AKTS - Sosyolojiye Giriş
Sosyolojiye Giriş (SOC101) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Sosyolojiye Giriş | SOC101 | 1. Dönem | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
Yok |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Diğer Bölümlerden Alınan Servis Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu ders öğrenciye toplumu ve toplumdaki konumlarını ve sorumluluklarını anlamada ve yorumlamada eleştirel bir bilinci kazandırmak için tasarlandı. Temel amaç sosyolojinin ne olduğunu, toplumu ve toplumsal yaşamı, toplumun nasıl oluştuğunu ve değiştiğini, toplumu olşturan kurum ve kuruluşları, toplumsal ilişkileri ve süreçleri yeterli bir şekilde anlamayı sağlamaktır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Sosyolojinin sosyal bilimler ve hayatımızdaki yeri, sosyolojinin temel ilgi alanı ve kapsamı; Sosyolojik açıklamlar: teoriler, toplumsal değişme, sosyolojik araştırma metodları,toplumsallaşma ve toplumsal etkileşim; toplumsal yapı ve toplumsal kurumlar; grup; aile, siyasi, dini ve eğitim kurumları; toplumsal tabakalaşma ve toplumsal sınıflar; Eşitsilik, yoksulluk; toplumsal kimlik; ırk ve etnisite ve cinsiyet; toplumsal kontrol |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Oryantasyon | |
2 | Sosyolojiyi konumlandırmak. Bilme, bilgi, bilim, bilim adamı, bilginin üretilmesi; teori ve araştırma | Your own sources that you find in internet and library. (P.S.: You are responsible to find your own sources, read them, take notes to bring to class in order to contribute and participate in discussions EVERY WEEK) Erdoğan, İrfan (2014) Medya Teori ve Araştırmaları: chapter 2; chapter 13; pp. 223-233. Erdoğan, İrfan (2012) Pozitivist Metodoloji ve Ötesi, pp. 17-60 |
3 | Sosyolojinin kapsamı ve doğası | Erdoğan (2014), pp. 35-64 Req1: pp. 1-21 Req2: pp. 3-16 Req3 pp. 1-12 |
4 | Sosyolojik izahatlar: Teoriler | Erdoğan (2014), pp. 65-92, pp. 122-128, pp. 161-162, pp. 170-172 Req1: pp. 22-32 Req2 pp. 39-52 Req3 pp. 21-29, 34-39 |
5 | Sosyolojik açıklamalar: Toplumsal Değişim | Erdoğan (2014), pp. 173-180, 248-272, 301-327; 347-360, 373-405. Req1: pp. 54-58 Req2: pp. 371-378, Req3: pp. 179-184, 188-191, 193-194 |
6 | Sosyolojik çalışmalar: Sosyolojik araştırmalarda method | Req1: pp. 33-45 Req3: pp. 203-215 Suggested: Erdoğan, İ. (2012) Positivist Metodoloji ve Ötesi |
7 | Sosyalleşme ve toplumsal etkileşiö | Req1: pp. 33-38, 46-52 Req 2: pp. 53-54. 83-91 Req 3: pp. 41-53, 61-70 |
8 | Ara sınav | |
9 | Toplumsal Yapı ve Toplumsal Kurumlar: Gruplar ve aile | Req1: pp. 81-83, 90-105 Req2: pp. 260-284 Req3: pp. 83-91 |
10 | Siyasal, Dini ve Eğitim Kurumları | Req1: pp. 117-126 Req2: pp. 341-352; 287-287-289, 298-307 Req3: PP-92-99 |
11 | Sosyal Tabakalaşma ve Toplumsal Sınıflar | Req2: pp. 213-234; Req3: pp. 131-147 |
12 | Toplumsal Kimlik: Irk, Etnisite ve Cinsiyet | Req2: pp. 165-187; 191-208 |
13 | Toplumsal Kontrol | Req2: pp. 145-163 Req3: pp. 109-123 |
14 | Toplumsal Kontrol | Req2: pp. 145-163 Req3: pp. 109-123 |
15 | Genel Değerlendirme ve Özet | |
16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Fayeye; J. O. (2007) Introduction to Sociology. Fayeye National Open University of Nigeria Press |
---|---|
2. Rcragun, Ryan T. Cragun (2012) Introduction to Sociology. Wikibooks.org | |
3. Stolley, Kathy S. (2005) Basics of Sociology. Westport, CT: greenwood Press |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 15 | 30 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 17 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
2 | 1- Uluslararası İlişkileri anlama, açıklama, temel kavramlarını ve metodolojisini kullanma becerisine sahip olmak | X | ||||
3 | 2- Uluslararası İlişkileri teorik bir düzeyde analiz etme becerisine sahip olmak. | X | ||||
4 | 3- Güncel küresel veya ulusal siyasi meseleler konusunda mantıklı yorumlar yapma becerisine sahip olmak. | X | ||||
5 | 4- Türkiye’nin diğer devletlerle olan ilişkileri konusunda farklı perspektiflere sahip olmak. | X | ||||
6 | 5- Türkiye ve diğer dünya devletlerinin gelecekteki pozisyonlarına ilişkin mantıklı tahminlerde bulunmak. | X | ||||
7 | 6 Siyasi konularda akademik ve uygulamalı araştırma becerilerini geliştirmek. | X | ||||
8 | 7- Modern yazılım, donanım ve teknolojik alet kullanımını geliştirmek. | X | ||||
9 | 8- Disiplin içi ve dışı grup çalışması becerilerini geliştirmek. | X | ||||
10 | 9- Eleştirel analiz, yorum, tartışma ve sürekli öğrenmeyi teşvik ederek açık fikirliliği kazandırmak. | X | ||||
11 | 10- Çalışma etiği ve sosyal sorumluluk kazandırmak. | X | ||||
12 | 11- İletişim becerilerini geliştirmek. | X | ||||
13 | 12- Gerek Türkçe gerekse İngilizce’de argüman geliştirme yeteneğini kazandırmak. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | |||
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 4 | 56 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 96 |