AKTS - Diplomatik Yazışma II

Diplomatik Yazışma II (INT404) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Diplomatik Yazışma II INT404 Seçmeli Dersler 3 0 0 3 5
Ön Koşul Ders(ler)i
-
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Dr. Öğr. Üyesi Duygu Dersan Orhan
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilere diplomasinin tarihi ve uygulanışı hakkında bilgi vermektir.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • İngilizce ve Türkçe'yi doğru kullanmak
  • diplomasi hakkında bilgi sahibi olmak
  • İngilizce yazım becerilerini geliştirmek
Dersin İçeriği Bu ders, INT 401 kodlu dersin devamı niteliğindedir.Derste öğrencilere, diplomatik teamüller ve protokol kurallarına ek olarak Türk Dışişleri Bakanlığı giriş sınavlarına hazırlık amacıyla, yazım teknikleri ve diplomatic terminoloji öğretilmektedir.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Derse Giriş
2 Diplomasi Nedir? Türk Dış Politikasının Temel Taşları
3 Türkiye'nin ABD ve Rusya ile İlişkileri William Hale, Turkish Foreign Policy since 1774, (New York: Routledge, 2013), Chapter 7, 10.
4 Türkiye'nin Almanya ve Fransa ile Diplomatik İlişkileri William Hale, Turkish Foreign Policy since 1774, (New York: Routledge, 2013), Chapter 8
5 Türkiye'nin Birleşik Krallık ve İtalya ve Fransa ile Diplomatik İlişkileri William Hale, Turkish Foreign Policy since 1774, (New York: Routledge, 2013), Chapter 8
6 Türkiye'nin Yunanistan ve Bulgaristan ile Diplomatik İlişkileri William Hale, Turkish Foreign Policy since 1774, (New York: Routledge, 2013), Chapter 8
7 Türkiye'nin Ermenistan ve Gürcistan ile Diplomatik İlişkileri William Hale, Turkish Foreign Policy since 1774, (New York: Routledge, 2013), Chapter 10
8 Türkiye'nin Azerbeycan ve İran ile Diplomatik İlişkileri William Hale, Turkish Foreign Policy since 1774, (New York: Routledge, 2013), Chapter 11
9 Türkiye'nin Irak ve Suriye ile Diplomatik İlişkileri William Hale, Turkish Foreign Policy since 1774, (New York: Routledge, 2013), Chapter 11
10 Arasınav
11 Türkiye'ninÇin ve Mısır ile Diplomatik İlişkileri William Hale, Turkish Foreign Policy since 1774, (New York: Routledge, 2013), Chapter 11
12 Türkiye'nin Hindistan ve Pakistan ile Diplomatik İlişkileri Mehmet Özkan, "Turkey’s ‘New’ Engagements in Africa and Asia: Scope, Content and Implications", PERCEPTIONS, Autumn 2011, Volume XVI, Number 3, pp. 115-137
13 Türkiye'nin Japonya ve Güney Kore ile Diplomatik İlişkileri Selçuk Esenbel & Altay Atlı, Turkey’s Changing Foreign Policy Stance: Getting Closer to Asia? (2013), Middle East Institute
14 Türkiye'nin Brezilya ve Venezuella ile Diplomatik İlişkileri Ariel S. Gonzalez Levaggi, "A Different Path: Assessing Turkey's Foreign Policy in Latin America", Turkey Analyst, Vol. 4, no. 14
15 Genel Tekrar Yok
16 Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Barston, R. P., Modern Diplomacy, Longman, London and New York, First published 1988. Bland, Sir Neville, (ed.), Satow’s Guide to Diplomatic Method, New Impression, Fourth Edition, 1966. Elekdağ, Ş., İngilizce Diplomatik Muhaberat Dersleri, Dışişle

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım 1 10
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 2 10
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 30
Genel Sınav/Final Juri - -
Toplam 4 50
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 70
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 30
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
2 1- Uluslararası İlişkileri anlama, açıklama, temel kavramlarını ve metodolojisini kullanma becerisine sahip olmak X
3 2- Uluslararası İlişkileri teorik bir düzeyde analiz etme becerisine sahip olmak. X
4 3- Güncel küresel veya ulusal siyasi meseleler konusunda mantıklı yorumlar yapma becerisine sahip olmak. X
5 4- Türkiye’nin diğer devletlerle olan ilişkileri konusunda farklı perspektiflere sahip olmak. X
6 5- Türkiye ve diğer dünya devletlerinin gelecekteki pozisyonlarına ilişkin mantıklı tahminlerde bulunmak. X
7 6 Siyasi konularda akademik ve uygulamalı araştırma becerilerini geliştirmek. X
8 7- Modern yazılım, donanım ve teknolojik alet kullanımını geliştirmek. X
9 8- Disiplin içi ve dışı grup çalışması becerilerini geliştirmek. X
10 9- Eleştirel analiz, yorum, tartışma ve sürekli öğrenmeyi teşvik ederek açık fikirliliği kazandırmak. X
11 10- Çalışma etiği ve sosyal sorumluluk kazandırmak. X
12 11- İletişim becerilerini geliştirmek. X
13 12- Gerek Türkçe gerekse İngilizce’de argüman geliştirme yeteneğini kazandırmak. X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 3 42
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler 1 15 15
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 20 20
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi
Toplam İş Yükü 125