AKTS - Politik Psikoloji
Politik Psikoloji (IR112) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Politik Psikoloji | IR112 | 2. Dönem | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Gözlem Örnek Olay İncelemesi. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencileri politik psikoloji dalının uluslarararası çatışma ve işbirliği hallerine getirdiği açıklamalar ile aşina etmektir. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Politik psikoloji bakış açısından kimlik, grup davranışı, liderlik kültleri, oy verme davranışları, medya etkisi, etnik çatışma, milliyetçilik, toplumsal hareketler, terörizm, uluslararası güvenlik ve çatışmaların çözümü. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse Genel Giriş | Yok |
2 | Politik Psikoloji: Giriş ve Genel bir Bakış | Bölüm 1 Political Psychology: Introduction and Overview |
3 | Kişilik ve Politika | Bölüm 2 Personality and Politics |
4 | Politik Psikolojide Biliş, Sosyal Kimlik, Duygular ve Tavırlar | Bölüm 3 Cognition, Social Identity, Emotions, and Attitudes in Political Psychology |
5 | Grupların Politik Psikolojisi | Bölüm 4 The Political Psychology of Groups |
6 | Siyasi Liderlerlerin Politik Psikoloji Açısından İncelenmesi | Bölüm 5 The Study of Political Leaders |
7 | Kitle Politikasında Politik Psikoloji: İnsanlar kme oy vereceklerine nasıl karar verir? | Bölüm 6 The Political Psychology of Mass Politics: How Do People Decide for Whom to Vote? |
8 | Ara Sınav | Yok |
9 | Politik Psikolojide Irk/Kimlik Faktörü | Bölüm 8 The Political Psychology of Race |
10 | Etnik Çatışmadan Soykırıma giden yol | Bölüm 9 From Ethnic Conflict to Genocide |
11 | Milliyetçiliğin Politik Psikolojisi | Bölüm 10 The Political Psychology of Nationalism |
12 | Toplumsal Hareketlerin Politik Psikolojisi | Bölüm 11 The Political Psychology of Social Movements |
13 | Terörizmin Politik Psikolojisi | Bölüm 12 The Political Psychology of Terrorism |
14 | Uluslararası Güvenlik ve Çatışma Hallerinin Politik Psikolojisi | Bölüm 13 The Political Psychology of International Security and Conflict |
15 | Çatişmaların Çözümü ve Uzlaşma | Bölüm 14 Conflict Resolution and Reconciliation |
16 | Final Sınavı | Yok |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Martha L. Cottam, Elena Mastors, Thomas Preston, Beth Dietz-Ohler, Introduction to Political Psychology. New York: Routledge, 2010. |
---|
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 2 | 60 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 3 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
2 | 1- Uluslararası İlişkileri anlama, açıklama, temel kavramlarını ve metodolojisini kullanma becerisine sahip olmak | X | ||||
3 | 2- Uluslararası İlişkileri teorik bir düzeyde analiz etme becerisine sahip olmak. | X | ||||
4 | 3- Güncel küresel veya ulusal siyasi meseleler konusunda mantıklı yorumlar yapma becerisine sahip olmak. | X | ||||
5 | 4- Türkiye’nin diğer devletlerle olan ilişkileri konusunda farklı perspektiflere sahip olmak. | X | ||||
6 | 5- Türkiye ve diğer dünya devletlerinin gelecekteki pozisyonlarına ilişkin mantıklı tahminlerde bulunmak. | X | ||||
7 | 6 Siyasi konularda akademik ve uygulamalı araştırma becerilerini geliştirmek. | X | ||||
8 | 7- Modern yazılım, donanım ve teknolojik alet kullanımını geliştirmek. | X | ||||
9 | 8- Disiplin içi ve dışı grup çalışması becerilerini geliştirmek. | X | ||||
10 | 9- Eleştirel analiz, yorum, tartışma ve sürekli öğrenmeyi teşvik ederek açık fikirliliği kazandırmak. | X | ||||
11 | 10- Çalışma etiği ve sosyal sorumluluk kazandırmak. | X | ||||
12 | 11- İletişim becerilerini geliştirmek. | X | ||||
13 | 12- Gerek Türkçe gerekse İngilizce’de argüman geliştirme yeteneğini kazandırmak. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 150 |