AKTS - Mekân Üretim Süreci
Mekân Üretim Süreci (ICM525) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Mekân Üretim Süreci | ICM525 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Dersin amacı, mekâna ait fiziksel ve toplumsal bilginin oluşumu ve değişiminin incelenmesidir. Mekânın bilgisi, mekânın eleştirisini de içerir. Ayrıca, mekânın fiziksel ve sosyal üretimi ve bu örgütlenmenin oluş biçimi hakkında bilgi edinilecektir. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Mekân teorileri ile mekânsal pratikler arasındaki ilişki; mekân üretimi tartışmalarındaki farklı ideolojiler; eleştirel bir bakış açısı. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin tanımı ve işleyiş sürecinin açıklanması. | Dersin içeriği ile ilgili okuma yapılması. |
2 | Mekân kavramı, mekân üretimi | Konu çerçevesinde verilen okuma parçalarının irdelenmesi. |
3 | Mekân, beden ve duyu ilişkisi | Konu çerçevesinde verilen okuma parçalarının irdelenmesi |
4 | Mutlak ve soyut mekân | Konu çerçevesinde verilen okuma parçalarının irdelenmesi. |
5 | Modernite öncesi mekân | Konu çerçevesinde verilen okuma parçalarının irdelenmesi. |
6 | Modernite mekânı (homojenlik-parçalılık-hiyerarşilik) | Konu çerçevesinde verilen okuma parçalarının irdelenmesi. |
7 | Mekânsal arkitektonik (Beden-zaman-analitik düşünce üçgeni) | Konu çerçevesinde verilen okuma parçalarının irdelenmesi. |
8 | Kalıcı ve temsil mekânları (imgeler ve mitsel anlatımlar) | Sınava hazırlık. |
9 | Çelişkili mekân (mekân bilimi ve toplumsal mekân ilişkisi) | Konu çerçevesinde verilen okuma parçalarının irdelenmesi. |
10 | Sınav | Konu çerçevesinde verilen okuma parçalarının irdelenmesi. |
11 | Ütopya mekânları | Ödev konusu seçimine hazırlık. |
12 | Ödev konusunun seçimi ile ilgili tartışma | Ödev konusu ile ilgili literatür taraması |
13 | Kaynakçalar hakkında değerlendirme | Ödev ile ilgili araştırma. |
14 | Ödev konusu ve içeriğinin taslağı ile ilgili tartışma | Ödev ile ilgili araştırma. |
15 | Ödevi teslimi ve sunum | Sunum. |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 1. Lefebvre, H. (2016). Mekânın Üretimi. Ergüden, I. (çev.). İstanbul: Sel Yayıncılık. |
---|---|
Ders Kitabı | 2. Harvey, H. (2015). Umut Mekânları. Gambetti, Ç. (çev.).İstanbul: Metiş. |
3. Marx, K. ve Engels, F. (2012) Komunist Manifesto. Üster.C. (çev). İstanbul. Can Yayınları. | |
4. Halbwachs, M. (2017). Kolektif Hafıza. Barış, B.(çev.). İstanbul: Heretik Yayıncılık. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 10 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 1 | 10 |
Ödevler | 2 | 10 |
Sunum | 1 | 20 |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 6 | 90 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşmak. | |||||
2 | Alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşmak. | |||||
3 | Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilmek ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilmek. | |||||
4 | Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayabilmek, özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, tasarlayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilmek. | |||||
5 | Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilmek. | |||||
6 | Alanında araştırma yöntemleri kullanında ileri düzey beceriler kazanmak. | |||||
7 | Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştiren ya da bilinen bir yöntemi bir alana uygulayan yayınlanabilir özgün bir çalışmayı ortaya koyarak, bilime katkıda bulunmak. | |||||
8 | Alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilmek. | |||||
9 | Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilmek. | |||||
10 | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirebilmek. | |||||
11 | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemek, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilmek. | |||||
12 | Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunmada yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilmek. | |||||
13 | En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilmek ve tartışabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level C1). | |||||
14 | Alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunabilme. | |||||
15 | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilme. | |||||
16 | Alanındaki toplumsal, bilişimsel, kültürel ve etik sorunlarla ilgili çözüm bulma süreçlerine katkıda bulunma ve bu değerlerin gelişmesini destekleme. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 2 | 32 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 5 | 5 |
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 2 | 5 | 10 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 125 |