AKTS - Karşılaştırmalı Siyasal Analiz
Karşılaştırmalı Siyasal Analiz (POEC617) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Karşılaştırmalı Siyasal Analiz | POEC617 | Alan Dışı Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | -Siyasal sistemleri karşılaştırmalı olarak incelemek Karşılaştırmalı yöntembilimi temel olarak öğrenmek |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Karşılaştırmalı siyasal analizin belli başlı kuramları, kavramları, ve yöntemleri; siyasi sistemleri karşılaştırmada kullanılan yaklaşımlar; devlet, ulus ve ulusçuluk, kurumlar, siyasi kültür, demokrasi, siyasi seçkinler, seçim sistemleri ve toplumsal hareketler. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | |
2 | Karşılaştırmalı yöntem | Munck; Lichbach ve Zuckerman; Wiarda |
3 | Karşılaştırmalı yöntem | Verba; Neumann; McMichael |
4 | Karşılaştırmalı yöntem- Türkiye | Tilly; Skocpol |
5 | Siyasal rejimler | Ders notları, Türköne 5 |
6 | Kapitalizmin ve ulus devletlerin gelişmesi | Tilly; Mrydal |
7 | Türkiye’de kapitalizmin ve demokrasinin gelişmesi | Aygül; ders notları; Rokkan |
8 | Seçim sistemleri | Türköne, 9 |
9 | Başkanlık ve parlamenter sistemler | Ders Notları |
10 | Üniter ve federal devletler | Ders notları |
11 | Siyasi partiler | Türköne, 8 |
12 | Siyasal bölümlenmeler | Rokkan |
13 | Öğrenci sunumları | |
14 | Öğrenci sunumları | |
15 | Öğrenci sunumları | |
16 | Öğrenci sunumları |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Türköne, Mümtazer, Siyaset, Lotus. |
---|---|
2. Munck Gerardo L (2007), “The Past and Present of Comparative Politics,” in Passion, Craft and Method in Comparative Politics, eds. G.L. Munck ve R. Synder, 32-59. | |
3. Lichbach Mark Irving ve Alan S. Zuckerman (2009), Comparative Politics: Rationality, Culture and Structure, 6-16. | |
4. Wiarda Howard (2002), “Comparative Politics: Past and Present,” in New Directions in Comparative Politics, 3-25. | |
5. Verba Sidney (2002), “Comparative Politics: Where have we been, where are we Going?” in New Directions in Comparative Politics, 26-38. | |
6. Neumann Sigmund (1957), “Comparative Politics: A Half Century Appraisal,” The Journal of Politics, 19:3, 369-90. | |
7. McMichael Philip (1990), “Incorporating Comparison within a World-Historical Perspective: An Alternative Comparative Method,” American Sociological Review, 55:3, 385-97. | |
8. McMichael Philip (1992), “Rethinking Comparative Analysis in a post-developmentalist Context,” International Social Science Journal, no: 133, 351-65. | |
9. Tilly Charles (1984), Big Structures, Large Processes, Huge Comparisons. | |
10. Skocpol Theda ve Margaret Somers (1980), “The Uses of Comparative History in Macrosocial Inquiry,” Society for Comparative Study of Society and History. | |
Diğer Kaynaklar | 11. Tilly Charles (ed) (1994), Cities and the Rise of States in Europe, AD 1000 to 1800. |
12. Myrdal Gunnar (1957), Rich Lands and Poor: The Road to World Prosperity. | |
13. Rokkan Stein et al (1987), Centre-Periphery Structures in Europe. | |
14. Aygül Cenk (2010), “Agrarian Capitalism: England versus France,” Çankaya University Journal of Humanities and Social Sciences, 7:1, 37-58. | |
15. Aygül Cenk (2011), “Asiatic Mode of Production and the Ottoman Empire,” YDÜ Sosyal Bilimler Dergisi, 4:2, 2-33. | |
16. Evans Peter (1989), “Predatory, Developmental and Other Apparatuses: A Comparative Political Economy Perspective on the Third World State,” Sociological Forum, 4:4, 561-87. | |
17. Skocpol Theda (1979), States and Social Revolutions: A Comparative Analysis of France, Russia, China. | |
18. Barrington Moore (1966), Social Origins of Dictatorship and Democracy. | |
19. Keddie Nikki R. (1993) Iranian Revolutions in Comparative Perspective,” The Modern Middle East: A Reader içinde, 579-98. | |
20. Esping-Andersen Gosta (1990), The Three Worlds of Welfare Capitalism. | |
21. Locke Richard M. ve Kathleen Thelen (1995), “Apples and Oranges Revisited: Contextualized Comparisons and the Study of Comparative Labour Politics,” Politics and Society, 23:3, 337-67. | |
22. Brandl Bernd ve Franz Traxler (2005), “Industrial Relations, Social Pacts and Welfare Expenditures: A Cross-National Comparison,” British Journal of Industrial Relations, 43:4, 635-58. | |
23. Derlien Hans-Ulrich (1992), “Observations on the State of Comparative Administration Research in Europe,” Governance, 5:3, 279-311. | |
24. Bevir Mark et al (2003), “Comparative Governance: Prospects and Lessons,” Public Administration, 81:1, 191-210. | |
25. Scott James Wesley (1999), “European and North American Contexts for Cross-Border Regionalism,” Regional Studies, 33:7, 605-17. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 20 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 1 | 40 |
Sunum | 1 | 40 |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
Genel Sınav/Final Juri | - | - |
Toplam | 3 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Politik iktisattaki temel yaklaşım ve/veya teorileri karşılaştırmak ve her birini eleştirel olarak değerlendirebilmek | X | ||||
2 | Temel makroekonomik teorileri ve/veya yaklaşımları karşılaştırma ve her birini eleştirel olarak değerlendirebilmek | X | ||||
3 | Diğer ilgili disiplinlerden ( siyaset bilimi, sosyoloji vb.) tamamlayıcı yaklaşımları kullanarak sorunları çözebilmek | X | ||||
4 | Beşeri ve sosyal bilimlerde micro-makro ilişkisini kurmak için gerekli becerileri geliştirebilmek | X | ||||
5 | Temel ekonomik göstergeleri analiz etme ve yorum yapabilmek | X | ||||
6 | Alanyazını taraması yaparak teorik bilgi edinme ve ampirik olarak test edilebilir hipotezler çıkarabilmek | X | ||||
7 | Politik iktisattaki karmaşık problemleri çözebilmek için yeni yaklaşım/teoriler geliştirebilmek | X | ||||
8 | Yeni alan/problemlere eleştirel düşünce, ve/veya nitel ve nicel teknikler uygulayabilmek | X | ||||
9 | Araştırma tasarlama ve araştırmayı uygun zaman ve çerçeve içinde yürütebilmek | X | ||||
10 | Akademik araştırmaya dayalı politika önerileri geliştirebilmek ve sunabilmek | X | ||||
11 | Öğrenmeye devam etmek ve bağımsız olarak ileri araştırma yapabilmek | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 4 | 64 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 2 | 2 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 117 |