AKTS - Avrupa Birliği`nde Güncel Sorunlar
Avrupa Birliği`nde Güncel Sorunlar (AB512) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Avrupa Birliği`nde Güncel Sorunlar | AB512 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Sosyal Bilimler Yüksek Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Sorun/Problem Çözme, Takım/Grup Çalışması. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı Avrupa Birliği'nin son dönemdeki sorunlarını ele almak ve bu konuları detaylı bir şekilde incelemektir |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | AB`nin ekonomik, hukuki ve dış politika alanlarındaki problemleri ve AB bünyesinde farklı vaka çalışmaları. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | |
2 | Avrupa Bütünleşmesi | Akçay (der), s. 15-50 |
3 | Ekonomik Sorunlar - Euro | Akçay (der), s. 51-68 |
4 | Ekonomik Sorunlar - Yaşlanan Avrupa | Akçay (der), s. 149-184 |
5 | Hukuki Sorunlar - Kurumsal Yapı ve Lizbon Antlaşması | Akçay (der), s. 203-234 |
6 | Hukuki Sorunlar - Ulusal Parlamentolar ve Lizbon Antlaşması | Akçay (der), s. 275-316 |
7 | Hukuki Sorunlar -Yetki Sorunu ve Lizbon Antlaşması | Akçay (der), s. 235-274 |
8 | Hukuki Sorunlar - Serbest Dolaşım | Akçay (der), s. 349-264 |
9 | Dış İlişkilerde Sorunlar - Dış İlişkiler - Genel | Akçay (der), s. 365-396 |
10 | Dış İlişkilerde Sorunlar - AB'nin Uluslararası Aktörlüğü | Akçay (der), s. 397-. |
11 | Dış İlişkilerde Sorunlar - Genişleme ve Komşuluk Politikası | Dinç 2011 |
12 | Dış İlişkilerde Sorunlar - Orta Doğu | Küçükkeleş 2013 |
13 | AB'de Güncel Sorunlar - Genel Sonuç -1 | Ön hazırlık yok |
14 | AB'de Güncel Sorunlar - Genel Sonuç -2 | Ön hazırlık yok |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Belgin Akçay (der) (2009) Avrupa Birliği'nin Güncel Sorunları ve Gelişmeler. Ankara: Seçkin Yayıncılık |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. Cengiz Dinç. 2011. Avrupa Birliği'nin Beşinci Genişlemesi Ana Temalar ve Faktörler. ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ İİBF DERGİSİ, EKİM 2011, 6(2), 201‐233 |
3. Müge Küçükkeleş. 2013. AB'nin Ortadoğu Politikası ve Arap Baharına Bakışı. SETAV No. 63 |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 1 | 30 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 3 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Uluslararası ilişkileri anlama, açıklama, temel kavramlarını ve metodolojisini kullanma becerisine sahip olmak | X | ||||
2 | Uluslararası ilişkileri teorik bir düzeyde analiz etme becerisine sahip olmak. | X | ||||
3 | Güncel küresel veya ulusal siyasi meseleler konusunda mantıklı yorumlar yapma becerisine sahip olmak. | X | ||||
4 | Devletlerarası ilişkiler konusunda farklı perspektiflere sahip olmak. | X | ||||
5 | Küresel ve bölgesel aktörlerin mevcut ve geleceğe ilişkin pozisyonlarına ilişkin analiz yapmak. | X | ||||
6 | Siyasi konularda akademik ve uygulamalı araştırma becerilerini geliştirmek. | X | ||||
7 | Alanla ilgili akademik yazım becerilerini geliştirmek | X | ||||
8 | Alanla ilgili akademik sunum becerilerini geliştirmek | X | ||||
9 | Analitik düşünme ve bağımsız araştırma yeteneklerini geliştirmek | X | ||||
10 | Eleştirel analiz, yorum, tartışma ve sürekli öğrenmeyi teşvik ederek açık fikirliliği kazandırmak. | X | ||||
11 | Argüman geliştirme yeteneğini kazandırmak. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 2 | 32 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 1 | 10 | 10 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 125 |