AKTS - Yakıt Hücreleri Teknolojileri

Yakıt Hücreleri Teknolojileri (ENE412) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Yakıt Hücreleri Teknolojileri ENE412 Alan Seçmeli 3 0 0 3 5
Ön Koşul Ders(ler)i
(ENE203 veya CEAC203)
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Fen Bilimleri Yüksek Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Proje Tasarımı/Yönetimi.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Prof. Dr. Yılser DEVRİM
  • Araş. Gör. Hasan Altınışık
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu ders daha derin bilgi, daha geniş bir kapsam ve teorik, analiz, performans, tasarım ve çeşitli yakıt hücresi bileşenleri, sistemleri, yakıt işleme ve hidrojen altyapısının çalışma prensiplerinin daha iyi anlaşılmasını sağlamak amaçlanmaktadır. Sabit, otomotiv ve taşınabilir yakıt hücresi sistemleri ve bileşenleri teknolojisinin mevcut durumunu ve endüstrinin bugün karşılaştığı zorlukları anlamak.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler; • Yakıt hücresi sistemlerini ve bileşenlerini öğrenmek • Hidrojen ve yakıt hücresi teknolojileri hakkında bilgi edinmek • Yakıt hücresi sistemlerinin mühendislik hesaplama yöntemlerini öğrenme
Dersin İçeriği Giriş, yakıt pili çalışma ilkeleri,tarihçesi, çeşitleri, bileşenleri ve sistemleri;yakıt hücresi termodinamiği ve elektrokimya:Nernst denklemi,Tafel denklemi,hücre gerilimi, yakıt hücresi verimliliği ve operasyonel yakıt hücresi gerilimleri için kayıplar;proton değişim membranı yakıt pilleri:bileşenler ve sistem, yapım ve performans,kritiksorunlar ve son gelişmeler;yakıt hücresi istif tasarımı ve hesaplamaları;hidrojen üretimi, depolanması, güvenliği ve altyapısı;yakıt pili santralinin dengesi.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Yakıt Pili Teknolojilerine Giriş
2 Yakıt Pili Temel Kimya ve Termodinamik
3 Yakıt Pili Temel Kimya ve Termodinamik
4 Yakıt Hücresi Elektrokimyası
5 Yakıt Pili Uygulama Çalışmaları
6 Ana PEM Yakıt Pili Bileşenleri ve Malzeme Özellikleri
7 Ara sınav
8 PEM Yakıt Pili Yığını tasarımı
9 PEM Yakıt Pili Yığını tasarımı
10 Yakıt Pili Sistem Tasarımı
11 Yakıt Hücre Tiplerinin Genel Açıklaması Bölüm 8
12 Yakıt Pili ve Hidrojen Ekonomisi
13 Dönem projesi
14 Dönem projesi
15 Dönem projesi
16 Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. PEM Fuel Cells: Theory and Practice, Frano Barbir, Elsevier Academic Press

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 5 25
Sunum - -
Projeler 1 25
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 2 50
Genel Sınav/Final Juri 1 40
Toplam 9 140
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 40
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İleri düzeydeki kimya mühendisliği ve uygulamalı kimya problemlerinin çözümü için gerekli bilgiye ulaşma, ulaşılan bilgiyi analiz etme ve değerlendirme becerisi. X
2 Bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izleyerek yaşam boyu eğitim felsefesi çerçevesinde kendini sürekli yenileme becerisi. X
3 Kimya ve kimya mühendisliği uygulamalarının ve getirdiği yeniliklerin toplumsal, çevresel ve küresel etkilerinin bilincinde olma. X
4 Özgün araştırma-geliştirme çalışmaları yapabilme ve elde ettiği sonuçları yayın, patent ve teknolojiye dönüştürebilme becerisi.
5 Gelişmiş matematik, temel bilimler ve mühendislik bilgilerini, ileri düzeydeki mühendislik problemlerine uygulayabilme becerisi. X
6 Bilimsel ve teknolojik deneyleri laboratuvar ve pilot çapta tasarlayıp gerçekleştirebilme, sonuçları analiz edebilmek ve yorumlayabilme becerisi.
7 İstenilen özelliklerde bir sistemi, sistemin bir parçasını veya bir süreci tasarlayabilme, endüstriye uygulayabilme becerisi.
8 Bağımsız araştırma yapabilme becerisi. X
9 Çok-disiplinli ortamda çalışabilme ve takım çalışmasına yatkın olma. X
10 Profesyonel ve mesleki sorumluluklarının bilincinde olma.

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 2 28
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler 1 15 15
Raporlar
Ödevler 3 3 9
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 10 10
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 20 20
Toplam İş Yükü 130