AKTS - Finansal Krizlerin Ekonomi Politiği
Finansal Krizlerin Ekonomi Politiği (POEC646) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Finansal Krizlerin Ekonomi Politiği | POEC646 | Alan Dışı Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Piyasa ekonomisi ve küreselleşme bağlamında ekonomik-finansal krizlerin doğası, özellikleri ve yansımalarının, bu bağlamda 2008-2009’da beliren küresel finansal kriz ile 2011’de somutlaşan Avro bölgesindeki krizin siyasi boyutlarıyla birlikte analizi |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Ekonomik-finansal krizlerin tarihsel kökenleri ve anatomisi; 19. yüzyıldan 21. yüzyıla dünya ekonomisindeki yapısal dönüşüm; Bretton Woods uzlaşması; neoliberal küreselleşme, finansal serbestleşme ve dünya ekonomisindeki asimetri; küreselleşme sürecinde beliren dengesizlikler ve yeni finansal mimari; kriz teorileri ve modeller; 2007-2009 kesitinde |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ekonomik-finansal krizlerin tarihsel kökenleri ve anatomisi | |
2 | 19 yüzyıldan 21 yüzyıla dünya ekonomisindeki yapısal dönüşüm | |
3 | Bretton Woods uzlaşması: uluslararası parasal ve finansal sistemin kuruluşu | |
4 | Neoliberal küreselleşme, finansal serbestleşme ve dünya ekonomisindeki asimetri. | |
5 | Küreselleşme sürecinde beliren dengesizlikler ve yeni finansal mimari (I) | |
6 | Küreselleşme sürecinde beliren dengesizlikler ve yeni finansal mimari (II) | |
7 | Kriz teorileri ve modeller (I) | |
8 | Kriz teorileri ve modeller (II) | |
9 | 2008-2009 kesitinde beliren küresel finansal krizin yapısal özellikleri | |
10 | Öncü göstergeler, küresel kriz ve yansımaları | |
11 | Avrupa borç krizi (I) | |
12 | Avrupa borç krizi (II) | |
13 | Yunanistan’ın borç krizi | |
14 | Krize karşı alınan önlemler ve seçenekler | |
15 | Avro bölgesi krizi ve Türrkiye’deki makro ekonomik dengeler | |
16 | Tartışma ve değerlendirme |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 1. Frank, Andre Gunder (editör) (2003), Dünya Sistemi, İmge Kitabevi, Ankara. |
---|---|
2. Rosanvallon, Pierrre (2004), Refah Devletinin Krizi, Dost Kitabevi yayını, Ankara. | |
3. Roubini, Nouriel ve Mihm, Stephen (2012), Kriz Ekonomisi, Pegasus, İstanbul. | |
4. Rodrik, Dani (2011), The Globalization Paradox: Democracy and the Future of the World Economy, Norton, New York. | |
5. Eichengreen, Barry (2008), Globalizing Capital: A History of the International Monetary System, 2nd ed., Yale University Press, New Haven and London. | |
6. Akman, Cüneyt (2010), Küresel Kriz, Kalkedon, İstanbul. | |
7. Akalın,Gülsüm ve Akalın, Uğur Selçuk (editör) (2009), Neoliberal İktisadım Marksist Eleştirisi, Kalkedon, İstanbul | |
8. Krugman, P. (2001), “ Crises: The next generation?”, paper presented for Razin Conference, Tel Aviv University, March 25-26. | |
9. Eichengreen, B. and Bordo, M. D. (2002), “Crises now and then: What lessonsfrom the last era of financial globalization?” , NBER, Working paper 8716, January, http://www.nber.org/papers/w8716 | |
10. Blanchard, O. and Milesi-Ferretti, G. M. (2009), “Global imbalances : In midstream” IMF Staff Position Note, SPN/09/29, IMF, December 22. | |
11. Boratav, K. “A comparison of two cycles in the world economy:1989-2007”, The IDEAS Working Paper Series, Paper No: 07/2009 http://networkideas.org/working/aug 2009/wp26_07_2009.htm | |
12. EuroMemorandum Group (2009), Europe in crisis: A critique of the EU’s failure to respond, EuroMemorandum 2009/2010. | |
13. Thomas I. Palley (2011), Monetary Union stability: the need for a government banker and the case for a European Public Finance Authority, IMK Working Paper 2/2011, February. | |
14. Koutsabinas, T. “2010), “A Keynes moment in the global financial collapse”, Real-World Economic Revew, issue no:52, 82-99. | |
15. Uygur, E (2010), The Global Crisis and The Turkish Economy, Third World Network, Penang. | |
16. Sönmez, S. (1999) “Gündemdeki Kriz Üzerine”, Marksizm ve Gelecek, 9-36, Bahar. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | 1 | 40 |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 |
Toplam | 3 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Politik iktisattaki temel yaklaşım ve/veya teorileri karşılaştırmak ve her birini eleştirel olarak değerlendirebilmek | X | ||||
2 | Temel makroekonomik teorileri ve/veya yaklaşımları karşılaştırma ve her birini eleştirel olarak değerlendirebilmek | X | ||||
3 | Diğer ilgili disiplinlerden ( siyaset bilimi, sosyoloji vb.) tamamlayıcı yaklaşımları kullanarak sorunları çözebilmek | X | ||||
4 | Beşeri ve sosyal bilimlerde micro-makro ilişkisini kurmak için gerekli becerileri geliştirebilmek | X | ||||
5 | Temel ekonomik göstergeleri analiz etme ve yorum yapabilmek | X | ||||
6 | Alanyazını taraması yaparak teorik bilgi edinme ve ampirik olarak test edilebilir hipotezler çıkarabilmek | X | ||||
7 | Politik iktisattaki karmaşık problemleri çözebilmek için yeni yaklaşım/teoriler geliştirebilmek | X | ||||
8 | Yeni alan/problemlere eleştirel düşünce, ve/veya nitel ve nicel teknikler uygulayabilmek | X | ||||
9 | Araştırma tasarlama ve araştırmayı uygun zaman ve çerçeve içinde yürütebilmek | X | ||||
10 | Akademik araştırmaya dayalı politika önerileri geliştirebilmek ve sunabilmek | X | ||||
11 | Öğrenmeye devam etmek ve bağımsız olarak ileri araştırma yapabilmek | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 4 | 64 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 2 | 2 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 117 |