AKTS - Mimarlıkta Kuram ve Eleştiri
Mimarlıkta Kuram ve Eleştiri (MMR620) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Mimarlıkta Kuram ve Eleştiri | MMR620 | 1. Dönem | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Mimarlıkta davranışsal ve sosyal boyutların uygulama verileriyle kuramsal bilginin oluşturulması, tarihsel süreklilikler, var olan pratikler, söylemler teknik, kültürel ve politik sorunsalların kavramsal boyutta sorgulanması |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Mimarlık- tasarım-kuram ilişkisinin seçilmiş kaynaklar üzerinden yapılacak anlatımlar ve seminerlerle sorgulanması. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı. Dersin amacı ile ilgili genel bilgi verilmesi. Literatür Bilgileri, içerik bilgilerinin verilmesi. | |
2 | Dersin yöntemi, yönetimi, zamanlama ve değerlendirme sisteminin açıklanması, bilgilendirme yapılması. | |
3 | Araştırma Konuları: Mimarlık Kuramları, Tasarlama Kuramları,”Kuram ve Eleştiri” Kavramları | |
4 | Araştırma Konuları: Mimarlık Kuramları, Tasarlama Kuramları,”Kuram ve Eleştiri” Kavramları | |
5 | - | |
6 | Araştırma Konuları: Mimarlık Kuramları, “Felsefi Bir Yöntem Olarak İdealleştirme” | |
7 | Araştırma Konuları: Mimarlık Kuramları, “Felsefi Bir Yöntem Olarak İdealleştirme” | |
8 | Araştırma Konuları: Mimarlık Kuramları, “Felsefi Bir Yöntem Olarak İdealleştirme” | |
9 | Araştırma Konuları: Mimarlık Kuramları, “Felsefi Bir Yöntem Olarak İdealleştirme” Le Corbusier ve Yeni Bir Mimarlığa Doğru” Ödevi | |
10 | Araştırma Konuları: Mimarlık Kuramları, “Eski “ve “Yeni” Çatışma Ortamı, Le Corbusier ve Yeni Bir Mimarlığa Doğru” | |
11 | Araştırma Konuları: Mimarlık Kuramları, Tasarlama Kuramları“İmgelem ve İdealleştirme” | |
12 | Araştırma Konuları: Mimarlık Kuramları, Tasarlama Kuramları“İmgelem ve İdealleştirme” | |
13 | Kuram ve Eleştiri | |
14 | Sunum-Tartışma-Değerlendirme | |
15 | Sunum-Tartışma-Değerlendirme | |
16 | Araştırma teslimleri ve değerlendirme |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 1. 1. “Mimarlıkta Eleştiri Yazıları”, Alan Colquhoun, Şevki Vanlı Mimarlık Vakfı Yayınları, çeviren Ali Cengizkan, Mayıs/1990, (ilk basım Institute for Architecture &Urban Studies& MIT 1981). |
---|---|
2. 2. “20.Yüzyıl Mimarisinde Program ve Manifestolar”, Derleyen Ulrich Conrads, çeviren Dr.Sevinç Yavuz, Şevki Vanlı Mimarlık Vakfı Yayınları, 1991, | |
3. 3. “Mimarlıkta Söylem: Kuram ve Uygulama”, Mine İnceoğlu, Necati İnceoğlu, Tasarım Yayın Grubu,2004. | |
4. 4. “Mimarlıkta Eleştiri: Kültürel Çatışma ve Süreklilik Alanı olarak Mimarlık Eleştirisi”, Abdi Güzer, Mimarlık Dergisi, Sayı.348, Ankara | |
5. 5. “Mimarlık Kuramı: Rönesans’tan Modernizme Mimarlık Kuram ve Pratiğinde İdealleştirme Olgusu”, Uğur Uztaşı, Yusuf Civelek, Mimarlık Dergisi, Sayı.365, Ankara. | |
6. 6. “Mimarlık Kavramları”, Doğan Kuban, YEM Yayın, 7.Baskı 2007. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | 3 | 30 |
Projeler | 1 | 50 |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
Genel Sınav/Final Juri | - | - |
Toplam | 4 | 80 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşmak. | X | ||||
2 | Alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşmak. | X | ||||
3 | Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilmek ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilmek. | X | ||||
4 | Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayabilmek, özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, tasarlayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilmek. | |||||
5 | Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilmek. | X | ||||
6 | Alanında araştırma yöntemleri kullanında ileri düzey beceriler kazanmak. | |||||
7 | Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştiren ya da bilinen bir yöntemi bir alana uygulayan yayınlanabilir özgün bir çalışmayı ortaya koyarak, bilime katkıda bulunmak. | |||||
8 | Alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilmek. | |||||
9 | Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilmek. | |||||
10 | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirebilmek. | |||||
11 | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemek, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilmek. | |||||
12 | Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunmada yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilmek. | |||||
13 | En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilmek ve tartışabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level C1). | |||||
14 | Alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunabilme. | |||||
15 | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilme. | |||||
16 | Alanındaki toplumsal, bilişimsel, kültürel ve etik sorunlarla ilgili çözüm bulma süreçlerine katkıda bulunma ve bu değerlerin gelişmesini destekleme. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | |||
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 2 | 5 | 10 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 2 | 8 | 16 |
Projeler | 1 | 65 | 65 |
Raporlar | |||
Ödevler | 7 | 5 | 35 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Toplam İş Yükü | 126 |