Elektronik ticaret yani kısaca e-ticaret, şirketlerin ve bireylerin internet üzerinden mal ve hizmet alım satımı yapmalarına olanak sağlayan bir iş modelidir. E-ticaret dört pazar segmentinde faaliyet göstermektedir. Bunlar; tüketiciden tüketiciye, tüketiciden işletmeye, işletmeden işletmeye ve işletmeden tüketiciyedir. E-ticaret diğer ticaret modellerine kıyasla büyük donanımlara ihtiyaç duyulmadan yapılabilecek bir ticarettir. Kolaylıkla bilgisayarlar, akıllı telefonlar, tabletler ve diğer akıllı cihazlar yardımı ile yürütülebilir. 

2022 yılında dünya ölçeğinde 5,7 trilyon dolar değerinde pazar payı elde eden e-ticaret, 100,2 trilyon dolar değerindeki küresel gayri safi hasılanın %5,7’sini temsil etmiştir. E-ticaretin küresel perakende satışlar içindeki payı ise %22 olmuştur.

Türkiye’de e-ticaret sektörü 2022 yılında Gayrisafi Yurt İçi Hasıla’nın yaklaşık %6’sına karşılık gelen 801 milyar TL’lik bir ekonomik büyüklüğe ulaşmıştır. Açıklanan rakamlar, özellikle pandemi sonrası e-ticaretin her sene ortalama olarak %2,2 ile %3,5 arasında büyüdüğünü göstermektedir. 2026 yılında dünya genelindeki e-ticaret hacminin 8,15 trilyon dolar, Türkiye özelinde ise 1,8 trilyon dolar seviyelerinde olması beklenmektedir.

Türkiye’de nüfusun her geçen sene hızlı bir artış seyretmesi, internet ve mobil kanallarının kullanım oranının sürekli yükselmesi, lojistik ve ödeme sistemlerindeki olumlu gelişmeler, genç nüfus oranının yüksek olması ve bu genç nüfusun yeni teknolojilere kolay ve hızla uyum sağlayabilmesi e-ticaret ekosisteminin gelişmesine katkı sağlamaktadır. Bölüm müfredatımız sektörün ihtiyaçlarına göre hazırlanmıştır. Müfredatımızda Sosyal Medya Yönetimi, E-pazarlama, Tüketici Davranışları, Dijital Çağda Reklamcılık gibi teorik derslerin yanı sıra Görsel İletişim Tasarımı, Web Tasarımı gibi uygulamalı dersler ile yenilikçi ve sektörün ihtiyaçlarına uygun dersler yer almaktadır.

Mezunlarımız, özel sektörde ve kamu kurumlarında e-ticaret uzmanı, dijital pazarlama uzmanı, sosyal medya yöneticisi, kurumsal iletişim uzmanı ve içerik yöneticisi olarak iş bulabilecekleri gibi kendi e-ticaret şirketlerini kurabilecek donanıma sahip olacaklardır.

Etkinlikler

Atılım Üniversitesi Tıp Fakültesinde 28 Mart Cuma Günü gerçekleştirilecek olan Endometriozis Farkındalık Toplantısı'na hepiniz davetlisiniz.

Tıp Fakültesi
Atılım Üniversitesi Tıp Fakültesi
28 Mart 2025, 11:00 - 13:30

Psikoloji Bölümü etkinliği

Psikoloji Bölümü
Cengiz Yenerim Salonu (Mavi Salon)
27 Mart 2025, 12:30 - 13:30

Bilişim Sistemleri Topluluğu

Kültürel ve Sosyal İşler Müdürlüğü
1020 nolu Konferans Salonu
26 Mart 2025, 13:00 - 14:30

25 Mart 2025 Salı günü saat 14.00’te Reo-tek interaktif dijital müzecilik & sergi tasarımı ofis tasarımcıları MMR 201 & 202 Mimarlık Tasarım I-II dersleri kapsamında ”Dijital ve Deneyim Odaklı Müzecilik: İnteraktif Sergi Tasarımı ve Teknoloji Kullanımı” başlıklı sunum gerçekleştirilecektir. 

Mimarlık Bölümü
Kemal Zaim Konferans Salonu
25 Mart 2025, 14:00 - 16:00

Uluslararası Ticaret ve Lojistik Topluluğu

Kültürel ve Sosyal İşler Müdürlüğü
Lamia Ergenekon Konferans Salonu
25 Mart 2025, 14:00 - 15:00

KVKK Bilgilendirme ve Farkındalık Konferansı

Hukuk Fakültesi
Hukuk Fakültesi Orhan Zaim Konferans Salonu
25-28 Mart 2025, 08:36 - 08:36

Mezun -Öğrenci Buluşması

İktisat
Cengiz Yenerim Konferans Salonu
24 Mart 2025, 14:30 - 16:30

Psikoloji Bölümü Etkinliği

Psikoloji Bölümü
Lamia Ergenekon Konferans Salonu (Kırmızı Salon)
24 Mart 2025, 13:30 - 15:00

21 Mart 2025 Cuma günü saat 14.00’te Atılım Üniversitesi İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü öğretim üyesi Doç. Dr. Çılga Resuloğlu tarafından MMR 201 & 202 Mimarlık Tasarım I-II dersleri kapsamında ”Kavaklıdere’nin Öyküsü” başlıklı konuşma gerçekleştirilecektir. Katılımlarınızı bekleriz.

Mimarlık Bölümü
GSTMF 4. Kat, S3 stüdyosu
21 Mart 2025, 14:00 - 16:00

Enerji ve İklim Değişikliği Topluluğu

Kültürel ve Sosyal İşler Müdürlüğü
Kemal Zaim Konferans Salonu
21 Mart 2025, 13:00 - 14:00