AKTS - Dönem Projesi
Dönem Projesi (ETI598) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Dönem Projesi | ETI598 | 1. Dönem | 0 | 0 | 0 | 0 | 40 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Sosyal Bilimler Yüksek Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Gözlem Örnek Olay İncelemesi, Sorun/Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Proje Tasarımı/Yönetimi. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Dersin amacı Yüksek lisans programını tezsiz bitiren öğrencilere, bir tez yazımında olduğu gibi, bir araştırma projesinde izlenecek yolları öğretmek ve ileride yapacakları profesyonel çalışmalara rehber olabilmektir. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Araştırma; Sosyal Bilimler Enstitüsü yönergesi uyarınca yazılı proje sunumu. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | ETI 598 dersine giriş. – oryantasyon- ders bilgi formu ve derse giriş. | Ders bilgi formu |
2 | Araştırma kağıtları x kompozisyonlar; İyi bir araştırma kağıdının özellikleri; Zaman planlaması | Ders sorumlusunun dağıttığı belgeler |
3 | Beyin fırtınası yapmak; Önplanlama; Kaynakları değerlendirmek; Konunun çerçevesini belirlemek; Fikirleri belirlemek | Ders sorumlusunun dağıttığı belgeler |
4 | Hipotez yazmak; Hipotez örnekleri; Öğrencilerin kendi hipotezleri üzerinde çalışmaları | Ders sorumlusunun dağıttığı belgeler |
5 | Kütüphane kaynaklarının kullanımına yönelik seminer. (Konferans salonunda kütüphane yönetimi ile ortaklaşa bir çalışma) | Ders sorumlusunun dağıttığı belgeler ve öğrencilerin araştırma makaleleri |
6 | Araştırma kağıdı ve Proje planlaması (Neden planlama yapılır, türleri nelerdir?) | Ders sorumlusunun dağıttığı belgeler ve öğrencilerin araştırma makaleleri |
7 | Öğrenciler kendi Projeleri üzerinde çalışırlar ve dersin hocasına sorularını sorarlar. | Students ask questions about their research in class. |
8 | APA metin içi alıntı teknikleri | Ders sorumlusunun dağıttığı belgeler |
9 | APA metin içi alıntı teknikleri | Ders sorumlusunun dağıttığı belgeler |
10 | APA referans yazma teknikleri | Ders hocasının dağıttığı kaynaklar ve öğrencilerin araştırma makaleleri |
11 | Araştırma kağıdını kontol etme teknikleri | Ders sorumlusunun dağıttığı belgeler ve öğrencilerin araştırma makaleleri |
12 | Sınıf içi çalışma: Projelerin 1. kopyalarına eleştiri verilmesi. | Öğrencilerin araştırma kağıtları |
13 | Projeler için kısa özet yazmak. (Niçin yazılır, kuralları nelerdir) | Ders hocasının dağıttığı kaynaklar ve öğrencilerin araştırma kağıtları |
14 | Örnek bir Projenin öğrencilerin yazdıkları diğer projeler ile son bir kez kıyaslanması. | Öğrencilerin projeleri |
15 | Ders özeti ve değerlendirmesi Öğrencilerin kağıtları | Öğrencilerin projeleri |
16 | Proje üzerine soru-cevap oturumu | Öğrencilerin projeleri |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 1. Sosyal Bilimler enstitüsü, proje hazırlama esasları yönergesi |
---|---|
2. Öğretim elemanı materyalleri | |
3. Akademik Yazım Danışma Merkezi Materyalleri |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | 1 | 100 |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
Genel Sınav/Final Juri | - | - |
Toplam | 1 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 100 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Çeviri kuramları ve uygulamalarını ve çeviri sürecindeki tüm kavramsal ve uygulamaya dönük becerileri kazanma | X | ||||
2 | Çeviribilim çalışmaları bağlamında güncel konular, Avrupa Birliği, Uluslararası İlişkiler, Hukuk, Teknik Konular gibi uzmanlık gerektiren alanlarda bilgi kazanma ve eleştirel yaklaşım geliştirme becerisi | X | ||||
3 | Çeviri sürecinde karşılaşılabilecek problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi | X | ||||
4 | Çeviri analizi, eleştirisi ve yorumlama becerisi | X | ||||
5 | Kültür araştırmaları ve evrensel siyaset alanlarında çevirmenlik mesleğini ilgilendiren eleştirel bir bakış açısı edinme | X | ||||
6 | Araştırma tekniklerine hâkim olma ve veri tabanları, çeviri programları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi | X | ||||
7 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma konusunda özgüven ve güçlü iletişim becerileri | X | ||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | X | ||||
9 | Çevirmenlik mesleği ile ilgili etik ve teknik bilgi ve donanımın edinilmesi | X | ||||
10 | Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların hakları konularında bilinç; mütercim tercümanlık uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık. | X | ||||
11 | Çeviribilim uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olma | X | ||||
12 | Anadili ve yabancı dili akademik alanlarda ve profesyonel sunumlarda akıcı, doğru ve ikna edici bir şekilde kullanma | X | ||||
13 | Çeviride terminoloji yönetimi ve küresel çeviri kalitesi standartları konularında uzmanlık seviyesinde bilgi sahibi olma | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 60 | 840 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | 1 | 100 | 100 |
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Toplam İş Yükü | 988 |