ATU 200/400 Araştırma Projesine Katılım Dersi Uygulama Detayları

Atılım Üniversitesi ve/veya kamu kurum ve kuruluşları (TÜBİTAK, TÜSEB vb.) tarafından desteklenen, Atılım Üniversitesi’nin yürütücü kuruluş olduğu Ar-Ge projelerinde görev alan ön lisans/lisans öğrencilerinin, Ar-Ge projesinin yürütülmesine ilişkin süreçler hakkında deneyim elde etmelerini sağlamak üzere tasarlanmış Araştırma Projesine Katılım dersinin yürütülmesine ilişkin temel ilkeler aşağıda listelenmiştir.

  1. Bu ders alan seçmeli olarak tüm ön lisans ve lisans programlarının müfredatlarına eklenecektir.
  2. Bu dersi yalnızca 2024-2025 akademik yılından itibaren Atılım Üniversitesi Lisans Araştırma Projeleri (LAP), Atılım Üniversitesi Öğrencileri Araştırma Kariyeri (ATAK) destek programları kapsamında desteklenmiş projelerde veya TÜBİTAK, TÜSEB vb. kurum ve kuruluşlar tarafından desteklenen Ar-Ge projelerinde görev alan öğrenciler alabileceklerdir.
  3. İlgili proje ekibinde yürütücü, araştırmacı veya bursiyer olarak görev alan öğrencilerin alabileceği bu dersi projede gönüllü olarak çalışmalara katılan öğrenciler alamayacaklardır.
  4. Ders öğrenciler tarafından yalnızca bir kez alınabilecektir.
  5. İlgili projelerde proje yürütücüsü (LAP için) veya proje danışmanı (ATAK ve diğer projeler) olan her bir Atılım Üniversitesi öğretim elemanı için ayrı bir şube açılacak olup, dersin değerlendirmesi ve notlandırması ilgili şubenin öğretim elemanı tarafından yapılacaktır. Aynı projede birden fazla Atılım Üniversitesi mensubu yürütücü/danışman (eş yürütücü vb.) olması durumunda ders yalnızca asıl yürütücü/danışmanın üzerine tanımlanacaktır.
  6. Bu ders, üzerine tanımlanan öğretim elemanının dönemlik ders yükü içerisine dahil edilecektir.
  7. İlgili projenin yürütücüsünün (LAP için), danışmanının (ATAK ve diğer projeler için) Araştırma Görevlisi ve araştırmacı statüsünde görevli kadrolu idari personel olması durumunda, ders ilgili bölümün başkanının üzerine tanımlanır ve değerlendirme koordineli biçimde Araştırma Görevlisi/Araştırmacı personel ile birlikte gerçekleştirilir. Bu durumda ders Bölüm Başkanının ders yüküne dahil edilmez.   
  8. Projede yer alan bir öğrencinin, dersi projenin gerçekleştiği dönemde alamaması durumunda ilerleyen dönemlerde alması mümkün olabilecektir. Bu durumda ilgili öğrencinin notlandırması, projenin gerçekleştirildiği döneme ait çalışmaların değerlendirmeleri kapsamında yapılacaktır.
  9. Aynı içerikli proje için, dersi döneminde alamayan öğrenciler için ders ileriki dönemlerde tekrar açılsa bile öğretim elemanı ders yükü hesabında yalnızca bir dönem için dikkate alınacaktır. 
  10. Dersin değerlendirilmesinde, proje ekibinde yer alan öğrencilerin “Proje iş paketleri dahilinde görev ve sorumluluklarını yerine getirmesi” temel değerlendirme ölçütü olmakla birlikte ders kapsamında hazırlanacak raporlar ve yapılacak sunuma ait bilgiler dersin bilgi formunda detaylı bir şekilde belirtilmiştir.