AKTS - İç Mimarlıkta Sürdürülebilirlik

İç Mimarlıkta Sürdürülebilirlik (ICM534) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
İç Mimarlıkta Sürdürülebilirlik ICM534 Alan Seçmeli 3 0 0 3 5
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili Türkçe
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Doktora
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Dr. Öğr. Üyesi Çağrı Bulhaz
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Dersin amacı, İç mimarlık tasarım sürecinde yer alan tasarım ilke ve yöntemlerini sürdürülebilirlik kriterleri kapsamında inceleyerek, iç mimarlık ve sürdürülebilirlik ilişkisi değerlendirilecektir.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • İç mimarlık tasarım sürecini, sürdürebilirlik kriterleri kapsamında inceler.
  • Okuyarak edindiği bilgiyi sorgulayarak ve tartışarak akademik ortama yansıtır.
  • Örnek İç mekan tasarımlarını, sürdürülebilirlik ilkeleri çerçevesinde değerlendirir.
Dersin İçeriği İç mekan tasarım sürecini şekillendiren tasarım ilkeleri ve tasarım metodları ile sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir tasarım kriterleri; sürdürülebilir tasarım yaklaşımı ve çevre bilinci verileri ile gelişen doğaya uyumlu yapı ve iç mekan tasarımları; sürdürülebilir tasarım doğrultusunda ekolojik tasarım, ekolojik çevre, yeşil yapı, çevre dostu, sıfır emisyon.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin tanımı ve işleyiş sürecinin açıklanması Dersin içeriği ile ilgili okuma yapılması.
2 Sürdürülebilirlik ilkeleri ve tarihçesi Konu çerçevesinde verilen okuma parçalarının irdelenmesi
3 Sürdürülebilirlik kavramının iç mimarlık açısından değerlendirmesi Konu çerçevesinde verilen okuma parçalarının irdelenmesi
4 Sürdürülebilir iç mekân ölçütleri Konu çerçevesinde verilen okuma parçalarının irdelenmesi
5 Sürdürülebilir iç mekân ölçütleri Konu çerçevesinde verilen okuma parçalarının irdelenmesi
6 İç mimarlıkta sürdürülebilir tasarım ilkeleri ve amaçları Konu çerçevesinde verilen okuma parçalarının irdelenmesi
7 İç mimarlık tasarım yöntemleri ve sürdürülebilirlik Konu çerçevesinde verilen okuma parçalarının irdelenmesi
8 İç mimarlık tasarım yöntemleri ve sürdürülebilirlik Konu çerçevesinde verilen okuma parçalarının irdelenmesi
9 İç mimarlık tasarım yöntemleri ve sürdürülebilirlik Dönem ödevi konusunun seçimi ile ilgili tartışma
10 Teorik alt yapı için kullanılacak kaynakçalar hakkında değerlendirme Dönem ödevi ile ilgili okumaların yapılması
11 Dönem ödevi konusunun seçimi ile ilgili tartışma Dönem ödevi konusu ile ilgili literatür taraması, araştırma sorusu ve hipotezler belirlenmesi
12 Dönem ödev konusu, içeriği ve metodolojisi ile ilgili tartışma Dönem ödevi ile ilgili araştırma metodolojisi oluşturulması
13 Dönem ödev konusu, içeriği ve metodolojisi ile ilgili tartışma Dönem ödevi ile ilgili rapor ve sunuma hazırlık
14 Dönem ödevi teslimi ve tartışma Dönem ödevi ile ilgili rapor ve sunuma hazırlık
15 Sunum Sunum

Kaynaklar

Diğer Kaynaklar 1. Yılmaz, M. (2008). Sustainable Housing Design Considerations For Turkey. Ankara, Hacettepe University Pablications.
2. Yılmaz, Z., Ok, V., Koçlar Oral, G., Yener, A ve Manioğlu, G. (2006). Sustainable Strategies in The Energy Efficient Design And Construction Of Buildings For Turkey and Ireland. İTÜ Araştırma Fonu, İTÜ Mimarlık Fakültesi Yayınları.
3. Papanek, D. (1995). Materials, Sustainable Building Technical Manual. Public Technology Inc. Usgbc.
4. Demirarslan, D. ve Demirarslan, K.O. (2009). Interior Design For Sustainability. Kocaeli Üniversitesi, Mimarlık ve Tasarım Fakültesi Yayınları.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım 1 10
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması 1 45
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum 1 20
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 20
Genel Sınav/Final Juri - -
Toplam 4 95
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 100
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşmak.
2 Alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşmak.
3 Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilmek ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilmek.
4 Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayabilmek, özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, tasarlayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilmek.
5 Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilmek.
6 Alanında araştırma yöntemleri kullanında ileri düzey beceriler kazanmak.
7 Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştiren ya da bilinen bir yöntemi bir alana uygulayan yayınlanabilir özgün bir çalışmayı ortaya koyarak, bilime katkıda bulunmak.
8 Alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilmek.
9 Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilmek.
10 Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirebilmek.
11 Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemek, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilmek.
12 Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunmada yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilmek.
13 En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilmek ve tartışabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level C1).
14 Alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunabilme.
15 Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilme.
16 Alanındaki toplumsal, bilişimsel, kültürel ve etik sorunlarla ilgili çözüm bulma süreçlerine katkıda bulunma ve bu değerlerin gelişmesini destekleme.

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 16 2 32
Sunum/Seminer Hazırlama 1 5 5
Projeler
Raporlar
Ödevler 1 10 10
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği 1 5 5
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 25 25
Toplam İş Yükü 125