AKTS - Tasarım ve Gelecekçilik
Tasarım ve Gelecekçilik (ICM535) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Tasarım ve Gelecekçilik | ICM535 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Gözlem Örnek Olay İncelemesi, Sorun/Problem Çözme, Beyin Fırtınası. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | İç mekân tasarımında gelecekçilik kavramının tartışılıp bu konu hakkındaki farkındalığı arttırarak, bilimsel araştırma yapma yetisi kazandırmayı amaçlar. Ayrıca, iç mekân tasarımı ve gelecekçilik ilgili var olan bilimsel araştırmaları, tasarımları ve uygulanmış projeleri analiz etmeyi ve yorumlamayı hedefler. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Dönüştürme ve eleştirel bakış açısına sahip olan gelecekçilik kavramının 20. yüzyılda ortaya koyduğu manifestonun günümüzdeki değişiminin iç mekan tasarımı ekseninde ele alınması, mekan tasarımında esneklik, büyüme, dönüşme ve mobilite gibi ihtiyaçlara cevap arayan gelecekçilik kavramı ile ilgili bilimsel araştırma yapılması, günümüz tasarım uygulamalarının bu bağlamda analiz edilmesi ve geleceğe yönelik tasarım yaklaşımları üzerine tartışılması ve sonuç değerlendirmesi. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin tanımı ve işleyiş sürecinin açıklanması | |
2 | Gelecekçilik kavramı hakkında genel bilgi | İlgili okumaların yapılması |
3 | Değişen yaşam pratikleri | İlgili okumaların yapılması |
4 | Gelişen teknoloji ve iç mekân tasarımı arasındaki ilişki- sanal gerçeklik | İlgili okumaların yapılması |
5 | Gelişen teknoloji ve iç mekân tasarımı arasındaki ilişki- yapay zekâ Küçük sınav 1 | İlgili okumaların yapılması |
6 | İç mekan tasarımı ve gelecekçiliğin sosyolojik, psikolojik, ekolojik etkiler ve simgesel değerler üzerinden tartışılması | İlgili okumaların yapılması |
7 | Gelecekçi ütopyaların ve bilimkurgu eserlerin iç mekân tasarımı üzerinden analizi | İlgili okumaların yapılması |
8 | Mekânların, uyuma, yeme-içme, dinlenme, temizlenme, çalışma gibi eylemlere ilişkin donanımların değişimi ve dönüşümü Dönem ödevi üzerine tartışma | Dönem ödevi ile ilgili araştırma sorusu ve hipotezlerin belirlenmesi. İlgili okumaların yapılması |
9 | Mekânların biçimi ve geometrisi, malzeme, aydınlatma, renk, doku gibi iç mekân tasarım unsurlarının değişimi ve dönüşümü Dönem ödevi üzerine tartışma | İlgili okumaların yapılması |
10 | Gelecekçi yaklaşımla tasarlanmış ve uygulanmış Tak-Sök Kent”, “Yürüyen Kent”, “Yaşama Kapsülü” gibi öörneklerinin incelenmesi Dönem ödevi üzerine tartışma Küçük sınav 2 | İlgili okumaların yapılması |
11 | Dönem ödevi üzerine tartışma | İlgili okumaların yapılması |
12 | Dönem ödevi üzerine tartışma | İlgili okumaların yapılması |
13 | Dönem ödevi üzerine tartışma | Metodoloji oluşturulması |
14 | Dönem ödevi üzerine tartışma | Araştırma raporu hazırlığı |
15 | Sunum | Sunum hazırlığının yapılması |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 1. Exner, U. & Pressel, D. (2008). Basic spatial design. Basel: Birkhäuser Architecture. |
---|---|
2. Gardini, A. (2018). The Reception of Futurist Architecture after the Second World War. International Yearbook of Futurism Studies, 8, 129-149. | |
3. Giedion, S. (1967). Space, time and architecture. (5th ed.). Cambridge: Harvard University Press. | |
4. Kim, M., Wang, X., Love, P., and Li, H., Kang, S.-C. 2013. Virtual reality for the built environment: A critical review of recent advances. Journal of Information Technology in Construction. 18: pp. 279-305. | |
5. Russell, S. & Norvig, P. (2016). Artificial intelligence: A modern approach. London: Pearson Education Limited. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 10 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 2 | 20 |
Ödevler | - | - |
Sunum | 1 | 20 |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 |
Toplam | 5 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşmak. | |||||
2 | Alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşmak. | |||||
3 | Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilmek ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilmek. | |||||
4 | Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayabilmek, özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, tasarlayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilmek. | |||||
5 | Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilmek. | |||||
6 | Alanında araştırma yöntemleri kullanında ileri düzey beceriler kazanmak. | |||||
7 | Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştiren ya da bilinen bir yöntemi bir alana uygulayan yayınlanabilir özgün bir çalışmayı ortaya koyarak, bilime katkıda bulunmak. | |||||
8 | Alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilmek. | |||||
9 | Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilmek. | |||||
10 | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirebilmek. | |||||
11 | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemek, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilmek. | |||||
12 | Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunmada yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilmek. | |||||
13 | En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilmek ve tartışabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level C1). | |||||
14 | Alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunabilme. | |||||
15 | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilme. | |||||
16 | Alanındaki toplumsal, bilişimsel, kültürel ve etik sorunlarla ilgili çözüm bulma süreçlerine katkıda bulunma ve bu değerlerin gelişmesini destekleme. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | 1 | 20 | 20 |
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 10 | 3 | 30 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 9 | 9 |
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 125 |