AKTS - İç Mimarlıkta Sürdürülebilirlik
İç Mimarlıkta Sürdürülebilirlik (ICM534) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
İç Mimarlıkta Sürdürülebilirlik | ICM534 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Dersin amacı, İç mimarlık tasarım sürecinde yer alan tasarım ilke ve yöntemlerini sürdürülebilirlik kriterleri kapsamında inceleyerek, iç mimarlık ve sürdürülebilirlik ilişkisi değerlendirilecektir. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | İç mekan tasarım sürecini şekillendiren tasarım ilkeleri ve tasarım metodları ile sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir tasarım kriterleri; sürdürülebilir tasarım yaklaşımı ve çevre bilinci verileri ile gelişen doğaya uyumlu yapı ve iç mekan tasarımları; sürdürülebilir tasarım doğrultusunda ekolojik tasarım, ekolojik çevre, yeşil yapı, çevre dostu, sıfır emisyon. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin tanımı ve işleyiş sürecinin açıklanması | Dersin içeriği ile ilgili okuma yapılması. |
2 | Sürdürülebilirlik ilkeleri ve tarihçesi | Konu çerçevesinde verilen okuma parçalarının irdelenmesi |
3 | Sürdürülebilirlik kavramının iç mimarlık açısından değerlendirmesi | Konu çerçevesinde verilen okuma parçalarının irdelenmesi |
4 | Sürdürülebilir iç mekân ölçütleri | Konu çerçevesinde verilen okuma parçalarının irdelenmesi |
5 | Sürdürülebilir iç mekân ölçütleri | Konu çerçevesinde verilen okuma parçalarının irdelenmesi |
6 | İç mimarlıkta sürdürülebilir tasarım ilkeleri ve amaçları | Konu çerçevesinde verilen okuma parçalarının irdelenmesi |
7 | İç mimarlık tasarım yöntemleri ve sürdürülebilirlik | Konu çerçevesinde verilen okuma parçalarının irdelenmesi |
8 | İç mimarlık tasarım yöntemleri ve sürdürülebilirlik | Konu çerçevesinde verilen okuma parçalarının irdelenmesi |
9 | İç mimarlık tasarım yöntemleri ve sürdürülebilirlik | Dönem ödevi konusunun seçimi ile ilgili tartışma |
10 | Teorik alt yapı için kullanılacak kaynakçalar hakkında değerlendirme | Dönem ödevi ile ilgili okumaların yapılması |
11 | Dönem ödevi konusunun seçimi ile ilgili tartışma | Dönem ödevi konusu ile ilgili literatür taraması, araştırma sorusu ve hipotezler belirlenmesi |
12 | Dönem ödev konusu, içeriği ve metodolojisi ile ilgili tartışma | Dönem ödevi ile ilgili araştırma metodolojisi oluşturulması |
13 | Dönem ödev konusu, içeriği ve metodolojisi ile ilgili tartışma | Dönem ödevi ile ilgili rapor ve sunuma hazırlık |
14 | Dönem ödevi teslimi ve tartışma | Dönem ödevi ile ilgili rapor ve sunuma hazırlık |
15 | Sunum | Sunum |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 1. Yılmaz, M. (2008). Sustainable Housing Design Considerations For Turkey. Ankara, Hacettepe University Pablications. |
---|---|
2. Yılmaz, Z., Ok, V., Koçlar Oral, G., Yener, A ve Manioğlu, G. (2006). Sustainable Strategies in The Energy Efficient Design And Construction Of Buildings For Turkey and Ireland. İTÜ Araştırma Fonu, İTÜ Mimarlık Fakültesi Yayınları. | |
3. Papanek, D. (1995). Materials, Sustainable Building Technical Manual. Public Technology Inc. Usgbc. | |
4. Demirarslan, D. ve Demirarslan, K.O. (2009). Interior Design For Sustainability. Kocaeli Üniversitesi, Mimarlık ve Tasarım Fakültesi Yayınları. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 10 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | 1 | 45 |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | 1 | 20 |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 20 |
Genel Sınav/Final Juri | - | - |
Toplam | 4 | 95 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 0 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşmak. | |||||
2 | Alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşmak. | |||||
3 | Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilmek ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilmek. | |||||
4 | Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayabilmek, özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, tasarlayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilmek. | |||||
5 | Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilmek. | |||||
6 | Alanında araştırma yöntemleri kullanında ileri düzey beceriler kazanmak. | |||||
7 | Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştiren ya da bilinen bir yöntemi bir alana uygulayan yayınlanabilir özgün bir çalışmayı ortaya koyarak, bilime katkıda bulunmak. | |||||
8 | Alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilmek. | |||||
9 | Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilmek. | |||||
10 | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirebilmek. | |||||
11 | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemek, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilmek. | |||||
12 | Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunmada yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilmek. | |||||
13 | En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilmek ve tartışabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level C1). | |||||
14 | Alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunabilme. | |||||
15 | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilme. | |||||
16 | Alanındaki toplumsal, bilişimsel, kültürel ve etik sorunlarla ilgili çözüm bulma süreçlerine katkıda bulunma ve bu değerlerin gelişmesini destekleme. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 2 | 32 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 5 | 5 |
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 1 | 10 | 10 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 125 |