AKTS - Uygulamalı Ekonometri
Uygulamalı Ekonometri (ECON521) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı Ekonometri | ECON521 | Alan Dışı Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin başlıca amaçları öğrencilere 1) istatistiksel yöntemler kullanarak ekonomik ilişkileri modellemek, sınamak ve öngörüde bulunmayı öğretmek ve 2) bilgisayar uygulamalarıyla verilerin toplanması, analizi ve incelenmesi konularında deneyim kazandırmaktır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Doğrusal regresyon modeli, basit ve çoklu regresyon tekniklerinin uygulamaları, veri sorunları, model tanımlama hataları, parametre belirleme sorunu, doğrusal olmayan regresyon, eşanlı denklem sistemleri, sınırlı bağımlı değiskenli modeller, zaman serisi modelleri, durağan olmayan seriler ve otokorelasyon, panel verilerinin kullanımı. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş ve Bazı İstatistiksel Kavramların Gözden Geçirilmesi | Gujarati, Giriş: ss. 1-13 |
2 | Regresyon Çözümlemesi – Nedensellik, Korelasyon ve Veri Çeşitleri | Gujarati, Bölüm 1: ss. 15-32 |
3 | İki Değişkenli Regresyon Analizi: Bazı Temel Bilgiler | Gujarati, Bölüm 2: ss. 37-52 |
4 | İki Değişkenli Regresyon Analizi: Tahmin Sorunu | Gujarati, Bölüm 3: ss. 58-105 |
5 | İki Değişkenli Regresyon Analizi: Tahmin Sorunu; | Gujarati, Bölüm 3: ss. 58-105 |
6 | Klasik Normal Doğrusal Regresyon Modeli | Gujarati, Bölüm 4: ss. 107-113 |
7 | İki Değişkenli Regresyon Analizi: Aralık Tahmini ve Hipotez Sınaması | Gujarati, Bölüm 5: ss. 119-133 |
8 | İki Değişkenli Regresyon Analizi: Aralık Tahmini ve Hipotez Sınaması | Gujarati, Bölüm 5: ss. 134-150 |
9 | ARA SINAV | |
10 | Eviews programına giriş | Ders Notları |
11 | İki Değişkenli Regresyon Modelinin Uzantıları: Ölçü Birimi, Fonksiyonel Kalıplar | Gujarati, Bölüm 6: ss. 164-193 |
12 | Çoklu Regresyon Analizi: Tahmin Sorunu | Gujarati, Bölüm 7: ss. 202-232 |
13 | Çoklu Regresyon Analizi: Çıkarsama Sorunu | Gujarati, Bölüm 8: ss. 248-263 |
14 | Çoklu Regresyon Analizi: Çıkarsama Sorunu | Gujarati, Bölüm 8: ss. 264-280 |
15 | Genel Tekrar | |
16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Gujarati, Damodar N. (2003) Basic Econometrics, 4th Edition, New York and Boston: McGraw-Hill. |
---|---|
2. Gujarati, Damodar N. (2003) Temel Ekonometri, Literatür Kitabevi, McGraw-Hill. | |
Diğer Kaynaklar | 3. Wooldridge, Jeffrey (2008) Introductory Econometrics: A Modern Approach (with Economic Applications), 4th Edition, Cengage Learning. |
4. Peter J. Kennedy (1998) A Guide to Econometrics, 4th Edition, MIT Press. | |
5. Ramanathan, R. (2002), Introductory Econometrics with Applications, 5th edition, Orlando, FL: Harcourt College Publishers. | |
6. Hill, R.C., Griffiths, W.E. and G. G. Judge (2001) Undergraduate Econometrics, 2nd Edition, John Wiley and Sons, Inc. | |
7. Hill, R.C., Griffiths, W.E. and G. G. Judge (2000) Using Eviews For Undergraduate Econometrics, 2nd Edition, Wiley. | |
8. Asteriou, D. (2006) Applied Econometrics: A Modern Approach using EViews and Microfit, Palgrave-Macmillan. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 5 | 25 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 45 |
Toplam | 7 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Politik iktisattaki temel yaklaşım ve/veya teorileri karşılaştırmak ve her birini eleştirel olarak değerlendirebilmek | |||||
2 | Temel makroekonomik teorileri ve/veya yaklaşımları karşılaştırma ve her birini eleştirel olarak değerlendirebilmek | X | ||||
3 | Diğer ilgili disiplinlerden ( siyaset bilimi, sosyoloji vb.) tamamlayıcı yaklaşımları kullanarak sorunları çözebilmek | X | ||||
4 | Beşeri ve sosyal bilimlerde micro-makro ilişkisini kurmak için gerekli becerileri geliştirebilmek | X | ||||
5 | Temel ekonomik göstergeleri analiz etme ve yorum yapabilmek | X | ||||
6 | Alanyazını taraması yaparak teorik bilgi edinme ve ampirik olarak test edilebilir hipotezler çıkarabilmek | X | ||||
7 | Politik iktisattaki karmaşık problemleri çözebilmek için yeni yaklaşım/teoriler geliştirebilmek | X | ||||
8 | Yeni alan/problemlere eleştirel düşünce, ve/veya nitel ve nicel teknikler uygulayabilmek | X | ||||
9 | Araştırma tasarlama ve araştırmayı uygun zaman ve çerçeve içinde yürütebilmek | X | ||||
10 | Akademik araştırmaya dayalı politika önerileri geliştirebilmek ve sunabilmek | X | ||||
11 | Öğrenmeye devam etmek ve bağımsız olarak ileri araştırma yapabilmek | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 4 | 64 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 2 | 2 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 117 |