AKTS - Seminer
Seminer (UI500) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Seminer | UI500 | 1. Dönem | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Sosyal Bilimler Yüksek Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Dersin amacı öğrencilerin belirli bir konuda bağımsız araştırma yapabilmelerini desteklemek ve tezleri için araştırma önerisi oluşturabilmelerini sağlamaktır. Ayrıca belli başlı bilimsel araştırma yöntemlerini tanıtarak kendi araştırmalarında kullanmalarını yardımcı olmaktır. Bu hedefle derste araştırma sorusu oluşturma, veri toplama ve analizi, araştırma sonuçlarını yorumlama konuları gözden geçirilecek ve çeşitli araştırma yöntemleri incelenecektir. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Araştırma sorusu oluşturma, veri toplama ve analizi, araştırma sonuçlarını yorumlama konuları; çeşitli araştırma yöntemlerini inceleme, seçilen bir konuda (yazmayı planladıkları tezleri veya bitirme projeleri) araştırma önerisi hazırlama ve bunları yaklaşık 20-30 dakika ile sınırlı olarak sunma. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse Genel Giriş: Araştırmaların Raporlandırılması Hakkında bir Ders | Yok |
2 | Bilim, Bilimsel Yöntem ve Raporlaştırma; Amaç, Önem, Varsayımlar, Sınırlıklar, Yöntem ve Tanımlar | Karasar, Bölüm 1, ss. 1-14. |
3 | İçerik ve Biçim: Anahatlar, Yazı Alanı, Satır Aralıkları, Satırbaşı, Sayfaların Numaralandırılması, Bölüm ve Altbölüm Başlıkları, Ön Bölüm: Başlık Sayfası, Değerlendirme Kurulu, Önsöz ve Teşekkür, Yazar, İçindekiler, Çizelge ve Şekiller Listeleri | Karasar, Bölüm 2, ss. 15-28. |
4 | Ana Bölümler: Problem, Soru Cümlesi, Hipotez, Araştırma Modeli, Evren-Örneklem, Veriler ve Toplanması, Çözümü ve Yorumu, Süre, Maliyet, Bulgular, Yorum, Özet, Yargı, Öneriler | Karasar, Bölüm 3, ss. 28-39. |
5 | Arka Bölüm: Ekler, Kaynakça, Öz, Ders Ödevleri ve Kısa Raporlar, Araştırma Önerisi, Aktarmalar: Doğrudan Aktarma'da Biçim, Çıkarma ve Ekleme, Yanlışlıkların Düzeltilmesi, Çevirerek Aktarma, Dolaylı Aktarma, Alıntının Ölçüsü, Temel Kabul, Anlam Kaymaları ve Yasal Hükümleri | Karasar, Bölüm 2 ve Bölüm 3, ss. 39-52. |
6 | Kaynak Gösterme, Kaynak Tanıtıcı Bilgileri, Yazar Adı, Eser Adı, Yayım Bilgileri, Kaynakça Biçimleri, Kaynakların Kümelendirilişi, Kaynakların Dizilişi, Dipnot ve Kaynakça Bağlaçları, Dipnot Biçimleri ve Örnekleri | Karasar, Bölüm 4, ss. 53-66. |
7 | Özel Dipnot ve Kaynakça Örnekleri, Yazar Sayı ve Türleri, Yayın Türleri, Yabancı Dildeki Yayınlar, Birincil ve İkincil Kaynaklar | Karasar, Bölüm 4, ss. 66-75. |
8 | Çizelge Hazırlanışı, Çizelge Dipnotları, Yarı Çizelge, Şekillerin Öğeleri ve Hazırlanışı, Şekil Dipnotları, Şekil Çeşitleri, Çizelge ve Şekillerin Metin ile İlişkileri, Doğruluk Denetimleri | Karasar, Bölüm 5, ss. 76-100. |
9 | Raporun Yazılması ve Çoğaltılması: Önemli Yazı Kuralları, Denge, Tırnak İşareti kullanımı, Yazmaya başlama zamanı, Birörneklik, Yazım, Düzeltmeler, Çoğaltım | Karasar, Bölüm 6, ss. 101-112. |
10 | Özet, Yargı ve Öneriler, Ekler | Karasar, Bölüm 7, ss. 113-130. |
11 | Sınıf İçi Çalışma: Yazı Programının kullanılması, İlk Ayarlar, Kenar Boşlukları, Yazı Tipi, Paragraf, Sayfa Numarası, Satır Aralığı Ayarları | yok |
12 | Sınıf İçi Çalışma: Başlık Sayfası Hazırlama, Juri Sayfası Hazırlama, İçindekiler Hazırlama, Bölüm ve Altbölüm Başlıklarının organizasyonu, Öz hazırlama, teşekkür sayfası hazırlama | yok |
13 | Doğrudan alıntı ve dolaylı alıntı çeşitleri, dipnot türleri ve fonksiyonları, dipnot hazırlama ve birörnekliği,, kaynakça hazırlanışı ve birörnekliği | yok |
14 | Tez Önerisi Sunumları | yok |
15 | Tez Önerisi Sunumları | yok |
16 | Tez Önerisi Sunumları | yok |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 1. Neuman, W. L. (2012). Toplumsal Araştırma Yöntemleri: Nitel ve Nicel Yaklaşımlar (2 cilt). İstanbul: Yayınodası. |
---|---|
2. Yildirim, A. Ve Simsek H. (2011). Sosyal Bilimlerde Nitel Arastirma Yontemleri. Ankara: Seckin. | |
3. Boke, K. (2009). Sosyal Bilimlerde Arastirma Yontemleri. İstanbul: Alfa. | |
Ders Kitabı | 4. Niyazi Karasar, Araştırmalarda Rapor Hazırlama. Ankara: Nobel, 2014. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 50 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | 1 | 50 |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
Genel Sınav/Final Juri | - | - |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 50 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 50 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Uluslararası ilişkileri anlama, açıklama, temel kavramlarını ve metodolojisini kullanma becerisine sahip olmak | X | ||||
2 | Uluslararası ilişkileri teorik bir düzeyde analiz etme becerisine sahip olmak. | X | ||||
3 | Güncel küresel veya ulusal siyasi meseleler konusunda mantıklı yorumlar yapma becerisine sahip olmak. | X | ||||
4 | Devletlerarası ilişkiler konusunda farklı perspektiflere sahip olmak. | X | ||||
5 | Küresel ve bölgesel aktörlerin mevcut ve geleceğe ilişkin pozisyonlarına ilişkin analiz yapmak. | X | ||||
6 | Siyasi konularda akademik ve uygulamalı araştırma becerilerini geliştirmek. | X | ||||
7 | Alanla ilgili akademik yazım becerilerini geliştirmek | X | ||||
8 | Alanla ilgili akademik sunum becerilerini geliştirmek | X | ||||
9 | Analitik düşünme ve bağımsız araştırma yeteneklerini geliştirmek | X | ||||
10 | Eleştirel analiz, yorum, tartışma ve sürekli öğrenmeyi teşvik ederek açık fikirliliği kazandırmak. | X | ||||
11 | Argüman geliştirme yeteneğini kazandırmak. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 5 | 5 | 25 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 52 | 52 |
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Toplam İş Yükü | 125 |