AKTS - Sosyal Bilim Felsefesi
Sosyal Bilim Felsefesi (POEC601) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Sosyal Bilim Felsefesi | POEC601 | Alan Dışı Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Sosyal bilimler ve doğa bilimleri arasındaki ilişkiyi anlamak; “etkileşim”, “farklılaşma” ya da “çatışma” kavramlarını öğrenmek |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Sosyal bilimler ve doğa bilimleri arasındaki ilişki; söz konusu ilişki için ?etkileşim?, ?farklılaşma? ya da ?çatışma? kavramları. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 17. yüzyıl bilimsel devrimi ve doğa bilimlerinin yükselişi (kartezyen bilim paradigması) | Galileo, Descastes |
2 | 18. yüzyılın “insan doğasının bilimi”ni kurma çabası ve kartezyen bilim paradigmasının çıkmazı. | Locke, Hume, Kant |
3 | 18. yüzyılın “insan doğasının bilimi”ni kurma çabası ve kartezyen bilim paradigmasının çıkmazı. | Locke, Hume, Kant |
4 | 19. yüzyılın “pozitif bilim” ülküsü | A. Comte, J. S. Mill |
5 | Tinbilimlerinin doğuşu ve antipozitivist bilim ülküsü. | Dilthey, Droysen, Simmel |
6 | Açıklama – Anlama, Matematik – Hermeneutik karşıtlığı | Ders notları |
7 | Arasınav | |
8 | Yeniden pozitivizm ve “bilimin birliği” | Viyana Çerçevesi |
9 | Yeniden pozitivizm ve “bilimin birliği” | Viyana Çerçevesi |
10 | Bilimsellik ölçütü sorunu, ussallık-usdışılık tartışması | A. Koyre, T. Kuhn, K. R. Popper, P. K. Feyerabend |
11 | Hermeneutik ve sosyal bilimler mantığı | Gadamer, Habermas |
12 | Doğa Bilimi – sosyal bilim ikiliği: ideolojik bir çatışma | Ders notları |
13 | Doğa Bilimi – sosyal bilim ikiliği: ideolojik bir çatışma | Ders notları |
14 | Öğrenci Sunumları | |
15 | Öğrenci Sunumları | |
16 | Final |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 1. Seçilmiş okumalar |
---|
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | 1 | 15 |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 25 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 |
Toplam | 4 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 50 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 50 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Politik iktisattaki temel yaklaşım ve/veya teorileri karşılaştırmak ve her birini eleştirel olarak değerlendirebilmek | X | ||||
2 | Temel makroekonomik teorileri ve/veya yaklaşımları karşılaştırma ve her birini eleştirel olarak değerlendirebilmek | X | ||||
3 | Diğer ilgili disiplinlerden ( siyaset bilimi, sosyoloji vb.) tamamlayıcı yaklaşımları kullanarak sorunları çözebilmek | X | ||||
4 | Beşeri ve sosyal bilimlerde micro-makro ilişkisini kurmak için gerekli becerileri geliştirebilmek | X | ||||
5 | Temel ekonomik göstergeleri analiz etme ve yorum yapabilmek | X | ||||
6 | Alanyazını taraması yaparak teorik bilgi edinme ve ampirik olarak test edilebilir hipotezler çıkarabilmek | X | ||||
7 | Politik iktisattaki karmaşık problemleri çözebilmek için yeni yaklaşım/teoriler geliştirebilmek | X | ||||
8 | Yeni alan/problemlere eleştirel düşünce, ve/veya nitel ve nicel teknikler uygulayabilmek | X | ||||
9 | Araştırma tasarlama ve araştırmayı uygun zaman ve çerçeve içinde yürütebilmek | X | ||||
10 | Akademik araştırmaya dayalı politika önerileri geliştirebilmek ve sunabilmek | X | ||||
11 | Öğrenmeye devam etmek ve bağımsız olarak ileri araştırma yapabilmek | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 4 | 64 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 2 | 2 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 117 |