AKTS - Uluslararası İlişkiler Teorisi
Uluslararası İlişkiler Teorisi (IR204) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uluslararası İlişkiler Teorisi | IR204 | 4. Dönem | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Tartışma. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Dersin amacı uluslararası ilişkiler içerisindeki farklı teorik modeler, gelenekler ve tartışmalar hakkında genel bir bakış sunmaktır. Derste uluslararası ilişkiler akademisyenlerinin dünya olaylarını anlamak amacıyla kullandıkları teorik modellerin anlaşılmasını amaçlamaktadır.Buna ek olarak, farklı teorik modellerin dünya olaylarını farklı yorumladığı ve birbirinden farklı politika önerileri ürettiğini göstermektir. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Uluslararası ilişkiler teorileri, realism, neo-realizm, neo-liberalizm, İngiliz Okulu, inşaacılık, uluslararası politik iktisat teorileri, alternatif yaklaşımlar, metodolojik tartışmalar. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | Yok |
2 | Realizm | Steans and Pettiford, 1. bölüm |
3 | Liberalizm | Steans and Pettiford, 2. bölüm |
4 | Yapısalcılık | Steans and Pettiford, 3. bölüm |
5 | Eleştirel kuram | Steans and Pettiford, 4. bölüm |
6 | Postmodernizm | Steans and Pettiford, 5. bölüm |
7 | Feminist düşünce | Steans and Pettiford, 6. bölüm |
8 | Yeşil düşünce | Steans and Pettiford, 7. bölüm |
9 | Ara Sınav | Yok |
10 | İnşacılık | ders notları |
11 | Edward Hallett Carr, George Kennan, Hans Morgethau | Griffith, relevant chapters |
12 | Stephen Krasner, Kenneth Waltz | Griffith, relevant chapters |
13 | Johan Galtung, Andrew Linklater | Griffith, relevant chapters |
14 | Michael Walzer, Robert Keohane | Griffith, relevant chapters |
15 | Tekrar | Yok |
16 | Final Sınavı | Yok |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Jill Steans and Lloyd Pettiford, International Relations, Perspectives and Themes, (Longman: London), 2001. |
---|---|
2. Martin Griffith, Fifty Key Thinkers in International Relations, (Routledge: New York), 2005. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 10 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 60 |
Toplam | 3 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 40 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 60 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
2 | 1- Uluslararası İlişkileri anlama, açıklama, temel kavramlarını ve metodolojisini kullanma becerisine sahip olmak | X | ||||
3 | 2- Uluslararası İlişkileri teorik bir düzeyde analiz etme becerisine sahip olmak. | X | ||||
4 | 3- Güncel küresel veya ulusal siyasi meseleler konusunda mantıklı yorumlar yapma becerisine sahip olmak. | X | ||||
5 | 4- Türkiye’nin diğer devletlerle olan ilişkileri konusunda farklı perspektiflere sahip olmak. | X | ||||
6 | 5- Türkiye ve diğer dünya devletlerinin gelecekteki pozisyonlarına ilişkin mantıklı tahminlerde bulunmak. | X | ||||
7 | 6 Siyasi konularda akademik ve uygulamalı araştırma becerilerini geliştirmek. | X | ||||
8 | 7- Modern yazılım, donanım ve teknolojik alet kullanımını geliştirmek. | X | ||||
9 | 8- Disiplin içi ve dışı grup çalışması becerilerini geliştirmek. | X | ||||
10 | 9- Eleştirel analiz, yorum, tartışma ve sürekli öğrenmeyi teşvik ederek açık fikirliliği kazandırmak. | X | ||||
11 | 10- Çalışma etiği ve sosyal sorumluluk kazandırmak. | X | ||||
12 | 11- İletişim becerilerini geliştirmek. | X | ||||
13 | 12- Gerek Türkçe gerekse İngilizce’de argüman geliştirme yeteneğini kazandırmak. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 150 |