AKTS - Açık Kanal Hidroliği

Açık Kanal Hidroliği (CE470) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Açık Kanal Hidroliği CE470 Alan Seçmeli 3 0 0 3 6
Ön Koşul Ders(ler)i
CE307
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Fen Bilimleri Yüksek Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Soru Yanıt, Sorun/Problem Çözme.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Doç. Dr. Meriç YILMAZ
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Enerjinin, kütlenin ve momentumun korunumu prensiplerine göre açık kanal hidroliğini anlamak ve açık kanal tasarımı yapabilmek ve sediment taşınımının temel prensiplerini öğrenmek
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Öğrenciler, kütle ve momentum korunumu prensiplerini kullanarak açık kanallarda uniform akış parametrelerini belirleyebilirler.
  • Öğrenciler, kütle ve enerji korunumu prensiplerini ve spesifik enerji kavramını kullanarak kanal geçişleri nedeniyle açık kanal akış parametrelerini belirleyebilirler.
  • Öğrenciler, hidrolik sıçrama gibi hızlı değişen akış parametrelerini açık kanallarda belirleyebilirler.
  • Öğrenciler, ilgili yöntemleri kullanarak aşınmaz ve aşınabilir açık kanalların tasarımını yapabilirler.
  • Öğrenciler, açık kanallarda kademeli değişen akışın su yüzey profilini belirleyebilir ve adım yöntemleri kullanarak sayısal olarak çözebilirler.
  • Öğrenciler, açık kanal akışında savaklar ve kapaklar gibi akış ölçüm cihazları için hidrolik parametreleri belirleyebilirler.
Dersin İçeriği Açık kanallarda uniform akım, açık kanallarda tedricen değişen akım, açık kanallarda kanal konrol sistemleri, açık kanallarda ani değişen akım, açık kanallarda sediment taşınımı

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Açık Kanal Akışının Temel Kavramlarının Tekrarı
2 Açık Kanal Akışının Temel Kavramlarının Tekrarı
3 Açık Kanal Akışının Temel Kavramlarının Tekrarı
4 Uniform Akış için Açık Kanalların Tasarımı
5 Uniform Akış için Açık Kanalların Tasarımı
6 Uniform Akış için Açık Kanalların Tasarımı
7 Kademeli Değişen Akış
8 Kademeli Değişen Akış
9 Kademeli Değişen Akış
10 Kademeli Değişen Akış
11 Kanal Kontrolleri
12 Kanal Kontrolleri
13 HEC-RAS Eğitimi
14 HEC-RAS Eğitimi
15 Final Sınavları Dönemi
16 Final Sınavları Dönemi

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Open Channel Flow, Henderson, F.M., Mac Millan Publishing Co., New York, 1966
Diğer Kaynaklar 2. Lecture Notes, CE 372 Hydromechanics , METU Civil Engineering Department, 2012
3. Fluid Mechanics, Streeter, V.L., E. Benjamin Wylie, McGraw-Hills Inc, New York, 1978
4. Open Channel Hydraulics, Chow V.T., McGraw-Hills Inc.,-Kogakusha Co., Tokyo, 1959
5. Open Channel Flow, French R.H., McGraw-Hills Inc., Singapore, 1987

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 5 20
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 40
Genel Sınav/Final Juri 1 40
Toplam 7 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 40
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Matematik, fen bilimleri ve mühendislik konularında derinlemesine bilgi birikimine sahip olma ve bu bilgileri İnşaat Mühendisliği problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi X
2 İnşaat Mühendisliği sistemlerini ekonomik, çevresel sürdürülebilirlik ve üretilebilirlik kısıtları altında tasarlama ve üretme becerisi X
3 Karmaşık mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
4 Karşılaşılan mühendislik sorununun çözümüne yönelik bir yaklaşım geliştirme ve model ve deney tasarlama ve yapma becerisi
5 Tasarım ve diğer mühendislik uygulamaları için gerekli modern mühendislik araçlarını, tekniklerini ve yetenekleri kullanabilme becerisi
6 Alanı ile ilgili temel araştırmaları bağımsız olarak yürütebilme ve araştırma sonuçlarını etkin bir biçimde raporlama ve bilimsel toplantılarda sunma becerisi
7 Alanındaki bilimsel gelişmeleri izleyebilmek ve meslekdaşları ile iletişim kurabilmek için yeterli seviyede sözlü ve yazılı İngilizce bilgisi
8 Alanında edindiği bilgileri disiplin içi ve çok disiplinli takımlar içinde etkin biçimde kullanabilme ve bu takımlarda liderlik yapabilme becerisi
9 Alanı ile ilgili konularda yaşam boyu öğrenme sonucu gelişme ve kendini sürekli yenileme gerekliliğinin bilinci;bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme; girişimcilik ve yenilikçilik hakkında farkındalık
10 İnşaat mühendisliği ile ilgili problemlere ilişkin verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlerin gözetilmesi
11 Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme yetkinliği

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 3 42
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler 5 6 30
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 10 10
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 20 20
Toplam İş Yükü 150