum | 1 | 30 |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 3 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Avrupa çalışmaları alanını anlama, açıklama, temel kavramlarını ve metodolojisini kullanma becerisine sahip olmak | X | ||||
2 | AB entegrasyonunu kuramsal bir düzeyde analiz etme becerisine sahip olmak. | X | ||||
3 | AB’nin güncel meseleleri konusunda mantıklı yorumlar yapma becerisine sahip olmak. | X | ||||
4 | AB üyesi devletlerin birbirleri ve AB kurumları ile ilişkileri konusunda farklı perspektiflere sahip olmak. | X | ||||
5 | Küresel ve bölgesel aktörlerin AB ile ilişkilerine dair analiz yapma becerilerini geliştirmek. | X | ||||
6 | AB ülkelerinin AB’ye üye olmayan ülkelerle ilişkilerini incelemek. | X | ||||
7 | Siyasi konularda akademik ve uygulamalı araştırma becerilerini geliştirmek. | X | ||||
8 | Alanla ilgili akademik yazım becerilerini geliştirmek | X | ||||
9 | Alanla ilgili akademik sunum becerilerini geliştirmek | X | ||||
10 | Analitik düşünme ve bağımsız araştırma yeteneklerini geliştirmek | X | ||||
11 | Eleştirel analiz, yorum, tartışma ve sürekli öğrenmeyi teşvik ederek açık fikirliliği kazandırmak. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 125 |