AKTS - Araştırma Yöntemleri
Araştırma Yöntemleri (POEC606) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Araştırma Yöntemleri | POEC606 | Alan Dışı Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | •Bazı toplumsal araştırma yöntemlerini öğrenmek, araştırma teknikleri ve becerilerini geliştirerek bunların iktisat alanında nasıl kullanılabileceklerini anlamak •Sosyal bilimleri meydana getiren belli başlı bilgi kuramsal yaklaşımları mukayeseli olarak öğrenmek •Araştırma tasarımı ve analiz becerisi edindirmek •Bazı nitel analiz yöntemlerini öğrenmek •Bazı nicel analiz yöntemlerini öğrenmek •Toplumsal araştırmada etik meseleleri öğrenmek •İktisadın herhangi bir alanında bilimsel bir araştırmanın nasıl yapılacağına dair bilgiyi geliştirmek |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Bazı toplumsal araştırma yöntemlerini öğrenmek, araştırma teknikleri ve becerilerini geliştirerek bunların iktisat alanında nasıl kullanılabileceklerini anlamak |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Toplumsal Araştırma Yapmak | Neuman, 1. Bölüm |
2 | Kuram ve Toplumsal Araştırma | Neuman, ch.2 |
3 | Araştırmanın Boyutları | Neuman, ch.1 |
4 | Toplumsal Araştırmanın Alternatifleri | Neuman, ch. 1 |
5 | Kuram ve Araştırma | Neuman, ch.2 |
6 | Metodolojinin Anlamı | Neuman, ch.2 |
7 | Sosyal Bilimlerde Ana Yaklaşımlar | Neuman, ch.2 |
8 | Arasınav | |
9 | Literatür Taraması ve Etik Meseleler | Neuman, ch.3 |
10 | Akademik literatür İncelemesi ve Araştırma Planlamak | Neuman, ch.4 |
11 | Niceliksel Araştırma Tasarımı | Neuman, ch.4 |
12 | Niceliksel Araştırma Tasarımları | Neuman, ch.4 |
13 | Ölçüm ve Örnekleme | Neuman, ch.5 ve 6 |
14 | Nicel ve Nitel Veri Çözümleme | Neuman, ch. 10 ve 13 |
15 | Nitel ve Nicel araştırma örneklerine bakış | seçilmiş araştırmalar/makaleler |
16 | Final |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. W. Lawrence Neuman (2007); Social Research: Qualitative and Quantitative Approaches – Pearson Education and Allyn Bacon (USA) |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. M Saunders et. al. (2003); Research Methods for Business Students – Prentice Hall. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 10 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | 1 | 15 |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 25 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 5 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 55 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 45 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Politik iktisattaki temel yaklaşım ve/veya teorileri karşılaştırmak ve her birini eleştirel olarak değerlendirebilmek | X | ||||
2 | Temel makroekonomik teorileri ve/veya yaklaşımları karşılaştırma ve her birini eleştirel olarak değerlendirebilmek | X | ||||
3 | Diğer ilgili disiplinlerden ( siyaset bilimi, sosyoloji vb.) tamamlayıcı yaklaşımları kullanarak sorunları çözebilmek | X | ||||
4 | Beşeri ve sosyal bilimlerde micro-makro ilişkisini kurmak için gerekli becerileri geliştirebilmek | X | ||||
5 | Temel ekonomik göstergeleri analiz etme ve yorum yapabilmek | X | ||||
6 | Alanyazını taraması yaparak teorik bilgi edinme ve ampirik olarak test edilebilir hipotezler çıkarabilmek | X | ||||
7 | Politik iktisattaki karmaşık problemleri çözebilmek için yeni yaklaşım/teoriler geliştirebilmek | X | ||||
8 | Yeni alan/problemlere eleştirel düşünce, ve/veya nitel ve nicel teknikler uygulayabilmek | X | ||||
9 | Araştırma tasarlama ve araştırmayı uygun zaman ve çerçeve içinde yürütebilmek | X | ||||
10 | Akademik araştırmaya dayalı politika önerileri geliştirebilmek ve sunabilmek | X | ||||
11 | Öğrenmeye devam etmek ve bağımsız olarak ileri araştırma yapabilmek | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 5 | 80 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 2 | 2 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 133 |