AKTS - Türk-Yunan İlişkileri ve Kıbrıs

Türk-Yunan İlişkileri ve Kıbrıs (IR320) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Türk-Yunan İlişkileri ve Kıbrıs IR320 Seçmeli Dersler 3 0 0 3 4
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Prof. Dr. Şükrü Sina Gürel
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Türk-Yunan İlişkileri ve Kıbrıs isimli dersin amacı özellikle iki ülke arasında ortaya çıkan Kıbrıs Sorunu, FIR Hattı, Karasuları, 12 Mil Sorunu, Ege Adaları, Adaların Silahsızlandırılması, Patrikhane gibi sorunları ve iki ülke ilişkilerini bugüne kadar gelinen tarihi süreçte ve özellikle Kıbrıs odaklı olarak irdelemektir.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Türk-Yunan ilişkilerinin bel kemiğini oluşturan meseleleri belirtme.
  • Kıbrıs konusu hakkında öğrencinin kendi düşüncesini oluşturması.
  • Türkiye'nin Ege karasuları politikasını değerlendirme.
Dersin İçeriği Jeopolitik bir perspektif içinde Ege ve Kıbrıs konusunda Türkiye ile Yunanistan arasındaki anlaşmazlıklar; anlaşmazlığın ayrıntıları; 1950`lerden Cumhuriyetin kuruluşuna kadKıbrıs`ın geçirdiği aşamalar; 1974 Türk müdahalesine kadar Türk cemaatine uygulanan şiddet; günümüze kadar uzanan temel olaylar.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Derse Genel Giriş Yok
2 Kıbrıs sorunu ve Ege anlaşmazlığı Konusunun Temelleri Dodd, ss. 8-34
3 Kıbrıs Sorunu: 1960'a kadarki süreç Hale (2012)
4 Kıbrıs Çatışması: Kıbrıs Cumhuriyetinin Yıkımı, 1974 Hale (2012)
5 Kıbrıs Sorunu: 1974'ten KKTC'nin Kuruluşuna kadar geçen dönem Hale (2012)
6 Çözüm Önerileri: De Cueallar Paketi, Fikirler ve Annan Planı Dodd, 34-61
7 Ara Sınav Yok
8 Kıbrıs Sorununun bir Çözümü için Beklentiler Yok
9 Ege Çatışması: Karasuları Alford (1984)
10 Ege Anlaşmazlığı: Hava Sahası Alford (1984)
11 Ege Sorunu : Ege adalarının askerden arındırılmış statüsü Alford (1984)
12 Ege Sorunu : Diğer tartışmalı noktalar Alford (1984)
13 Genel bir Çözüm için Katalizör olarak AB Dodd, 61-75
14 Son gelişmeler, Rum ve Kıbrıs Rum Kesimi krizi , Türkiye'nin AB'den yabancılaşması vb. Yok
15 Revize Haftası Yok
16 Final Sınavı Yok

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Dodd, C., The Cyprus Imbroglio, The Eothen Press, 1998
2. Alford, J., Greece and Turkey: adversity in alliance, Palgrave Macmillan, 1984
3. Hale, W. (2012). Turkish foreign policy since 1774. Routledge.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 40
Genel Sınav/Final Juri 1 60
Toplam 2 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 100
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
2 1- Uluslararası İlişkileri anlama, açıklama, temel kavramlarını ve metodolojisini kullanma becerisine sahip olmak X
3 2- Uluslararası İlişkileri teorik bir düzeyde analiz etme becerisine sahip olmak. X
4 3- Güncel küresel veya ulusal siyasi meseleler konusunda mantıklı yorumlar yapma becerisine sahip olmak. X
5 4- Türkiye’nin diğer devletlerle olan ilişkileri konusunda farklı perspektiflere sahip olmak. X
6 5- Türkiye ve diğer dünya devletlerinin gelecekteki pozisyonlarına ilişkin mantıklı tahminlerde bulunmak. X
7 6 Siyasi konularda akademik ve uygulamalı araştırma becerilerini geliştirmek. X
8 7- Modern yazılım, donanım ve teknolojik alet kullanımını geliştirmek. X
9 8- Disiplin içi ve dışı grup çalışması becerilerini geliştirmek. X
10 9- Eleştirel analiz, yorum, tartışma ve sürekli öğrenmeyi teşvik ederek açık fikirliliği kazandırmak. X
11 10- Çalışma etiği ve sosyal sorumluluk kazandırmak. X
12 11- İletişim becerilerini geliştirmek. X
13 12- Gerek Türkçe gerekse İngilizce’de argüman geliştirme yeteneğini kazandırmak. X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 16 2 32
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 10 10
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 10 10
Toplam İş Yükü 100