AKTS - Ulaştırma Sistemlerinin Yapımı ve Tasarımı
Ulaştırma Sistemlerinin Yapımı ve Tasarımı (CE411) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ulaştırma Sistemlerinin Yapımı ve Tasarımı | CE411 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
(CE342 veya CE335) |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Fen Bilimleri Yüksek Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Soru Yanıt, Sorun/Problem Çözme. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Ulaşım yatırımlarına ve bunlarla ilgili yapılara genel bakış. Sanat yapıları diye tanımlanan, Köprüler, Menfezler, Viyadük, Tünel türleri, Ayaklar – pylons – Kulelere ve Teleferikler, Boru Hatları gibi özellikli ulaşım yapılarının tanımlanmaları. Özel Ulaşım Yapılarının tanımlarının yanı sıra projelendirilmelerinde kullanılan yeni tasarım yöntemlerinin, sistem seçiminin, sistem ve kesit optimizasyonun yapılıp detaylandırılması. Tasarım Yöntemleri ve Sistem ve Detay optimizasyonu. Öngerilmeli Beton yapılar, öngerme ve ard-germe yöntemleri ve tasarım uygulamamaları Özel Ulaşım yapılarının, Ekonomik ve Mühendislik kriterleri çerçevesinde tasarlanıp, yeni teknolojiler ışığında optimizasyonlarının yapılıp detaylı tasarımlarının gerçekleştirilmesi. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Ulaştırma sistemleri, işletme kapasitesi, şantiye kısıtlamaları ve güvenlik ilkeleri dikkate alınarak ulaşım tesislerinin geometrik tasarımı, üstyapı tasarımı, ulaştırma sistemleri ve terminaller, ulaştırma sistemlerinin operasyon planlaması ve inşaat yönetimi. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Özel Ulaşım Yapılarına Genel Bakış, Dersin İçeriği | |
2 | Malzeme; Beton, Lifli Beton, Betonarme, Öngerilimli Beton, Çelik, Ahşap | |
3 | Detay seçimi, Kesit Optimizasyonu | |
4 | Sistem Optimizasyonu | |
5 | Menfezler, Köprüler, Viyadükler | |
6 | Köprülerde ve Viyadüklerde Optimal Açıklıklarının bulunması | |
7 | Öngerilimli Beton, Tanımı ve Tarihçesi | |
8 | Uygulama Alanlari ve Türleri | |
9 | Hesap yöntemleri / Boyutlandırma, ve tahkik | |
10 | Ardgermeli bir plak hesabi | |
11 | Tüneller | |
12 | 1. Ara Sınavın tartışılması | |
13 | 2. Ara Sınavın tartışılması | |
14 | Teleferikler, Boru Hatları | |
15 | Final Sınavları Dönemi | |
16 | Final Sınavları Dönemi |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 1. GUYON, Y. “Béton précontrainte, Etude théorique expérimentale” Editions Eyrolles, Paris 1958 |
---|---|
2. Leonhard, F. Prof. Dr. “Spannbeton für die Praxis” Wilhelm Ernst und Sohn, Berlin 1961 | |
3. Lin, T.Y. “Design of Prestressed Concrete Structures” John Wiley & Sons, Inc. New-York 1961 | |
4. - Göksu, E. “Öngerilimli Betonların, tarihçesi, tanımı ve yararları” İMO Türkiye Mühendislik Haberleri Kasım 1975, Ankara | |
5. - Göksu, E. “Öngerilimli Betonun Gereksindirdiği yapı gereçleri” İMO Türkiye Mühendislik Haberleri Mart 1976, Ankara | |
6. - Göksu, E. “Öngerilimli Betonun Statiği ve Hesap yöntemleriİ IMO Türkiye Mühendislik Haberleri Eylül 1975, Ankara | |
7. - Göksu, E. “Önceden kaynaşmalı (Pretension) ve Sonradan kaynaşmalı (Post tension) Öngerilimli yapık (prefabrik) öğelerin yapım ilkeleri” IMO Türkiye Mühendislik Haberleri Kasım 1976, Ankara | |
8. - Göksu, E. “Önyapımlı İskelet Sistemler ve Niğbaş Uygulaması” TÜBİTAK Eylül 1980, Ankara | |
9. - Göksu, E. “Ard-germeli Betonarme düz döşemeler” Yapı Dünyası Ağustos 1998, Ankara |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 2 | 5 |
Ödevler | 2 | 5 |
Sunum | - | - |
Projeler | 3 | 30 |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 2 | 20 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 10 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, fen bilimleri ve mühendislik konularında derinlemesine bilgi birikimine sahip olma ve bu bilgileri İnşaat Mühendisliği problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi | |||||
2 | İnşaat Mühendisliği sistemlerini ekonomik, çevresel sürdürülebilirlik ve üretilebilirlik kısıtları altında tasarlama ve üretme becerisi | X | ||||
3 | Karmaşık mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | |||||
4 | Karşılaşılan mühendislik sorununun çözümüne yönelik bir yaklaşım geliştirme ve model ve deney tasarlama ve yapma becerisi | |||||
5 | Tasarım ve diğer mühendislik uygulamaları için gerekli modern mühendislik araçlarını, tekniklerini ve yetenekleri kullanabilme becerisi | |||||
6 | Alanı ile ilgili temel araştırmaları bağımsız olarak yürütebilme ve araştırma sonuçlarını etkin bir biçimde raporlama ve bilimsel toplantılarda sunma becerisi | |||||
7 | Alanındaki bilimsel gelişmeleri izleyebilmek ve meslekdaşları ile iletişim kurabilmek için yeterli seviyede sözlü ve yazılı İngilizce bilgisi | |||||
8 | Alanında edindiği bilgileri disiplin içi ve çok disiplinli takımlar içinde etkin biçimde kullanabilme ve bu takımlarda liderlik yapabilme becerisi | |||||
9 | Alanı ile ilgili konularda yaşam boyu öğrenme sonucu gelişme ve kendini sürekli yenileme gerekliliğinin bilinci;bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme; girişimcilik ve yenilikçilik hakkında farkındalık | |||||
10 | İnşaat mühendisliği ile ilgili problemlere ilişkin verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlerin gözetilmesi | |||||
11 | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme yetkinliği |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | 3 | 4 | 12 |
Raporlar | |||
Ödevler | 2 | 5 | 10 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 2 | 10 | 20 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 150 |