AKTS - Mikroiktisat Uygulamaları
Mikroiktisat Uygulamaları (ECON504) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Mikroiktisat Uygulamaları | ECON504 | Alan Dışı Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Beyin Fırtınası. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | 1. Mikroiktisata ilişkin uygulamaları sunmak 2. Öğrencilerin istatistiki ve ekonometrik analiz yapabilmelerini sağlamak. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Stata?ya giriş, uygulamalı regresyon analizleri, nicel bilgiye ilişkin uygulamalı analizler, değişen varyans sorununa ilişkin uygulamalı analizler, temel zaman serisi analizleri, zaman serilerinde çoklu bağlantı, panel veri uygulamaları, ileri panel veri uygulamaları. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Stata’ya Giriş I | Notlar |
2 | Stata’ya Giriş II | Notlar |
3 | Stata’ya Giriş III | Notlar |
4 | Uygulamalı Regresyon Analizleri I | Wooldridge, p. 22-100 |
5 | Uygulamalı Regresyon Analizleri I | Wooldridge, p. 100-167 |
6 | Nicel Bilgiye İlişkin Uygulamalı Analizler | Wooldridge, p. 225-264 |
7 | Değişen Varyans Sorununa İlişkin Uygulamalı Analizler | Wooldridge, p. 264-300 |
8 | Ara Sınav | |
9 | Temel Zaman Serisi Analizleri I | Wooldridge, p. 340-360 |
10 | Temel Zaman Serisi Analizleri II | Wooldridge, p. 360-377 |
11 | Zaman Serilerinde Çoklu Bağlantı | Wooldridge, p. 408-443 |
12 | Panel Veri Uygulamaları I | Wooldridge, p. 444-460 |
13 | Panel Veri Uygulamaları II | Wooldridge, p. 460-481 |
14 | İleri Panel Veri Uygulamaları I | Wooldridge, p. 481-495 |
15 | İleri Panel Veri Uygulamaları II | Wooldridge, p. 495-506. |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Introductory Econometrics, Jeffrey Wooldridge; South-Western; 2009. |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. An Introduction to Stata Programming, Christopher F. Baum; Stata Press, 2009. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 10 | 5 |
Sunum | 1 | 15 |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 35 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 45 |
Toplam | 13 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Politik iktisattaki temel yaklaşım ve/veya teorileri karşılaştırmak ve her birini eleştirel olarak değerlendirebilmek | |||||
2 | Temel makroekonomik teorileri ve/veya yaklaşımları karşılaştırma ve her birini eleştirel olarak değerlendirebilmek | |||||
3 | Diğer ilgili disiplinlerden ( siyaset bilimi, sosyoloji vb.) tamamlayıcı yaklaşımları kullanarak sorunları çözebilmek | |||||
4 | Beşeri ve sosyal bilimlerde micro-makro ilişkisini kurmak için gerekli becerileri geliştirebilmek | |||||
5 | Temel ekonomik göstergeleri analiz etme ve yorum yapabilmek | |||||
6 | Alanyazını taraması yaparak teorik bilgi edinme ve ampirik olarak test edilebilir hipotezler çıkarabilmek | |||||
7 | Politik iktisattaki karmaşık problemleri çözebilmek için yeni yaklaşım/teoriler geliştirebilmek | |||||
8 | Yeni alan/problemlere eleştirel düşünce, ve/veya nitel ve nicel teknikler uygulayabilmek | |||||
9 | Araştırma tasarlama ve araştırmayı uygun zaman ve çerçeve içinde yürütebilmek | |||||
10 | Akademik araştırmaya dayalı politika önerileri geliştirebilmek ve sunabilmek | |||||
11 | Öğrenmeye devam etmek ve bağımsız olarak ileri araştırma yapabilmek |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | |||
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 4 | 64 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 10 | 1 | 10 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 99 |