AKTS - Çatışma Çözümü
Çatışma Çözümü (IR420) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Çatışma Çözümü | IR420 | Seçmeli Dersler | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencileri Uluslararası İlişkiler disiplininde önemli bir yere sahip olan Çatışma Çözümünü tanımı, içeriği ve bu disiplindeki gelişimi hakkında öğrencileri bilgilendirmek ve onlara dünyada mevcut olan Çatışma Çözümü eylemlerini anlama ve kavrayabilme yetisi oluşturmaktır. Ders işleyişinde Türkiye'nin Çatışma durumunda mevcut pozisyonu da yer alacaktır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Çatışma çözümünün tanımı, içeriği ve bu disiplindeki gelişimi; dünyada mevcut olan çatışma çözümü eylemleri; Türkiye`nin çatışma durumunda mevcut pozisyonu. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse Genel Giriş | Yok |
2 | Çatışma Çözümüne Giriş | Wallensteen, ss.3-12 |
3 | Silahlı Çatışmalar ve Barış Anlaşmaları | Wallensteen, ss. 13-28 |
4 | Çatışma Çözümüne Yaklaşımlar | Wallensteen, ss.33-57 |
5 | Çatışma Çözümünün Analizi | Wallensteen, ss. 61-80 |
6 | Devletler arası Çatışma Çözümü: Jeopolitik ve Reelpolitika | Wallensteen, ss. 84-115 |
7 | Devletler Arası Çatışma Çözümü: Idealpolitik ve Kapitalpolitik | Wallensteen, ss.114- 126 |
8 | Ara Sınav | Yok |
9 | Sivil Savaşlarda Çatışma Çözümü- Katalizör olarak Demokrasi | Wallensteen, ss. 131-150 |
10 | Sivil Savaşlarda Çatışma Çözümü- Devlet-Toplum İlişkileri | Wallensteen, ss. 150-161 |
11 | Devlet Kurum Aşamasında Çatışma Çözümü | Wallensteen, ss. 167-200 |
12 | Çatışma Kompleksleri ve Çatışma Çözümü: Bölgesel Çatışmalar | Wallensteen, ss. 209-224 |
13 | Çatışma Kompleksleri ve Çatışma Çözümü: Küresel Güçler | Wallensteen, ss. 224-233 |
14 | Çatışma Çözümünde Birleşmiş Milletler: Güvenlik Konseyi, BM Eylemleri; Barışı koruma, barışı uygulama ve Barış yapma | Wallensteen, ss. 239-268 |
15 | Çatışma Çözümünde Uluslararası Toplumlar- Erken Eylem ve Çatışma Önleme | Wallensteen, ss. 273-303 |
16 | Final Sınavı | Yok |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Wallensteen, P., Understanding Conflict Resolution: War, Peace and the Global System, SAGE publication, 2012 |
---|
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 2 | 50 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 |
Toplam | 3 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
2 | 1- Uluslararası İlişkileri anlama, açıklama, temel kavramlarını ve metodolojisini kullanma becerisine sahip olmak | X | ||||
3 | 2- Uluslararası İlişkileri teorik bir düzeyde analiz etme becerisine sahip olmak. | X | ||||
4 | 3- Güncel küresel veya ulusal siyasi meseleler konusunda mantıklı yorumlar yapma becerisine sahip olmak. | X | ||||
5 | 4- Türkiye’nin diğer devletlerle olan ilişkileri konusunda farklı perspektiflere sahip olmak. | X | ||||
6 | 5- Türkiye ve diğer dünya devletlerinin gelecekteki pozisyonlarına ilişkin mantıklı tahminlerde bulunmak. | X | ||||
7 | 6 Siyasi konularda akademik ve uygulamalı araştırma becerilerini geliştirmek. | X | ||||
8 | 7- Modern yazılım, donanım ve teknolojik alet kullanımını geliştirmek. | X | ||||
9 | 8- Disiplin içi ve dışı grup çalışması becerilerini geliştirmek. | X | ||||
10 | 9- Eleştirel analiz, yorum, tartışma ve sürekli öğrenmeyi teşvik ederek açık fikirliliği kazandırmak. | X | ||||
11 | 10- Çalışma etiği ve sosyal sorumluluk kazandırmak. | X | ||||
12 | 11- İletişim becerilerini geliştirmek. | X | ||||
13 | 12- Gerek Türkçe gerekse İngilizce’de argüman geliştirme yeteneğini kazandırmak. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 2 | 32 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 100 |