AKTS - Avrupa Birliği Siyasi Bütünleşmesi
Avrupa Birliği Siyasi Bütünleşmesi (AB503) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Avrupa Birliği Siyasi Bütünleşmesi | AB503 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Sosyal Bilimler Yüksek Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Sorun/Problem Çözme. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı Avrupa siyasi bütünleşmesini kapsamlı bir şekilde bütün siyasi, ekonomik ve toplumsal etkileriyle incelemektir. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Avrupa siyasi bütünleşmesinin tarihçesi ve teoriler, AB`nin tarihsel gelişimi, AB`ye katılım, AB üyeliğinin askıya alınması, üyelikten çıkma, Avrupa vatandaşlığı, AB?nin demokratik yapısı, sivil toplum ve temel haklar, AB?nin kurumsal yapısı, AB?de karar alma yöntemleri, yeni AB antlaşması, AB?nin işleyişi antlaşması, AB Adalet Divanı statüsü. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | |
2 | Avrupa Bütünleşmesinin Sebepleri | Günuğur, sayfa 29-32 |
3 | Avrupa Kömür ve Çelik Topluluğu – AKTÇ | Günuğur, sayfa 34-52 |
4 | Başarısız siyasi ve askeri bütünleşme girişimleri | Günuğur, sayfa 34-52 |
5 | Avrupa Ekonomik Topluluğu ve Avrupa Atom Enerjisi Topluluğu | Günuğur, sayfa 34-52 |
6 | Avrupa Topluluklarının kurumsal yapıları ve işleyişleri | Günuğur, sayfa 204-287 |
7 | Birleştirme Antlaşması ve sonrası | |
8 | Maastricht Antlaşması | Günuğur, ss.37-63 |
9 | Avrupa Para Birliği | Günuğur, ss.37-63 |
10 | Amsterdam Antlaşması | Günuğur, ss 144-147 |
11 | Nice Antlaşması | Günuğur, ss. 177-185 |
12 | Avrupa Anayasası girişimleri: Avrupa Konvansiyonu, başarısız referandumlar ve sonuçları | |
13 | Lisbon Antlaşması | |
14 | Avrupa’da finansal ve ekonomik kriz | Günuğur, ss.37-63 |
15 | Avrupa’nın geleceği: Tartışmalar ve Öngörüler | |
16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Günuğur, H. Avrupa Birliği, Avrupa Ekonomik Danışma Merkezi Yayını, 2014 |
---|
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 40 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 40 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 60 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Avrupa çalışmaları alanını anlama, açıklama, temel kavramlarını ve metodolojisini kullanma becerisine sahip olmak | X | ||||
2 | AB entegrasyonunu kuramsal bir düzeyde analiz etme becerisine sahip olmak. | X | ||||
3 | AB’nin güncel meseleleri konusunda mantıklı yorumlar yapma becerisine sahip olmak. | X | ||||
4 | AB üyesi devletlerin birbirleri ve AB kurumları ile ilişkileri konusunda farklı perspektiflere sahip olmak. | X | ||||
5 | Küresel ve bölgesel aktörlerin AB ile ilişkilerine dair analiz yapma becerilerini geliştirmek. | X | ||||
6 | AB ülkelerinin AB’ye üye olmayan ülkelerle ilişkilerini incelemek. | X | ||||
7 | Siyasi konularda akademik ve uygulamalı araştırma becerilerini geliştirmek. | X | ||||
8 | Alanla ilgili akademik yazım becerilerini geliştirmek | X | ||||
9 | Alanla ilgili akademik sunum becerilerini geliştirmek | X | ||||
10 | Analitik düşünme ve bağımsız araştırma yeteneklerini geliştirmek | X | ||||
11 | Eleştirel analiz, yorum, tartışma ve sürekli öğrenmeyi teşvik ederek açık fikirliliği kazandırmak. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 125 |