AKTS - Bilim Felsefesi
Bilim Felsefesi (KAM516) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilim Felsefesi | KAM516 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Sosyal Bilimler Yüksek Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bilim Felsefesi dersinin amacı bilimsel gelişmelerin içinde gerçekleştiği paradigmaları incelemektir. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Bilimin temel kurumları; bilim-iktidar ilişkisi; bilim tarihi. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | - |
2 | Bilimsel Düşünce Hakkında Genel Tartışmalar | Ernst Cassirer, The Philosophy of the Enlightenment (Princeton: Princeton University Press, 2009). |
3 | İnsanın Ölçüsü Olarak Makine (I) | Michael Adas, Machines as the Measure of Men: Science, Technology, and Ideologies of Western Dominance (Ithaca: Cornell University Press, 2014). |
4 | İnsanın Ölçüsü Olarak Makine (II) | Michael Adas, Machines as the Measure of Men: Science, Technology, and Ideologies of Western Dominance (Ithaca: Cornell University Press, 2014). |
5 | İnsanın Ölçüsü Olarak Makine (III) | Michael Adas, Machines as the Measure of Men: Science, Technology, and Ideologies of Western Dominance (Ithaca: Cornell University Press, 2014). |
6 | Makale Yazımı Hakkında Bilgilendirme | - |
7 | Bilimsel Düşünüş ve Kolonyalizm (I) | Timothy Mitchell, Colonising Egypt (Berkeley: University of California Press). |
8 | Bilimsel Düşünüş ve Kolonyalizm (II) | Timothy Mitchell, Colonising Egypt (Berkeley: University of California Press). |
9 | Batı ve Diğerleri | Pankaj Mishra, From the Ruins of Empire (London: Penguin Books, 2012). |
10 | Alternatif Moderniteler | Avner Wishnitzer, Reading Clock, Alla Turca: Time and Society in the Late Ottoman Empire (Chicago: Chicago University Press, 2015). |
11 | Makale Ödevi Hakkında Bilgilendirme | - |
12 | Sunumlar | - |
13 | Sunumlar | - |
14 | Genel Değerlendirme | - |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Ernst Cassirer, The Philosophy of the Enlightenment (Princeton: Princeton University Press, 2009). |
---|---|
2. Michael Adas, Machines as the Measure of Men: Science, Technology, and Ideologies of Western Dominance (Ithaca: Cornell University Press, 2014). | |
3. Timothy Mitchell, Colonising Egypt (Berkeley: University of California Press). | |
4. Pankaj Mishra, From the Ruins of Empire (London: Penguin Books, 2012). | |
5. Avner Wishnitzer, Reading Clock, Alla Turca: Time and Society in the Late Ottoman Empire (Chicago: Chicago University Press, 2015). |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 14 | 20 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 1 | 60 |
Sunum | 1 | 20 |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
Genel Sınav/Final Juri | - | - |
Toplam | 16 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Uluslararası ilişkileri anlama, açıklama, temel kavramlarını ve metodolojisini kullanma becerisine sahip olmak | |||||
2 | Uluslararası ilişkileri teorik bir düzeyde analiz etme becerisine sahip olmak. | |||||
3 | Güncel küresel veya ulusal siyasi meseleler konusunda mantıklı yorumlar yapma becerisine sahip olmak. | |||||
4 | Devletlerarası ilişkiler konusunda farklı perspektiflere sahip olmak. | |||||
5 | Küresel ve bölgesel aktörlerin mevcut ve geleceğe ilişkin pozisyonlarına ilişkin analiz yapmak. | |||||
6 | Siyasi konularda akademik ve uygulamalı araştırma becerilerini geliştirmek. | |||||
7 | Alanla ilgili akademik yazım becerilerini geliştirmek | |||||
8 | Alanla ilgili akademik sunum becerilerini geliştirmek | |||||
9 | Analitik düşünme ve bağımsız araştırma yeteneklerini geliştirmek | |||||
10 | Eleştirel analiz, yorum, tartışma ve sürekli öğrenmeyi teşvik ederek açık fikirliliği kazandırmak. | |||||
11 | Argüman geliştirme yeteneğini kazandırmak. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 12 | 12 |
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 1 | 30 | 30 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Toplam İş Yükü | 126 |