AKTS - Dış Politika Analizi
Dış Politika Analizi (IR310) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Dış Politika Analizi | IR310 | Seçmeli Dersler | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Gözlem Örnek Olay İncelemesi. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu derste öğrencilerin dış politika yapım evreleri ile analiz düzeyleri konusunda bilgi sahibi olmaları ve vaka incelemeleri sayesinde farklı ülkelerin dış politika belirlemede kullandıkları kademelerin incelenmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Dış politika analizinin teorik çerçevesi; liderlik, politik kültür ve analiz kademeleri; birçok ülkenin içinde bulunduğu vaka incelemeleri; bu ülkelerin etraflarındaki dünyayı nasıl algıladıkları ve buna göre dış politikalarını nasıl belirledikleri. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse Genel Giriş | Yok |
2 | Dış Politika Analizin Gelişimi ve Durumu: Bir Yol Haritası | Hudson, Bölüm 1, The Situation and Evolution of Foreign Policy Analysis: A Roadmap |
3 | Birey Karar Vericiler: Dünya Liderlerinin Politik Pskikolojisi | Hudson, Bölüm 2, The Individual Decisionmaker: The Political Psychology of World Leaders |
4 | Group Kararvericiliği: Küçük Grup Dinamikleri, Teşkilat Süreçleri ve Bürokratik Siyasa Yapımı | Hudson, Bölüm 3, Group Decisionmaking: Small Group Dynamics, Organizational Process and Bureaucratic Politics |
5 | Kültür ve Milli Kimlik | Hudson, Bölüm 4, Culture and National Identity |
6 | İç Politika ve Muhalefet | Hudson, Bölüm 5, Domestic Politics and Opposition |
7 | Ara Sınav | Yok |
8 | Dış Politikada Teorik Bütünleşme: Vaat ve Hüsran | Hudson, Bölüm 7, Theoretical Integration in Foreign Policy: Promise and Frustration |
9 | Dış Politika Analizinin Geleceği | Hudson, Bölüm 8, The Future of Foreign Policy Analysis |
10 | Vaka İncelemesi 1: Ortadoğu Bölgesel Sistemi | Raymond Hinnebusch, "The Middle East Regional System," in Hinnebusch and Ehtyeshami (eds.), Bölüm 2 |
11 | Vaka İncelemesi 2: İsrail Dış Politkası | Clive Jones, "The Foreign Policy of Israel," in Hinnebusch and Ehtyeshami (eds.), Bölüm 6 |
12 | Vaka İncelemesi 3: Irak Dış Politikası | Charless Tripp, "The Foreign Policy of Iraq," in Hinnebusch and Ehteshami (eds.), Bölüm 8 |
13 | Vaka İncelemesi 4: Suudi Arabistan Dış Politikası | F. Gregory Gause, "The Foreign Policy of Saudi Arabia," in Hinnebusch and Ehteshami (eds.), Bölüm 9 |
14 | Vaka İncelemesi 5: İran Dış Politikası | Anoushiravan Ehteshami, "The Foreign Policy of Iran," in Hinnebusch and Ehteshami (eds.), Bölüm 13 |
15 | Vaka İncelemesi 6: Türk Dış Politikası | Philip Robins, "The Foreign Policy of Turkey," in Hinnebusch and Ehteshami (eds.), Bölüm 14 |
16 | Final Sınavı | Yok |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Valerie M. Hudson. Foreign Policy Analysis: Classic and Contemporary Theory. Boulder: Rowman and Littlefield, 2014. |
---|---|
2. Raymond Hinnebusch and Anoushiravan Ehteshami (eds.). The Foreign Policies of Middle East States. London: Lynne Rienner, 2002. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 2 | 60 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 3 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
2 | 1- Uluslararası İlişkileri anlama, açıklama, temel kavramlarını ve metodolojisini kullanma becerisine sahip olmak | X | ||||
3 | 2- Uluslararası İlişkileri teorik bir düzeyde analiz etme becerisine sahip olmak. | X | ||||
4 | 3- Güncel küresel veya ulusal siyasi meseleler konusunda mantıklı yorumlar yapma becerisine sahip olmak. | X | ||||
5 | 4- Türkiye’nin diğer devletlerle olan ilişkileri konusunda farklı perspektiflere sahip olmak. | X | ||||
6 | 5- Türkiye ve diğer dünya devletlerinin gelecekteki pozisyonlarına ilişkin mantıklı tahminlerde bulunmak. | X | ||||
7 | 6 Siyasi konularda akademik ve uygulamalı araştırma becerilerini geliştirmek. | X | ||||
8 | 7- Modern yazılım, donanım ve teknolojik alet kullanımını geliştirmek. | X | ||||
9 | 8- Disiplin içi ve dışı grup çalışması becerilerini geliştirmek. | X | ||||
10 | 9- Eleştirel analiz, yorum, tartışma ve sürekli öğrenmeyi teşvik ederek açık fikirliliği kazandırmak. | X | ||||
11 | 10- Çalışma etiği ve sosyal sorumluluk kazandırmak. | X | ||||
12 | 11- İletişim becerilerini geliştirmek. | X | ||||
13 | 12- Gerek Türkçe gerekse İngilizce’de argüman geliştirme yeteneğini kazandırmak. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 2 | 32 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 100 |