AKTS - Karşılaştırmalı Kamu Yönetimi
Karşılaştırmalı Kamu Yönetimi (KAM527) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Karşılaştırmalı Kamu Yönetimi | KAM527 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Sosyal Bilimler Yüksek Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | KAM 527 Karşılaştırmalı Kamu Yönetimi dersinin amacı, farklı kamu yönetimi yapılanmaları ve uygulamaları hakkında öğrencileri bilgilendirebilmektir. Bu amaç doğrultusunda ilk olarak karşılaştırmalı kamu yönetimi alanının içeriği, temel sorunları ve kuramsal ve tarihsel altyapısı tartışılacak, sonrasında ise farklı ülkelerdeki kamu yönetimi yapılanmaları, ilkeleri ve süreçleri, belirli kategoriler altında karşılaştırmalı olarak ele alınacaktır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Farklı devletlerdeki siyasal otorite ve toplum ilişkisinin karşılaştırmalı olarak incelenmesi. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş: Karşılaştırmalı Kamu Yönetimi | Belirtilen Ders Kitapları |
2 | Karşılaştırma Odağının ve Analitik Çerçevesinin Belirlenmesi | Belirtilen Ders Kitapları |
3 | Sistem Dönüşümü Yaklaşımları | Belirtilen Ders Kitapları |
4 | Gelişmiş Ülkelerde Yönetim: Genel Özellikleri ve Klasik Yönetsel Sistemler | Belirtilen Ders Kitapları |
5 | Gelişmiş Ülkelerde Yönetim: Çeşitlilikler ve Farklılıklar | Belirtilen Ders Kitapları |
6 | Gelişmekte Olan Ülkelerde Yönetim | Belirtilen Ders Kitapları |
7 | Ara Sınav | |
8 | Bürokrasi Egemen Siyasi Rejimler | Belirtilen Ders Kitapları |
9 | Parti Egemen Siyasi Rejimler | Belirtilen Ders Kitapları |
10 | Makale İncelemeleri ve Sunumları | |
11 | Makale İncelemeleri ve Sunumları | |
12 | Bölge İncelemeleri ve Sunumları | |
13 | Bölge İncelemeleri ve Sunumları | |
14 | Final Sınavı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Ferrel Heady, Public Administration: A Comparative Perspective, (New York: Marcel Dekker, 1991). |
---|---|
2. Önder Kutlu, Karşılaştırmalı Kamu Yönetimi Teorik Çerçeve ve Ülke Uygulamaları, (Konya: Çizgi Kitabevi, 2006). |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | 2 | 30 |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 4 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Uluslararası ilişkileri anlama, açıklama, temel kavramlarını ve metodolojisini kullanma becerisine sahip olmak | |||||
2 | Uluslararası ilişkileri teorik bir düzeyde analiz etme becerisine sahip olmak. | |||||
3 | Güncel küresel veya ulusal siyasi meseleler konusunda mantıklı yorumlar yapma becerisine sahip olmak. | |||||
4 | Devletlerarası ilişkiler konusunda farklı perspektiflere sahip olmak. | |||||
5 | Küresel ve bölgesel aktörlerin mevcut ve geleceğe ilişkin pozisyonlarına ilişkin analiz yapmak. | |||||
6 | Siyasi konularda akademik ve uygulamalı araştırma becerilerini geliştirmek. | |||||
7 | Alanla ilgili akademik yazım becerilerini geliştirmek | |||||
8 | Alanla ilgili akademik sunum becerilerini geliştirmek | |||||
9 | Analitik düşünme ve bağımsız araştırma yeteneklerini geliştirmek | |||||
10 | Eleştirel analiz, yorum, tartışma ve sürekli öğrenmeyi teşvik ederek açık fikirliliği kazandırmak. | |||||
11 | Argüman geliştirme yeteneğini kazandırmak. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 15 | 3 | 45 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 15 | 3 | 45 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 2 | 5 | 10 |
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 125 |