AKTS - Yapı Bilimleri Çalıştayı
Yapı Bilimleri Çalıştayı (MMR650) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Yapı Bilimleri Çalıştayı | MMR650 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Yapı-çevresel etmenler ilişkisi; farklı ölçeklerdeki tasarım ve yapılabilirlikler üzerine uygulamalar; bilgiye ulaşım ve yorumlama pratiği; doktora öğrencilerinin konuları ile ilgili yapacakları araştırmaların yorumu, kuramsal bilgi aktarımı, yaptırılacak uygulamaların eleştirilmesi. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tez konusu üzerinde tartışma | Öneri 1 ön çalışma |
2 | Tez konusu üzerinde tartışma | Öneri 2 ön çalışma |
3 | Tez konusu üzerinde tartışma | Öneri 3 ön çalışma |
4 | Tez konusu üzerinde tartışma | Öneri 4 ön çalışma |
5 | Bayram tatili | |
6 | seç İlen öneri üzerinde yapı sistem ve alt sistemlerinin irdelenmesi | seç İlen öneri üzerinde yapı sistemlerinin tasarlanması |
7 | seç İlen öneri üzerinde yapı elemanlarını analitik irdelenmesi | seç İlen öneri üzerinde yapı elemanlarının tasarlanması |
8 | yapıya ait teknolojik sorunları (alt sistemleri ve bileşenlerini, yapım yöntemlerini) çözme ve geliştirmeye çalışmalar | yapıya ait teknolojik sorunları (alt sistemleri ve bileşenlerini, yapım yöntemlerini) çözme ve geliştirmeye çalışmalar |
9 | Yapı-çevresel faktörler ilişkisi seçilen konu üzerinde tartışma | Konunun araştırması |
10 | Farklı ölçeklerdeki tasarım ve yapılabilirlikleri uygulama | ödevlerlerle pekiştirme |
11 | Ön sunum | Konunun araştırması |
12 | Tez konusunun tartışılması 2 | Konunun araştırması |
13 | Tez konusunun tartışılması 3 | Konunun araştırması |
14 | Tez konusunun sunum hazırlığı | Konunun araştırması |
15 | Tez konusunun sunum hazırlığı | Sunum çalışması |
16 | sunum |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Koçyiğit, Filiz Bal, A comperative study on acoustic properties of renovated historic school buildings and new school buildings., Atılım Üniversitesi Yayınları, 2013. ISBN 9789756707470. |
---|---|
2. Ching, Francis D.K., Winkel,Steven R. Building Codes Illustrated, John Willey &Sons,Inc, 2003. ISBN 0-471-09980-5 | |
3. Foster,Jack Stroud, Mitchell’s Building Series: Structure and Fabric Part I. Pearson Education Ltd. Harlow,England, 1997. ISBN 0-582-40447-9 | |
4. .) Foster,Jack Stroud, Harington, Raymond, Mitchell’s Building Series: Structure and Fabric Part 2. Pearson Education Ltd. Harlow,England 1997. ISBN 0-582-40520-3 | |
5. Ching, Francis D.K., Adams, Cassandra Building Construction Illustrated, Van Nostrand Reinhold, New York, 1991. ISBN 0-471-35898-3 |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 13 | 25 |
Sunum | 2 | 75 |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
Genel Sınav/Final Juri | - | - |
Toplam | 15 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşmak. | |||||
2 | Alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşmak. | |||||
3 | Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilmek ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilmek. | |||||
4 | Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayabilmek, özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, tasarlayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilmek. | |||||
5 | Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilmek. | |||||
6 | Alanında araştırma yöntemleri kullanında ileri düzey beceriler kazanmak. | |||||
7 | Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştiren ya da bilinen bir yöntemi bir alana uygulayan yayınlanabilir özgün bir çalışmayı ortaya koyarak, bilime katkıda bulunmak. | |||||
8 | Alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilmek. | |||||
9 | Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilmek. | |||||
10 | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirebilmek. | |||||
11 | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemek, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilmek. | |||||
12 | Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunmada yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilmek. | |||||
13 | En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilmek ve tartışabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level C1). | |||||
14 | Alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunabilme. | |||||
15 | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilme. | |||||
16 | Alanındaki toplumsal, bilişimsel, kültürel ve etik sorunlarla ilgili çözüm bulma süreçlerine katkıda bulunma ve bu değerlerin gelişmesini destekleme. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | |||
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 15 | 3 | 45 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 2 | 18 | 36 |
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 15 | 3 | 45 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Toplam İş Yükü | 126 |