AKTS - Türk-Yunan İlişkileri ve Kıbrıs
Türk-Yunan İlişkileri ve Kıbrıs (IR320) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Türk-Yunan İlişkileri ve Kıbrıs | IR320 | Seçmeli Dersler | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Türk-Yunan İlişkileri ve Kıbrıs isimli dersin amacı özellikle iki ülke arasında ortaya çıkan Kıbrıs Sorunu, FIR Hattı, Karasuları, 12 Mil Sorunu, Ege Adaları, Adaların Silahsızlandırılması, Patrikhane gibi sorunları ve iki ülke ilişkilerini bugüne kadar gelinen tarihi süreçte ve özellikle Kıbrıs odaklı olarak irdelemektir. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Jeopolitik bir perspektif içinde Ege ve Kıbrıs konusunda Türkiye ile Yunanistan arasındaki anlaşmazlıklar; anlaşmazlığın ayrıntıları; 1950`lerden Cumhuriyetin kuruluşuna kadKıbrıs`ın geçirdiği aşamalar; 1974 Türk müdahalesine kadar Türk cemaatine uygulanan şiddet; günümüze kadar uzanan temel olaylar. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse Genel Giriş | Yok |
2 | Kıbrıs sorunu ve Ege anlaşmazlığı Konusunun Temelleri | Dodd, ss. 8-34 |
3 | Kıbrıs Sorunu: 1960'a kadarki süreç | Hale (2012) |
4 | Kıbrıs Çatışması: Kıbrıs Cumhuriyetinin Yıkımı, 1974 | Hale (2012) |
5 | Kıbrıs Sorunu: 1974'ten KKTC'nin Kuruluşuna kadar geçen dönem | Hale (2012) |
6 | Çözüm Önerileri: De Cueallar Paketi, Fikirler ve Annan Planı | Dodd, 34-61 |
7 | Ara Sınav | Yok |
8 | Kıbrıs Sorununun bir Çözümü için Beklentiler | Yok |
9 | Ege Çatışması: Karasuları | Alford (1984) |
10 | Ege Anlaşmazlığı: Hava Sahası | Alford (1984) |
11 | Ege Sorunu : Ege adalarının askerden arındırılmış statüsü | Alford (1984) |
12 | Ege Sorunu : Diğer tartışmalı noktalar | Alford (1984) |
13 | Genel bir Çözüm için Katalizör olarak AB | Dodd, 61-75 |
14 | Son gelişmeler, Rum ve Kıbrıs Rum Kesimi krizi , Türkiye'nin AB'den yabancılaşması vb. | Yok |
15 | Revize Haftası | Yok |
16 | Final Sınavı | Yok |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Dodd, C., The Cyprus Imbroglio, The Eothen Press, 1998 |
---|---|
2. Alford, J., Greece and Turkey: adversity in alliance, Palgrave Macmillan, 1984 | |
3. Hale, W. (2012). Turkish foreign policy since 1774. Routledge. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 40 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
2 | 1- Uluslararası İlişkileri anlama, açıklama, temel kavramlarını ve metodolojisini kullanma becerisine sahip olmak | X | ||||
3 | 2- Uluslararası İlişkileri teorik bir düzeyde analiz etme becerisine sahip olmak. | X | ||||
4 | 3- Güncel küresel veya ulusal siyasi meseleler konusunda mantıklı yorumlar yapma becerisine sahip olmak. | X | ||||
5 | 4- Türkiye’nin diğer devletlerle olan ilişkileri konusunda farklı perspektiflere sahip olmak. | X | ||||
6 | 5- Türkiye ve diğer dünya devletlerinin gelecekteki pozisyonlarına ilişkin mantıklı tahminlerde bulunmak. | X | ||||
7 | 6 Siyasi konularda akademik ve uygulamalı araştırma becerilerini geliştirmek. | X | ||||
8 | 7- Modern yazılım, donanım ve teknolojik alet kullanımını geliştirmek. | X | ||||
9 | 8- Disiplin içi ve dışı grup çalışması becerilerini geliştirmek. | X | ||||
10 | 9- Eleştirel analiz, yorum, tartışma ve sürekli öğrenmeyi teşvik ederek açık fikirliliği kazandırmak. | X | ||||
11 | 10- Çalışma etiği ve sosyal sorumluluk kazandırmak. | X | ||||
12 | 11- İletişim becerilerini geliştirmek. | X | ||||
13 | 12- Gerek Türkçe gerekse İngilizce’de argüman geliştirme yeteneğini kazandırmak. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 2 | 32 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 100 |