AKTS - Hücre Kültürü Teknikleri
Hücre Kültürü Teknikleri (CEAC514) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Hücre Kültürü Teknikleri | CEAC514 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Teknik Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Fen Bilimleri Yüksek Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Soru Yanıt. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Biyokimyasal, fizyolojik ve farmakolojik süreçlerin incelenmesi için önemli ve gerekli bir laboratuvar tekniği haline gelen hayvan hücre kültürü hakkında bilgi vermek. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Biobilim araştırması ve ticari uygulamalar için Temel Hücre Teknikleri Hücre kaltivasyon metodlarına giriş, Biyolojik Güvenlik Kabininin doğru kullanımı bilgisi, Primer hücre kültürleri, Hücre hatlarının kültürü, Kontamnasyon tespiti, kryokoruma, transfeksiyon ve biyoprotokoller bilgisi. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Doku kültürü teknolojisinin tarihsel gelişimi. Hücre hakkında temel bilgiler: hücre zarı ve işlevi, organeller, insan kaynaklı genel doku tipleri | |
2 | Doku Hücre Kültürü Teknolojisi: Organ, doku ve hücre kültürlerinin karşılaştırılması | |
3 | Birincil ve ikincil hücre kültürü temelleri | |
4 | DHK teknikleri: 1.Temel aseptik kurallar | |
5 | DHK teknikleri: 2. Temel enstrumantasyon | |
6 | DHK teknikleri: temel laboratuvar gereçleri | |
7 | DHK teknikleri: 4. Hücre hattı seçimi ve besi yeri | |
8 | TCC teknikleri: 5. Hücrelerin tohumlanması (aşılama), pasajlanması, hücrelerin toplanması ve dondurarak saklama | |
9 | Arasınav | |
10 | DHK teknikleri: 6. Büyüme hızının büyüme eğrisi ve çoğaltma süresi cinsinden hesaplanması | |
11 | DHK teknikleri: 7. Hücre canlılığı ve hücre yoğunluğu hesaplamaları | |
12 | DHK teknikleri: 8. Dondurulmuş stoklardan hücre soylarının süspansiyon kültürü hazırlamanın temelleri | |
13 | Arasınav | |
14 | DHK teknikleri: 9. Donmuş stoklardan yapışık hücre çizgileri kültürünün hazırlanmasına ilişkin temel bilgiler | |
15 | TCC Teknolojisine Biyomedikal ve Endüstriyel Yaklaşım | |
16 | Final |
Kaynaklar
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 2 | 25 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 35 |
Toplam | 3 | 60 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | İleri düzeydeki kimya mühendisliği ve uygulamalı kimya problemlerinin çözümü için gerekli bilgiye ulaşma, ulaşılan bilgiyi analiz etme ve değerlendirme becerisi. | X | ||||
2 | Bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izleyerek yaşam boyu eğitim felsefesi çerçevesinde kendini sürekli yenileme becerisi. | X | ||||
3 | Kimya ve kimya mühendisliği uygulamalarının ve getirdiği yeniliklerin toplumsal, çevresel ve küresel etkilerinin bilincinde olma. | X | ||||
4 | Özgün araştırma-geliştirme çalışmaları yapabilme ve elde ettiği sonuçları yayın, patent ve teknolojiye dönüştürebilme becerisi. | X | ||||
5 | Gelişmiş matematik, temel bilimler ve mühendislik bilgilerini, ileri düzeydeki mühendislik problemlerine uygulayabilme becerisi. | X | ||||
6 | Bilimsel ve teknolojik deneyleri laboratuvar ve pilot çapta tasarlayıp gerçekleştirebilme, sonuçları analiz edebilmek ve yorumlayabilme becerisi. | X | ||||
7 | İstenilen özelliklerde bir sistemi, sistemin bir parçasını veya bir süreci tasarlayabilme, endüstriye uygulayabilme becerisi. | X | ||||
8 | Bağımsız araştırma yapabilme becerisi. | X | ||||
9 | Çok-disiplinli ortamda çalışabilme ve takım çalışmasına yatkın olma. | X | ||||
10 | Profesyonel ve mesleki sorumluluklarının bilincinde olma. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 1 | 12 | 12 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 2 | 12 | 24 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 36 | 36 |
Toplam İş Yükü | 114 |