AKTS - Oyun Teorisi
Oyun Teorisi (POEC642) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Oyun Teorisi | POEC642 | Alan Dışı Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | -Ortak çıkarı olan ya da çıkar çatışması içindeki tarafların stratejik davranışlarını incelemek -Öğrencileri, stratejik durumları analiz edecek ve modelleyecek bilgilerle donatmak -Öğrencilerin oyunları kurmalarını ve çözmelerini sağlamak |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Sıralı oyunlar, eşanlı oyunlar, sıralı ve eşanlı oyunların birleştirilmesi ve karma stratejiler. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin Tanıtımı, Oyun teorisinin genel prensipleri | Dixit and Skeath, pp. 3-14 |
2 | Stratejik oyunları nasıl düşünmeliyiz? | Dixit and Skeath, pp. 17-38 |
3 | Sıralı oyunlar, I | Dixit and Skeath, pp. 45-60 |
4 | Sıralı oyunlar, II | Dixit and Skeath, pp. 60-72. |
5 | Eşanlı oyunlar, Kesikli Stratejiler I | Dixit and Skeath, pp. 83-100. |
6 | Eşanlı oyunlar, Kesikli Stratejiler I II | Dixit and Skeath, pp. 100-113 |
7 | Eşanlı oyunlar, Sürekli Stratejiler I | Dixit and Skeath, pp. 123-135. |
8 | Eşanlı oyunlar, Sürekli Stratejiler II | Dixit and Skeath, pp. 135-151 |
9 | Ara Sınav | |
10 | Eşanlı ve sıralı oyunları birleştirmek | Dixit and Skeath, pp. 156-176 |
11 | Karma stratejiler, sıfır toplamlı oyunlar I | Dixit and Skeath, pp. 185-200. |
12 | Karma stratejiler, sıfır toplamlı oyunlar II | Dixit and Skeath, pp. 200-216. |
13 | Karma stratejiler, sıfır toplamlı olmayan oyunlar I | Dixit and Skeath, pp. 233-245 |
14 | Karma stratejiler, sıfır toplamlı olmayan oyunlar II | Dixit and Skeath, pp. 245-257. |
15 | Tekrar eden oyunlar | Dixit and Skeath, pp. 345-372 |
16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Microeconomic Theory: An Integrated Approach; Stephen Mathis and Janet Koscianski; Prentice Hall; New Jersey; 2002. |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. Microeconomic Theory: Basic Principles and Extensions, Walter Nicholson , 9th Edition, Thomson Learning, Australia et. al.,2004. |
3. Intermediate Microeconomics, Hal R. Varian, 5th Edition, W. W. Norton Company, New York and London, 2005. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 5 | 1 |
Sunum | 1 | 20 |
Projeler | 1 | 40 |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 35 |
Toplam | 8 | 96 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 65 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 35 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Politik iktisattaki temel yaklaşım ve/veya teorileri karşılaştırmak ve her birini eleştirel olarak değerlendirebilmek | X | ||||
2 | Temel makroekonomik teorileri ve/veya yaklaşımları karşılaştırma ve her birini eleştirel olarak değerlendirebilmek | X | ||||
3 | Diğer ilgili disiplinlerden ( siyaset bilimi, sosyoloji vb.) tamamlayıcı yaklaşımları kullanarak sorunları çözebilmek | X | ||||
4 | Beşeri ve sosyal bilimlerde micro-makro ilişkisini kurmak için gerekli becerileri geliştirebilmek | X | ||||
5 | Temel ekonomik göstergeleri analiz etme ve yorum yapabilmek | X | ||||
6 | Alanyazını taraması yaparak teorik bilgi edinme ve ampirik olarak test edilebilir hipotezler çıkarabilmek | X | ||||
7 | Politik iktisattaki karmaşık problemleri çözebilmek için yeni yaklaşım/teoriler geliştirebilmek | X | ||||
8 | Yeni alan/problemlere eleştirel düşünce, ve/veya nitel ve nicel teknikler uygulayabilmek | X | ||||
9 | Araştırma tasarlama ve araştırmayı uygun zaman ve çerçeve içinde yürütebilmek | X | ||||
10 | Akademik araştırmaya dayalı politika önerileri geliştirebilmek ve sunabilmek | X | ||||
11 | Öğrenmeye devam etmek ve bağımsız olarak ileri araştırma yapabilmek | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | |||
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 15 | 8 | 120 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Toplam İş Yükü | 120 |