AKTS - Dünya Siyasetinde Çokuluslu ve Ulusötesi Şirketler
Dünya Siyasetinde Çokuluslu ve Ulusötesi Şirketler (POEC636) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Dünya Siyasetinde Çokuluslu ve Ulusötesi Şirketler | POEC636 | Alan Dışı Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu ders Ulusötesi Şirketleri ve sınır-ötesi faaliyetlerini sadece işletmecilik yazının belirlediği alanlarla sınırlılanmadan disiplinler-arası bir perspektiften ele almayı önermektedir. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Çokuluslu şirketlerin yapıları, amaçları ve kararları; doğrudan yabancı yatırımların ekonomiye ve siyasete etkileri; çokuluslu ve ulusötesi yatırım yapan şirketlerin devletle ilişkileri. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | UÖŞ’ler ve uluslararası/ulusötesi üretim süreçleri | |
2 | UÖŞ’ler ve uluslararası/ulusötesi üretim süreçleri | |
3 | UÖŞ’ler ve uluslararası yatırımlar | |
4 | UÖŞ’ler ve Birleşme ve Satın-Alma’lar (B&SA’lar) | |
5 | UÖŞ’ler ve Birleşme ve Satın-Alma’lar (B&SA’lar) | |
6 | UÖŞ’ler, gelir dağılım ve eşitsizlik | |
7 | UÖŞ’ler ve toplumsal sınıflar-sınıf oluşumu süreçleri | |
8 | UÖŞ’ler, sivil toplum ve devlet ilişkileri | |
9 | UÖŞ’ler ve çevre sorunları | |
10 | UÖŞ’ler, siyaset dünyası ve lobicilik | |
11 | UÖŞ’ler ve gıda emperyalizmi | |
12 | UÖŞ’ler ve kalkınma | |
13 | UÖŞ’ler ve tüketimcilik | |
14 | UÖŞ’ler, medya ve eğitim |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. DICKEN, Peter. Global Shift: Transforming the World Economy (6. Basım), London: Paul Chapman Publishing, 2011. |
---|---|
2. Ietto-Gillies, Grazia. Transnational Corporations and International Production: Concepts, Theories and Effects, E. Elgar, 2005 | |
3. ŞENALP, Mehmet G. Ulusötesi Kapitalist Sınıf Oluşumu: Türkiye ve Koç Holding Örneği, SAV, 2012, 2. ve 4. Bölümler | |
Diğer Kaynaklar | 4. GÜLTEKİN-KARATAŞ, Derya. Hem Hasımız Hem Hısımız: Türkiye Finans Kapitalinin Dönüşümü ve Banka Reformu, çev. Ş. Tokel, İstanbul: İletişim, 2009. |
5. ÖZTÜRK, Özgür. Türkiye’de Büyük Sermaye Grupları, İstanbul: SAV, 2010. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 1 | 25 |
Sunum | 1 | 25 |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 |
Toplam | 3 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Politik iktisattaki temel yaklaşım ve/veya teorileri karşılaştırmak ve her birini eleştirel olarak değerlendirebilmek | X | ||||
2 | Temel makroekonomik teorileri ve/veya yaklaşımları karşılaştırma ve her birini eleştirel olarak değerlendirebilmek | X | ||||
3 | Diğer ilgili disiplinlerden ( siyaset bilimi, sosyoloji vb.) tamamlayıcı yaklaşımları kullanarak sorunları çözebilmek | X | ||||
4 | Beşeri ve sosyal bilimlerde micro-makro ilişkisini kurmak için gerekli becerileri geliştirebilmek | X | ||||
5 | Temel ekonomik göstergeleri analiz etme ve yorum yapabilmek | X | ||||
6 | Alanyazını taraması yaparak teorik bilgi edinme ve ampirik olarak test edilebilir hipotezler çıkarabilmek | X | ||||
7 | Politik iktisattaki karmaşık problemleri çözebilmek için yeni yaklaşım/teoriler geliştirebilmek | X | ||||
8 | Yeni alan/problemlere eleştirel düşünce, ve/veya nitel ve nicel teknikler uygulayabilmek | X | ||||
9 | Araştırma tasarlama ve araştırmayı uygun zaman ve çerçeve içinde yürütebilmek | X | ||||
10 | Akademik araştırmaya dayalı politika önerileri geliştirebilmek ve sunabilmek | X | ||||
11 | Öğrenmeye devam etmek ve bağımsız olarak ileri araştırma yapabilmek | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 4 | 64 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 2 | 2 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 117 |