Kars, Artvin, Rize ve Trabzon Teknik Gezisi
26.09.2013

Atılım Üniversitesi İnşaat Mühendisliği Bölümü

Kars, Artvin, Rize ve Trabzon Teknik Gezisi 2013

Atılım Üniversitesi İnşaat Mühendisliği Bölümü Öğretim Üyeleri ve Öğrencilerinden oluşan 39 kişilik bir grup tarafından, 3-6 Ekim 2013 tarihleri arasında Kars İli sınırları içerisindeki Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Projesi, 249 metre gövde yüksekliği Türkiye’nin en yüksek barajı olan Artvin Deriner Barajı ve 5228 metre uzunluğu ile Türkiye’nin en uzun tüneli olan Cankurtaran Tüneli inşaatlarının şantiyelerine teknik bir gezi düzenlenmiştir. Gezi kapsamında projelerdeki gelişmeleri takip etmek ve kullanılan inşaat teknikleri ile ilgili bilgi edinmek amacıyla çeşitli inşaat yapılarının yapım aşamaları görülmüştür.

 

İnşaat Mühendisliği Bölüm Başkan Vekili Doç. Dr. Tolga Akış ve Bölüm Başkan Yardımcısı Yrd. Doç. Dr. Halit Cenan Mertol’un da katıldığı geziye, 2., 3. ve 4. sınıf öğrencileri iştirak etmişlerdir. Geziye 3 Ekim 2013 Perşembe sabahı Ankara Esenboğa Havaalanı’nda buluşularak başlanmıştır. Anadolujet Havayolları’nın 9:00 uçağı ile Kars’a hareket edilmiştir. Kafileyi havaalanında şantiyeleri 4 gün boyunca gezdirecek otobüs karşılamıştır. Havaalanının ardından Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Projesi şantiyeleri ziyaret edilmiştir. İnşaat Mühendisi Sinan Bey tarafından karşılanan kafile ilk önce aç kapa tünellerini gezmiş, ardından hattın üst yapı çalışmalarını görmüştür. Hattın üzerinde bulunan 11 ayaklı viyadük inşaatı da gezi kapsamında ziyaret edilmiştir. Bu gezilerin ardından öğle yemeği şantiye binasında yenilmiş ve hat boyunca yapılan diğer imalatlar gezilmiştir. Gün sonuna doğru Gürcistan sınırında bulunan tünelin gezilmesinin ardından Kars’a dönülmüştür. Akşam yemeği Kars Hanımeli Restoranda yenilmiş ve Kars Cheltikov Otel’de konaklanmıştır.

 

Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Projesi Hakkında Genel Bilgi

Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Hattı uzun yıllardan bu yana gündemde olan bir demiryolu projesidir. Proje “Demir İpek Yolu” olarak da adlandırılmaktadır. Demiryolu hattı Azerbaycan'ın başkenti Bakü, Gürcistan'ın Tiflis ve Ahılkelek şehirlerinden geçerek Türkiye'nin Kars şehrine ulaşacaktır. Azerbaycan'la Türkiye'yi birleştirmeyi amaçlamakta olan projenin tamamı 180 km olup, toplam maliyeti 450 milyon dolardır. Demiryolunun 76 km'si Türkiye'den, 29 km'si Gürcistan'dan, 80 km'si ise Azerbaycan'dan geçecektir.

 

Cuma günü sabahı Kars’tan Artvin’e doğru yola çıkılmıştır. Öğlen yemeğinin Artvin’de yenilmesinin ardından, Artvin Deriner Barajı gezisine başlanmıştır. İnşaat Mühendisi Göktuğ Yılmaz tarafından baraj hakkında genel bilgiler verilmiş, öğrencilerden gelen sorular yanıtlanmış ve baraj sahası gezilmiştir. Deriner Barajı gezisinin ardından akşam yemeği ve konaklama için Çamlıhemşin Ayder Yaylası Sis Otel’e gidilmiştir.

 

Deriner Barajı Hakkında Genel Bilgi

Deriner Barajı Artvin'de, Çoruh Nehri üzerinde, enerji üretmek amacıyla 1998 yılında inşasına başlanmış bir barajdır. Deriner Barajı, 249 metre gövde yüksekliği ile bugüne kadar Türkiye’de inşa edilmiş en yüksek çift eğrilikli beton barajdır. Deriner Barajı yüksekliği bakımından dünyada 6. sırada yer almaktadır. Baraj 670 MW'lık güçle yılda 2.118 GWh'lık enerji üretecektir. Yaklaşık 3,5 milyon m3 beton gövde hacmine sahip olan Deriner Barajı yaklaşık 7 yılda kendisini amorti edecek şekilde tasarlanmıştır. Barajda Şubat 2012’den itibaren su tutulmaya başlanmıştır.

 

Cumartesi günü Artvin’in Hopa ile Borçka ilçeleri arasında yer alan Cankurtaran Tüneli inşaatı gezilmiştir. İnşaat sahasına öğlen saatlerinde varılmış, şantiyede yenen öğle yemeğinin ardından Proje Müdürü İnşaat Mühendisi Aykut Algın tarafından inşaat hakkında bilgi verilmiştir. Daha sonra tünelin içinde yapılmakta olan imalatlar 15’erli gruplar halinde gezilmiştir. Akşam yemeği Akçaabat’ta Körfez Metin Köfte’de yenilmiş ve ardından Karadeniz Teknik Üniversitesi Koru Misafirhanesi’nde konaklanmıştır. 

 

Cankurtaran Tüneli Hakkında Genel Bilgi

Hopa-Borçka arasında bulunan Cankurtaran Tüneli, 5.228 metre uzunluğuyla inşaatı tamamlandığında Türkiye’nin en uzun tüneli olacaktır. Çift tüp olarak projelendirilen tünel, şu an kullanılan virajlı yolu 17 km civarında kısaltacaktır. Bağlantı yolları ile birlikte projedeki toplam yol uzunluğu 7287,92 metredir. Proje kapsamında Cankurtaran Tüneli giriş ve çıkış kavşakları ile Subaşı Viyadüğü ve 7 Nolu Köprü de yer almaktadır.

 

6 Ekim Pazar günü Trabzon’un şehir merkezi gezilmiş ve aynı günün akşamı 20:55 uçağı ile Ankara’ya dönülmüştür.

 

Gezinin planlanması ve gerçekleştirilmesinde maddi-manevi emeği geçenlere, başta Atılım Üniversitesi Mütevelli Heyeti’ne, öğrencilerimizden Yapı Topluluğu Başkanı Abdullah Emre Ekinci’ye, Murat Şentürk’e, İlkin Orkun Baykal’a, Celal Bülbüloğlu’na, Arif Kesimal’a, Rahmi Dayı’ya, Abdülkerim Saruhan’a, Onur Ceylan’a ve Yasin Yakut’a İnşaat Mühendisliği Bölümü olarak teşekkürlerimizi sunarız.

 

Gelecek gezide görüşmek üzere… 

 

Gezi ile ilgili fotoğrafları ve gezi afişini aşağıda bulabilirsiniz.