AKTS - Araştırma Yöntemleri

Araştırma Yöntemleri (IR212) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Araştırma Yöntemleri IR212 4. Dönem 3 0 0 3 6
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Zorunlu Bölüm Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Doç. Dr. Duygu Dersan Orhan
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Araştırmada bilgisayar kullanımı da dahil olmak üzere, sosyal araştırmanın temel araçları ve terminolojisini öğrenmek.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Akademik bir konu hakkında araştırma yapabilmek
  • sosyal araştırmalarda kullanılan çeşitli yöntemleri öğrenmek
  • araştırmanın boyutları, anlamı ve etiği, farklı araştırma teknikleri ve araştırma projesi hazırlanması hakkında bilgi sahibi olmak
Dersin İçeriği Araştırma tasarımı, araştırma sonuçları, araştırma teknikleri, literatür taraması, ölçme, örnekleme, saha çalışması, veri analizi ve sunumu.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin Amacının Sunulması None
2 Uluslararası İlişkiler Metodolojisi Martin Hollis and Steve Smith, “Introduction: Two Traditions” in Explaining and Understanding International Relations, (Oxford: Oxford University Press, 1990), 1-13
3 Araştırmanın Boyutları W. Lawrence Neuman, Social Research Methods: Qualitative and Quantitative Approaches, 4th ed. (Boston: Allyn and Bacon, 2000) Chapter 2: 'Dimensions of Research,' 20-38.
4 Metodolojinin Anlamı W. Lawrence Neuman, Social Research Methods: Qualitative and Quantitative Approaches, 4th ed. (Boston: Allyn and Bacon, 2000) Chapter 4: 'The Meanings of Methodology,' 63-88.
5 Sosyal Araştırmanın Etik Boyutu W. Lawrence Neuman, Social Research Methods: Qualitative and Quantitative Approaches, 4th ed. (Boston: Allyn and Bacon, 2000) Chapter 5: 'The Ethics and Politics of Social Research,' 89-120.
6 Niteliksel Araştırma W. Lawrence Neuman, Social Research Methods: Qualitative and Quantitative Approaches, 4th ed. (Boston: Allyn and Bacon, 2000) Chapter 6: 'Qualitative and Quantitative Research Designs,' 121-155.
7 Niceliksel Araştırma W. Lawrence Neuman, Social Research Methods: Qualitative and Quantitative Approaches, 4th ed. (Boston: Allyn and Bacon, 2000) Chapter 6: 'Qualitative and Quantitative Research Designs,' 121-155.
8 Ara Sınav Yok
9 Araştırma Yöntemi Seçmek David E. McNabb, Research Methods for Political Science: Quantitative and Qualitative Approaches, 40-65.
10 Araştırma Projesi Tasarlamak: Literatür Araştırması W. Lawrence Neuman, Social Research Methods: Qualitative and Quantitative Approaches, 4th ed. (Boston: Allyn and Bacon, 2000) Chapter 16: 'Reviewing the Literature and Writing a Report,' 444-480. Gregory M Scott & Stephen M Garrison, The Political Science Student Writer's Manual, 3rd ed. (New Jersey: Prentice Hall, 2000) Chapter 10: 'Traditional Research Papers and Literature Reviews,' 205-214.
11 Araştırma Projesi Tasarlamak:Yazım Süreci I Wayne C. Booth, Gregory G. Colomb & Joseph M Williams, The Craft of Research (Chicago: University of Chicago Press, 1995) Chapter 7: 'Making Good Arguments,' and Chapter 8: 'Claims and Evidence,' 88-106. W. Lawrence Neuman, Social Research Methods: Qualitative and Quantitative Approaches, 4th ed. (Boston: Allyn and Bacon, 2000) Chapter 16:' Reviewing the Literature and Writing a Report,' 444-480.
12 Araştırma Projesi Tasarlamak:Yazım Süreci I Wayne C. Booth, Gregory G. Colomb & Joseph M Williams, The Craft of Research (Chicago: University of Chicago Press, 1995) Chapter 7: 'Making Good Arguments,' and Chapter 8: 'Claims and Evidence,' 88-106. W. Lawrence Neuman, Social Research Methods: Qualitative and Quantitative Approaches, 4th ed. (Boston: Allyn and Bacon, 2000) Chapter 16:' Reviewing the Literature and Writing a Report,' 444-480.
13 Araştırma Projesi Tasarlamak:Yazım Süreci II Gregory M Scott & Stephen M Garrison, The Political Science Student Writer's Manual, 3rd ed. (New Jersey: Prentice Hall, 2000) Chapter 2: 'Writing Competently,' 49-71. Kate L Turabian, A Manual for Writers of Term Papers, Theses, and Dissertations, 5th ed. (Chicago: University of Chicago Press, 1987).
14 Araştırma Projesi Tasarlamak:Yazım Süreci II Gregory M Scott & Stephen M Garrison, The Political Science Student Writer's Manual, 3rd ed. (New Jersey: Prentice Hall, 2000) Chapter 2: 'Writing Competently,' 49-71. Kate L Turabian, A Manual for Writers of Term Papers, Theses, and Dissertations, 5th ed. (Chicago: University of Chicago Press, 1987).
15 Genel Tekrar Yok
16 Final Sınavı Yok

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. W. Lawrence Neuman, Social Research Methods: Qualitative and Quantitative Approaches, 4th ed. (Boston: Allyn and Bacon, 2000)
Diğer Kaynaklar 2. Gregory M Scott & Stephen M Garrison, The Political Science Student Writer's Manual, 3rd ed. (New Jersey: Prentice Hall, 2000)
3. Kate L Turabian, A Manual for Writers of Term Papers, Theses, and Dissertations, 5th ed. (Chicago: University of Chicago Press, 1987).
4. Wayne C. Booth, Gregory G. Colomb & Joseph M Williams, The Craft of Research (Chicago: University of Chicago Press, 1995)
5. Martin Hollis and Steve Smith, “Introduction: Two Traditions” in Explaining and Understanding International Relations, (Oxford: Oxford University Press, 1990).

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım 1 10
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 1 25
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 25
Genel Sınav/Final Juri 1 40
Toplam 4 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 40
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
2 1- Uluslararası İlişkileri anlama, açıklama, temel kavramlarını ve metodolojisini kullanma becerisine sahip olmak X
3 2- Uluslararası İlişkileri teorik bir düzeyde analiz etme becerisine sahip olmak. X
4 3- Güncel küresel veya ulusal siyasi meseleler konusunda mantıklı yorumlar yapma becerisine sahip olmak. X
5 4- Türkiye’nin diğer devletlerle olan ilişkileri konusunda farklı perspektiflere sahip olmak. X
6 5- Türkiye ve diğer dünya devletlerinin gelecekteki pozisyonlarına ilişkin mantıklı tahminlerde bulunmak. X
7 6 Siyasi konularda akademik ve uygulamalı araştırma becerilerini geliştirmek. X
8 7- Modern yazılım, donanım ve teknolojik alet kullanımını geliştirmek. X
9 8- Disiplin içi ve dışı grup çalışması becerilerini geliştirmek. X
10 9- Eleştirel analiz, yorum, tartışma ve sürekli öğrenmeyi teşvik ederek açık fikirliliği kazandırmak. X
11 10- Çalışma etiği ve sosyal sorumluluk kazandırmak. X
12 11- İletişim becerilerini geliştirmek. X
13 12- Gerek Türkçe gerekse İngilizce’de argüman geliştirme yeteneğini kazandırmak. X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 3 42
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler 1 10 10
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 20 20
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 30 30
Toplam İş Yükü 150