AKTS - Malzemelerin İleri Termodinamiği
Malzemelerin İleri Termodinamiği (MATE502) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Malzemelerin İleri Termodinamiği | MATE502 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Fen Bilimleri Yüksek Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Termodinamigin temel tanimlarini, kanunlarini, entropi ve entalpi gibi kavramlarini gozden gecirmek, Saf yoğun fazlar ve gazları içeren reaksiyonlarin termodinamigini ogrenmek, Bir iki ve uc komponent iceren sistemlerin faz dengesi ve faz diyagramlarini ogretmek, Cozelti termodinamigini ayrintili ogretmek, İstatistiksel termodinamiğe giriş yapmak, Yüzey, arayüzey ve hataların termodinamiğini ogretmek, Faz Dönüşümleri ve elektrokimya termodinamiğini ogretmek, |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Termodinamik kanunları ve bunların malzeme sistemlerinin kimyasal davranışları üzerine uygulanması. İki ve çok bileşenli çözeltiler. Faz dengeleri. Kimyasal reaksiyon termodinamiği. Faz dönüşümlerinin termodinamiği. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Malzeme Termodinamiğinin Kapsamı, Temel Tanımlar, Kapalı Sistemler, Termodinamiğin Birinci Kanunu | Ders kitabının ve diğer kaynakların ilgili sayfaları |
2 | İç enerji, Entalpi, Entropi, Helmholtz ve Gibbs Serbest Enerji, Enerji Dengesi, Denge ve Kendiliğinden Olma Kriterleri | Ders kitabının ve diğer kaynakların ilgili sayfaları |
3 | Bir bileşenli sistemlerde faz dengesi | Ders kitabının ve diğer kaynakların ilgili sayfaları |
4 | Açık Sistemler, Kimyasal Potansiyel, Kısmi ve İntegral Molar Özellikler | Ders kitabının ve diğer kaynakların ilgili sayfaları |
5 | Açık Sistemler için Denge ve Kendiliğinden Olma Kriterleri | Ders kitabının ve diğer kaynakların ilgili sayfaları |
6 | Standart Hal, Fügasite, Aktivite ve Aktivite Katsayısı | Ders kitabının ve diğer kaynakların ilgili sayfaları |
7 | Kimyasal Reaksiyonlar, Standart Reaksiyonlar, Denge Sabiti, Reaksyonların Kendiliğinden olma kriteri, Denge Hesaplamaları, Basınç ve Sıcaklığın Kimyasal Reaksiyonlar Üzerine Etkisi | Ders kitabının ve diğer kaynakların ilgili sayfaları |
8 | İki Bileşenli Çözeltiler, İdeal ve İdeal Olmayan Çözeltiler, Raoult ve Henry Kanunları, Artık Özellikler, Kısmi ve İntegral Molar Özellikler Arasındaki İlişkiler | Ders kitabının ve diğer kaynakların ilgili sayfaları |
9 | Gibbs-Duhem denkleminin integrali, Çözelti Modelleri, Düzgün(Regular) Çözeltiler, Seyreltik Çözeltiler, Standart Hal Değiştirme | Ders kitabının ve diğer kaynakların ilgili sayfaları |
10 | İki Bileşenli Sistemler İçin Gibbs Serbest Enrjisi-Kompozisyon Diyagramları | Ders kitabının ve diğer kaynakların ilgili sayfaları |
11 | İki Bileşenli Sistemlerin Gibbs Serbest Enerjisi-Kompozisyon ve Faz Diyagramlarının Hesaplanması | Ders kitabının ve diğer kaynakların ilgili sayfaları |
12 | İki bileşenli sistemlerde Kararlı ve Kararsız Denge, Faz Transformasyonlarının Termodinamiği, spinodal ayrışma(decomposition) | Ders kitabının ve diğer kaynakların ilgili sayfaları |
13 | Çok Bileşenli Sistemler, Etkileşim Katsayıları | Ders kitabının ve diğer kaynakların ilgili sayfaları |
14 | Yüzey Gerilimi, Parçacıkların Eğrilik ve Boyutunun Termodinamik Özellikler üzeirne etkisi, Küçük Boyutlu Fazların Çözünürlüğü | Ders kitabının ve diğer kaynakların ilgili sayfaları |
15 | Genel gözden geçirme | |
16 | Final sınavı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. C.H.P. Lupis, “Chemical Thermodynamics of Materials” Elsevier, 1983. |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. D.R. Gaskell, “Introduction to the Thermodynamics of Materials”, Taylor and Francis, 1995. |
3. D.V. Ragone, “Thermodynamics of Materials”, Volumes I and II, John Wiley, 1995. | |
4. R.T. De Hoff, “Thermodynamics in Materials Science”, Mc Graw Hill 1993. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 5 | 10 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 2 | 50 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 8 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | İleri düzeydeki kimya mühendisliği ve uygulamalı kimya problemlerinin çözümü için gerekli bilgiye ulaşma, ulaşılan bilgiyi analiz etme ve değerlendirme becerisi. | X | ||||
2 | Bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izleyerek yaşam boyu eğitim felsefesi çerçevesinde kendini sürekli yenileme becerisi. | X | ||||
3 | Kimya ve kimya mühendisliği uygulamalarının ve getirdiği yeniliklerin toplumsal, çevresel ve küresel etkilerinin bilincinde olma. | X | ||||
4 | Özgün araştırma-geliştirme çalışmaları yapabilme ve elde ettiği sonuçları yayın, patent ve teknolojiye dönüştürebilme becerisi. | |||||
5 | Gelişmiş matematik, temel bilimler ve mühendislik bilgilerini, ileri düzeydeki mühendislik problemlerine uygulayabilme becerisi. | X | ||||
6 | Bilimsel ve teknolojik deneyleri laboratuvar ve pilot çapta tasarlayıp gerçekleştirebilme, sonuçları analiz edebilmek ve yorumlayabilme becerisi. | |||||
7 | İstenilen özelliklerde bir sistemi, sistemin bir parçasını veya bir süreci tasarlayabilme, endüstriye uygulayabilme becerisi. | |||||
8 | Bağımsız araştırma yapabilme becerisi. | |||||
9 | Çok-disiplinli ortamda çalışabilme ve takım çalışmasına yatkın olma. | |||||
10 | Profesyonel ve mesleki sorumluluklarının bilincinde olma. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | |||
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 4 | 64 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 5 | 12 | 60 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 2 | 15 | 30 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 179 |