AKTS - Diplomatik Yazışma II
Diplomatik Yazışma II (INT404) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Diplomatik Yazışma II | INT404 | Seçmeli Dersler | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
- |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere diplomasinin tarihi ve uygulanışı hakkında bilgi vermektir. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Bu ders, INT 401 kodlu dersin devamı niteliğindedir.Derste öğrencilere, diplomatik teamüller ve protokol kurallarına ek olarak Türk Dışişleri Bakanlığı giriş sınavlarına hazırlık amacıyla, yazım teknikleri ve diplomatic terminoloji öğretilmektedir. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse Giriş | |
2 | Diplomasi Nedir? Türk Dış Politikasının Temel Taşları | |
3 | Türkiye'nin ABD ve Rusya ile İlişkileri | William Hale, Turkish Foreign Policy since 1774, (New York: Routledge, 2013), Chapter 7, 10. |
4 | Türkiye'nin Almanya ve Fransa ile Diplomatik İlişkileri | William Hale, Turkish Foreign Policy since 1774, (New York: Routledge, 2013), Chapter 8 |
5 | Türkiye'nin Birleşik Krallık ve İtalya ve Fransa ile Diplomatik İlişkileri | William Hale, Turkish Foreign Policy since 1774, (New York: Routledge, 2013), Chapter 8 |
6 | Türkiye'nin Yunanistan ve Bulgaristan ile Diplomatik İlişkileri | William Hale, Turkish Foreign Policy since 1774, (New York: Routledge, 2013), Chapter 8 |
7 | Türkiye'nin Ermenistan ve Gürcistan ile Diplomatik İlişkileri | William Hale, Turkish Foreign Policy since 1774, (New York: Routledge, 2013), Chapter 10 |
8 | Türkiye'nin Azerbeycan ve İran ile Diplomatik İlişkileri | William Hale, Turkish Foreign Policy since 1774, (New York: Routledge, 2013), Chapter 11 |
9 | Türkiye'nin Irak ve Suriye ile Diplomatik İlişkileri | William Hale, Turkish Foreign Policy since 1774, (New York: Routledge, 2013), Chapter 11 |
10 | Arasınav | |
11 | Türkiye'ninÇin ve Mısır ile Diplomatik İlişkileri | William Hale, Turkish Foreign Policy since 1774, (New York: Routledge, 2013), Chapter 11 |
12 | Türkiye'nin Hindistan ve Pakistan ile Diplomatik İlişkileri | Mehmet Özkan, "Turkey’s ‘New’ Engagements in Africa and Asia: Scope, Content and Implications", PERCEPTIONS, Autumn 2011, Volume XVI, Number 3, pp. 115-137 |
13 | Türkiye'nin Japonya ve Güney Kore ile Diplomatik İlişkileri | Selçuk Esenbel & Altay Atlı, Turkey’s Changing Foreign Policy Stance: Getting Closer to Asia? (2013), Middle East Institute |
14 | Türkiye'nin Brezilya ve Venezuella ile Diplomatik İlişkileri | Ariel S. Gonzalez Levaggi, "A Different Path: Assessing Turkey's Foreign Policy in Latin America", Turkey Analyst, Vol. 4, no. 14 |
15 | Genel Tekrar | Yok |
16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Barston, R. P., Modern Diplomacy, Longman, London and New York, First published 1988. Bland, Sir Neville, (ed.), Satow’s Guide to Diplomatic Method, New Impression, Fourth Edition, 1966. Elekdağ, Ş., İngilizce Diplomatik Muhaberat Dersleri, Dışişle |
---|
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 10 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 2 | 10 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | - | - |
Toplam | 4 | 50 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 70 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 30 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
2 | 1- Uluslararası İlişkileri anlama, açıklama, temel kavramlarını ve metodolojisini kullanma becerisine sahip olmak | X | ||||
3 | 2- Uluslararası İlişkileri teorik bir düzeyde analiz etme becerisine sahip olmak. | X | ||||
4 | 3- Güncel küresel veya ulusal siyasi meseleler konusunda mantıklı yorumlar yapma becerisine sahip olmak. | X | ||||
5 | 4- Türkiye’nin diğer devletlerle olan ilişkileri konusunda farklı perspektiflere sahip olmak. | X | ||||
6 | 5- Türkiye ve diğer dünya devletlerinin gelecekteki pozisyonlarına ilişkin mantıklı tahminlerde bulunmak. | X | ||||
7 | 6 Siyasi konularda akademik ve uygulamalı araştırma becerilerini geliştirmek. | X | ||||
8 | 7- Modern yazılım, donanım ve teknolojik alet kullanımını geliştirmek. | X | ||||
9 | 8- Disiplin içi ve dışı grup çalışması becerilerini geliştirmek. | X | ||||
10 | 9- Eleştirel analiz, yorum, tartışma ve sürekli öğrenmeyi teşvik ederek açık fikirliliği kazandırmak. | X | ||||
11 | 10- Çalışma etiği ve sosyal sorumluluk kazandırmak. | X | ||||
12 | 11- İletişim becerilerini geliştirmek. | X | ||||
13 | 12- Gerek Türkçe gerekse İngilizce’de argüman geliştirme yeteneğini kazandırmak. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 1 | 15 | 15 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Toplam İş Yükü | 125 |